اخبــــار



دفاع مقدس، طلایی‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران است

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان، دوران 8 سال دفاع مقدس را طلایی‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران نام برد و گفت: «امروز در سایه هشت سال دفاع مقدس، عزت و عظمت برای کشور به ارمغان آمده است و دستاوردها و یادگاری‌های دفاع مقدس تا قرن‌ها به یاد خواهد ماند و وجب به وجب این خاک عزیز با ایثارگری و جانفشانی و ایدئولوژی اسلامی حفظ شد و طلایی‌ترین دوران تاریخ معاصر به ثبت رسید.» وی ادامه داد: «کشور با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری هر زمان به این اطمینان برسد که با هر کسی با گرفتن تضمین می‌توان مذاکره کرد این اتفاق رخ خواهد داد.»

کمک مربی افغانستانی به پناهندگان برای بازگشت به مدرسه

رزما غفوری که به دلیل کمک به توانمندسازی دختران پناهنده‌ افغانستانی، برنده‌ منطقه‌ای جایزه‌ سالانه‌ نانسن کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای آسیا شده، یک مربی ۲۹ ساله افغانستانی است که مربیگری یک تیم فوتبال گروه سنی 23-16 ساله را در پروژه ابتکاری جوانان در شیراز بر عهده دارد. او می‌گوید: «ورزش بهترین روشی است که می‌توانم از طریق آن به کودکان آسیب‌پذیر کمک کنم. بعد از هر تمرین، درباره موضوعات مختلف با آنها صحبت می‌کنم تا بالاخره احساس راحتی کرده و مسائل و مشکلات خانوادگی را با من در میان بگذارند. من می‌دیدم که کودکان افغانستانی به‌ جای بازی، کار می‌کنند. به‌ جای لباس فرم مدرسه، لباس کار کهنه می‌پوشند. لبخند به لب نداشتند ولی از طریق فعالیت‌های ورزشی، توانستم به بسیاری از این کودکان کمک کنم تا چالش‌های زندگی را فراموش کنند.» رزما و خانواده‌اش، ۲۳ سال پیش از افغانستان گریختند. او پس از سال‌ها کار در دوران کودکی، پروژه ابتکاری جوانان را سال ۱۳۹۴ در شیراز به راه انداخت. این پروژه با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره‌ کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در ایران، هر ساله ۴۰۰ کودک را تحت پوشش قرار می‌دهد که اکثر آنها دختران بازمانده از تحصیل هستند.

سؤال حامد لک از داود فنایی؛ کدام سمت بپرم؟

مربیان دروازه بانی در فوتبال دنیا آیتم‌های مختلفی برای مهار پنالتی در نظر می‌گیرند و معمولاً پیش از دیدار با هر تیمی با شناخت پنالتی زن‌های اصلی حریف و آنالیز پنالتی‌هایی که قبلاً زده‌اند، به دروازه بان تیم خود راهکارهایی برای مهار پنالتی ارائه می‌دهند. در واقع با مرور و آنالیز حداقل 5 پنالتی پیشین پنالتی زن‌های اول و دوم تیم حریف، به دروازه بان خود تفهیم می‌کنند که بازیکن حریف تمایل دارد پنالتی خود را به کدام سمت بزند. در بازی پرسپولیس و الدحیل داور سریلانکایی مسابقه تصمیمی بحث برانگیز گرفت و در یک صحنه جدال شجاع خلیل‌زاده با مهاجم حریف بر سر توپ را که هر دو برای سر زدن پریده بودند پنالتی تشخیص داد. به گزارش طرفداری، در این شرایط نکته عجیب اینکه حامد لک از فاصله‌ای دور و از روی خط دروازه با ایما و اشاره از داوود فنایی سؤال می‌کند که به کدام سمت خیز بردارد و البته فنایی پاسخی برای این سؤال شاگردش نداشته است. این موضوع بازتاب فراوانی داشت و انتقادهای زیادی را متوجه مربی دروازه بان‌های پرسپولیس کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/18/555425/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها