روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فرهنگ دینی و اعتقادی عامل اصلی پیروزی در دفاع 8 ساله بود




رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه فرهنگ نقش بسیار مهمی در 8 سال دفاع مقدس داشت، گفت: عامل اصلی ایستادگی، مقاومت و پیروزی در دفاع 8 ساله، فرهنگ، بویژه فرهنگ دینی و اعتقادی فرزندان این مرز و بوم بود و در مقابل دفاع مقدس نیز فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را بوجود آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین رویکردهای فرهنگی در دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش نیروی انسانی و تجهیزات، گفت: در بعضی از کشورها حرف اول را در جنگ، تجهیزات و امکانات نظامی می‌زند اما بی‌تردید در دفاع مقدس 8 ساله کشورمان، نیروی انسانی حرف اول را می‌زد و دفاع ما نیرو محور بود. روحانی اضافه کرد: امیدوارم اصحاب فرهنگ و آنهایی که اهل قلم هستند نه تنها دوران 8 سال دفاع مقدس، بلکه همه مراحل بعد از آن را نیز برای جامعه تبیین کنند و در این راه باید روحیه و احوال جانبازان و خانواده معظم شهدا که به رغم گذشت 30 سال هنوز هم ایستادگی و مقاومت می‌کنند، برای همگان تبیین شود و صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس پیش روی نسل جوان قرار گیرد.
در این جلسه محسن محبی به عنوان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، فرهاد ابول‌نژادیان به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز، پیمان نامدار به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مصطفی جهانگیر به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی و علوم پزشکی وارستگان مشهد انتخاب شدند.
پیام روحانی به مناسبت هفته دفاع مقدس
رئیس جمهوری همچنین در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس تأکید کرد که هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی، آزادگی و جانفشانی ملتی است که با ایمان و عشق توانستند سال‌ها در برابر تهاجم و توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران، مقاومت جانانه نمایند و پیروزی پرشکوه‏ شان را در صفحه تاریخ ماندگار کنند.
پیام رئیس جمهوری روز گذشته از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان قرائت شد.
به گزارش ایرنا، در بخشی از این پیام آمده است: هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی، آزادگی و جانفشانی ملتی است که با ایمان و عشق توانستند سال‌ها در برابر تهاجم و توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران، مقاومت جانانه نمایند و پیروزی پرشکوه ‌شان را در صفحه تاریخ ماندگار نمایند. دفاع مقدس گنجینه‌های عظیمی را به ارمغان آورد که حضور سرداران شجاع و مردان برجسته در سنگر خدمت و جهاد از آن جمله هستند و ثمره چهل سال ایستادگی و مقاومت، بصیرت روزافزون ملت شهیدپرور ایران در برابر هجمه دشمنان است. سردار شهید حاج‏ قاسم سلیمانی از خیل دلیرمردانی بود که شجاعت و ایثارش در جبهه‌های حق علیه باطل و در نبرد با تکفیری‌ها و تروریست‌ها پیروزی‌های درخشانی را خلق کرد. حمایت‌ و قدرشناسی مردم از رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم که تا آخرین قطره خون خود در دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند و حضور آگاهانه و حماسی مردم در همه صحنه‌ها جلوه‌های شکوهمندی است که همواره مشعل پرفروغ شهدا، را فروزان نگاه داشته است. اینجانب با ارج نهادن به مقام والای همه شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس؛ این قهرمانان ملی و اسطوره‌های همیشه جاودان، از درگاه خداوند بزرگ برای تمامی ایثارگران و رزمندگان در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی، تمامیت ارضی و حراست از میهن عزیزمان ایران، توفیق روزافزون مسألت دارم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/2/555463/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها