اخبار




شهادت رئیس پلیس مواد مخدر فهرج به دست قاچاقچیان

گروه حوادث/ قاچاقچیان مواد مخدر در جریان درگیری مسلحانه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فهرج را به شهادت رساندند.
 سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: صبح دیروز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «فهرج» با اقدامات اطلاعاتی از عبور محموله سنگینی از مواد افیونی از شهرستان «فهرج» مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. آنها در روستای «علی آباد چاهدگال» به یک دستگاه خودرو نیسان برخورد کردند و با سرنشینان مسلح آن درگیر شدند ،اما در جریان این درگیری مسلحانه ستوان یکم «هادی رئیسی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «فهرج» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از دستگیری قاتل رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر «فهرج» در کمتر از یک ساعت خبر داد و گفت: پس از درگیری و شهادت ستوان رئیسی خودرو اشرار از محل متواری شد اما با سرعت عمل و هوشیاری مأموران پلیس در کمتر از یک ساعت خودرو قاچاقچیان توقیف و قاتل مسلح دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، ۲ قبضه سلاح ممنوعه و مقدار زیادی مهمات در این عملیات کشف شد وهمچنین مأموران در بازرسی از خودرو ۴۴۳ کیلو و ۸۰۳ گرم تریاک، ۱۱۹ کیلو و ۴۰۱ گرم حشیش، ۱۵ کیلوگرم شیشه و ۱۱ کیلو و ۳۲۰ گرم هروئین  کشف کردند.

حکم قصاص برای قاتل وحید مرادی

گروه حوادث/ مرد جوانی که به اتهام قتل وحید مرادی - شرور معروف پایتخت- در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شده بود بار دیگر به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این مرد که حکم قصاص وی به اتهام قتل وحید مرادی چند ماه قبل از سوی دیوان عالی کشور به علت نقص در تحقیقات نقض شده بود پس از محاکمه دوباره در دادگاه صبح دیروز بار دیگر از سوی قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
این متهم که چند سال قبل مرتکب قتلی دیگر نیز شده بود توانسته بود رضایت اولیای دم را در آن پرونده جلب و از مجازات مرگ فرار کند، اما سال گذشته و در حالی که به خاطر جرم سرقت مسلحانه در زندان بود در یک درگیری جمعی وحید مرادی را به قتل رساند و به اتهام این قتل بار دیگر به قصاص محکوم شد.
گفتنی است وحید مرادی- مقتول- به اتهام قتل یکی از دوستانش و زخمی‌ کردن سه خواهرزاده وی در یک میهمانی خصوصی از سوی پلیس دستگیر شده بود و در زندان به سر می‌برد که در جریان یک نزاع جمعی در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید.
 سعید متهم به قتل وحید مرادی در جلسه دادگاه منکر ارتکاب قتل شده بود و مدعی بود ضربه کشنده را وی نزده است. با این حال پخش فیلم درگیری و قتل در زندان برای قضات ارتکاب قتل به دست وی را محرز کرد و سرانجام وی را به قصاص محکوم کردند.
در این پرونده ۱۸ متهم شناسایی شدند که همگی پای میز محاکمه رفتند.

مسدودسازی سایت‌های قمار

گروه حوادث/رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از فیلتر و مسدودسازی فوری سایت‌های قمار و شرط بندی از طریق سامانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد.
سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب به فارس گفت: با توجه به اینکه فعالیت سایت‌های قمار و شرط ‌بندی در فضای مجازی زیاد شده است، دادستانی کل کشور بستری را فراهم کرده تا از آن طریق، سایت‌ها و مصادیق مرتبط با این حوزه بسرعت مسدود شود و بتوان فعالیت این سایت‌ها را در فضای مجازی کاهش داد.
وی تصریح کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت
 https://internet.ir/shekayat/gambling‌در بخش شکایت‌ها، ثبت سامانه قمار موارد خود را اعلام کنند. این امکان برای همه کاربران فراهم شده که بتوانند موارد و موضوعات مرتبط با قمار و شرط ‌بندی را در این سامانه ثبت کرده و به طور سریع به دادستانی کل کشور اعلام کنند.

سرقت 200 میلیاردی از 90 خانه درالبرز

گروه حوادث/ اعضای باند سارقان که به 90 خانه در کرج دستبرد زده بودند در حالی دستگیر شدند که ارزش اموال مسروقه 20 میلیارد تومان اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در پی وقوع سرقت‌های متعدد از خانه‌های مناطق مختلف شهر کرج و شکایت‌های مردمی با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه برای کارآگاهان محرز شد که سارقان با خودروهای مسروقه و در گروه‌های 3 و 4 نفره در ساعات ابتدایی شب پس از شناسایی خانه‌های خالی از سکنه با زدن زنگ آیفون، پرتاب سنگ ریزه به شیشه پنجره مشرف به خیابان از خالی بودن خانه مطمئن می‌شدند و سپس با شیوه تخریب درهای ضدسرقت، پنجره روی و بالکن روی و تخریب جک‌های در ورودی پارکینگ وارد خانه شده و اقدام به سرقت طلا و نقره، رایانه دستی، لوازم آشپزخانه و اقلام صوتی و تصویری می‌کردند.
سردار عباسعلی محمدیان، فرماندهی انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه سارقان هیچ ردی از خود برجا نگذاشته بودند، کارآگاهان با تلاش‌های شبانه روزی در نهایت ردپای یکی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را در این سرقت‌ها پیدا کرده و با توجه به این که وی در استان‌های مختلف تردد داشته با تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی متهم را در منطقه «خرمدشت کرج» دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.
متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، اما در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 90 فقره سرقت از منزل در سطح استان‌های البرز، تهران، مازندران و آذربایجان شرقی با همدستی 3 نفر دیگر اقرار کرد.
در ادامه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی مخفیگاه همدستان متهم را در شهریار شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضایی به محل مورد نظر اعزام و هر 2 متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز همچنین با اشاره به دستگیری 2 مالخر و کشف بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان، افزود: بخشی دیگر از اموال مسروقه هم که به مالخران فروخته شده بود، کشف شد.
با تلاش کارآگاهان تاکنون 40 نفر از مال باختگان این پرونده شناسایی شدند و ارزش اموال مسروقه 200 میلیارد ریال برآورد شده است که تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/12/555401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها