تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهیدان طوقانی، زاهدی، سمیع و طهرانی مقدم ‌ در آستانه هفته دفاع مقدس

آسمانی پر از ستاره‌های درخشان




گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: «در تاریخ ملت‌ها دوره‌هایی وجود دارد که با هیچ تاریخی قابل مقایسه نیست، هشت سال دفاع مقدس برای ما یک لیلة القدر است که دوهزار روز و شب به طول انجامید.»
سیدعباس صالحی روز گذشته همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از خانواده شهیدان طوقانی، زاهدی، سمیع و طهرانی مقدم تجلیل کرد. به گفته صالحی: «دفاع مقدس گنجینه‌ای است که هرچه از آن می‌گذرد معاد‌ن نهفته آن آشکارتر می‌شود، این طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به نوعی بهره‌گیری از این خانواده‌ها و این ایام بزرگ است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از خانواده شهیدان زاهدی و سمیع در چهارمحال و بختیاری که به صورت ارتباط زنده تصویری و خانواده شهیدان طوقانی که در تهران برگزار شد ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان و خانواده معزز این شهدا، با اشاره به ویژگی‌های خانواده شهیدان زاهدی و سمیع گفت: در عاشورا و ‌تاریخ کربلا نمادهای بزرگ داریم که در فضای دفاع مقدس پیر‌وانی پیدا کردند که الگوهای عصر معاصر هستند، امروز در خدمت مادر شهیدان زاهدی هستیم که برادران و فرزندان خود را از دست دادند، شهید حمید زاهدی فرزند آخر این مادر در خاطرات خود بیاناتی دارد که جهانی حرف و کلام در آن نهفته است. این شهید در مراحل مختلف در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کرده و پس از چندین بار جراحت باز هم اصرار بر رفتن به میدان نبرد داشته و حتی وقتی که مسئولین وقت از وی‌ خواستند که به میدان جنگ نرود زیرا خانواده ایشان سهم خود را در مسیر انقلاب ادا کرده است وی پاسخ می‌دهد تنها کسی که تکلیف بر من واجب می‌کند حضرت امام خمینی(ره) خواهد بود.
او افزود: مادرانی این چنین نمادهایی هستند که در تاریخ ایران، اسلام و انقلاب باقی مانده‌اند، این روحیه برخاسته از مکتب گرانسنگ اسلام و‌ معارف اهل‌بیت(ع) و درس‌های محرم و عاشورا است.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکریم خانواده شهیدان طوقانی نیز تصریح کرد: این خانواده نیز شبیه خانواده شهیدان سمیع و زاهدی هستند، این خانواده می‌تواند به نسل حاضر خیلی درس‌ها بیاموزد... در مورد این شهید می‌توان گفت ما در طول تاریخ پهلوان‌هایی همچون پوریای ولی و تختی را داشته‌ایم، اما پهلوان سعید طوقانی را نیز داریم که از سن هشت سالگی به ورزش زورخانه‌ای علاقه‌مند بوده و از همان کودکی با تلاش خود به عنوان پهلوان کودک آوازه‌اش در کشور می‌پیچد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این شهید نماد دوره‌ای از کربلای ایران است که می‌تواند برای نسل نوجوان ما راهگشا و آموزنده باشد. حدود ۳۶هزار نفر از شهدای ما دانش‌آموز بودند که می‌تواند برای نسل امروز ما حرف‌های گفتنی بسیاری داشته باشد. در بخشی از این ارتباط زنده تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در جملاتی به ادای احترام به مقام عالی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداختند.
سیدعباس صالحی همچنین با حضور در منزل خانواده طهرانی مقدم از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کرد. او با بیان این مطلب که شهدایی همچون شهید سلیمانی و طهرانی‌مقدم تکرارپذیر نیستند، گفت: برخی شهدا نام‌های خاصی هستند که روز گذشته هم در ارتباط تصویری، رهبر معظم انقلاب اسلامی از این شهدا نام بردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: یکی ازبرش‌های دفاع مقدس انسان‌هایی هستند که ستاره‌های درخشانی در آن به چشم می‌خورند که تا ابدیت باقی خواهند ماند. شهید طهرانی‌مقدم کارهای زیادی کرد اما کمتر در معرض دید همگان بود، ایشان در دوران جنگ  کارهای بزرگی انجام می‌داد بدون آنکه صحبتی از او بشود، این افراد بعد از شهادت‌شان تازه شخصیت‌شان دیده شد، در واقع برخی افراد بعد از رفتن، شخصیت‌شان بیشتر مشخص می‌شود... دوران طلایی شهید طهرانی‌مقدم برای دهه‌های آینده است و ما هنوز نمی‌‌توانیم لایه‌های وجودی ایشان را بشناسیم، در حال حاضر تنها سرنخ‌هایی از شخصیت ایشان را می‌بینیم که در حد علامت‌های اولیه است. پشت صحنه این شهید بسیار وسیع است و نسبت به صحنه ظاهری ایشان فاصله بسیار زیادی دارد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت مادر شهید همت
«بسم رب الشهدا و الصدیقین

روح بلند بانوی پرهیزگار و داغدیده  ‌ام الشهید، حاجیه خانم نصرت همت، مادر صبور شهید حاج محمدابراهیم همت، همزمان با چهلمین سالروز دفاع مقدس از این جهان فانی پرکشید و به فرزند شهیدش پیوست. درگذشت این مادر قهرمان پرور را به مردم شریف ایران اسلامی بویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران و خانواده آن فقیده سعیده صمیمانه تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با حضرت صدیقه طاهره(س) و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسألت دارم.»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/19/555446/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها