اخبــــار



معرفی رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت

رئیس جمهوری، وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کرد.حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: آقای روحانی در نامه‌ای به مجلس، علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد. امیری افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به سوابق رزم حسینی، گفت: وی در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است. وی همچنین از فرماندهان دوره دفاع مقدس از لشکر ثارالله و قائم مقام شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بوده و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است.
امیری با اشاره به این موضوع که رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه وی عضو هیأت مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.
 9 مهر، جلسه رأی اعتماد
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس هم  به فارس گفت: جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آینده 9 مهر 99 برگزار می‌شود.وی افزود: در این جلسه، دولت اعم از رئیس جمهوری و وزیر پیشنهادی جمعاً یک ساعت و نیم فرصت دارند تا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع کنند که یک ساعت آن قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان و نیم‌‌ساعت آن بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خواهد بود.
پیش از این رئیس جمهوری حسین مدرس خیابانی را به مجلس معرفی کرده بود که نمایندگان به او رأی اعتماد ندادند.


توئیت ظریف به مناسبت روز جهانی «صلح»

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی صلح» توئیتی در صفحه خود به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد. محمدجواد ظریف با انتشار عکسی به مناسبت روز جهانی صلح نوشت :
تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید
تو یکی نه‌ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز


توضیحات مدیرکل زندان‌های تهران در مورد فوت نادر مختاری

مدیرکل زندان‌های استان تهران به ارائه توضیحاتی درباره فوت «نادر مختاری» پرداخت. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حیات الغیب گفت: نادر مختاری اساساً در آبان ۹۸، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به جرم سرقت بوده و در اغتشاشات حضوری نداشته است.  جرایم وی کیف‌قاپی و سرقت‌های متعدد بوده که به همین دلیل در مجموع به ۸ سال حبس و رد مال محکوم شده است. او گفت: این فرد از مورخ ششم بهمن ۹۴ در ندامتگاه تهران بزرگ نگهداری می‌شده است. محکوم‌علیه از ابتدا که به زندان معرفی شده است بیماری تنگی نفس داشت و به علت ابتلا به بیماری و علی‌رغم پیگیری‌های جدی درمانی و چندین مرحله اعزام به بیمارستان‌های مختلف، متأسفانه روز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ فوت می‌کند.
به گفته مدیرکل زندان‌های استان تهران ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه این محکوم در زمان اغتشاشات بازداشت شده و به علت ضربه باتوم به کما رفته کذب محض است. محکوم به دلیل نداشتن شرایط در سال ۹۸ حتی یک ساعت نیز از مرخصی خود استفاده نکرده است.


رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه به دیدار سفیر ایران رفت

 رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه با بهرام قاسمی سفیر ایران در این کشور دیدار و رایزنی کرد. به گزارش ایسنا، خانم «آن ژنوته»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه و «فرانسوا کورمیه» هم‌حزبی او در مجلس ملی فرانسه از «جمهوری در حرکت»، صبح دیروز با حضور در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با وی دیدار و پیرامون روابط و همکاری‌های گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، روابط دوجانبه، تحولات بین‌المللی، تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده امریکا و تحولات اخیر در شورای امنیت بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار در ارتباط با همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور مقرر شد با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان تردد و تبادل هیأت، رؤسای گروه دوستی پارلمانی دو کشور به صورت ویدیوکنفرانس تماس‌های خود را با توجه به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن رئیس گروه دوستی در پارلمان ایران، برقرار کنند.
بهرام قاسمی در پاسخ به طرح برخی موضوعات مرتبط در حوزه حقوق بشر توسط نمایندگان حاضر در ملاقات، اظهار داشت: توقع آن است که نمایندگان پارلمان فرانسه نظر به احساسات نوع‌دوستانه و سنت‌های دیرینه فرانسوی که ملهم از تاریخ و فرهنگ این کشور در احترام به استقلال خود و دیگر جوامع هستند و خصوصاً با توجه به فشار حداکثری امریکا و اعمال شدیدترین محدودیت‌ها و تحریم‌های ضد بشری در حوزه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی که مصداق جنایت علیه بشریت و بخصوص کودکان می‌تواند تلقی شود، صدای مظلومیت و حقانیت ملت بزرگ ایران در قبال این‌گونه گردن‌کشی و زیاده‌خواهی‌های امریکا باشند.


بازداشت رئیس شورای شهر ایرانشهر

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از بازداشت رئیس شورای شهر این شهرستان خبر داد. به گزارش ایلنا، سعید راشکی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از بازداشت رئیس شورای شهر شهرستان ایرانشهر خبر داد. وی افزود: متهم با قرار تأمین مناسب در اختیار اداره اطلاعات قرار دارد و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/2/555464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها