استقلال در کمین 3 امتیاز حیاتبخش



حامد جیرودی / بازی‌های دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه شب با شکست 1-0 پرسپولیس مقابل الدحیل قطر و مسجل شدن حذف سپاهان همراه شد. در این شب الشارجه امارات و التعاون عربستان دیگر همگروه‌های پرسپولیس هم به مصاف هم رفتند که تیم اماراتی در یک بازی برتر با نتیجه غیرمنتظره 6-0 به پیروزی رسید. ستاره این بازی ولیتون بازیکن برزیلی الشارجه بود که هت‌تریک کرد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. الشارجه علاوه بر اینکه 7 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر، بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت و به رده دوم صعود کرد، برای شاگردان یحیی گل محمدی خط ونشان هم کشید. در بازی‌های گروه D، دیدار السد قطر و النصر عربستان با تساوی 1-1 به پایان رسید و با توجه به این نتیجه سپاهان می‌توانست در صورت پیروزی مقابل العین امارات، امید صعود را تا روز آخر برای خودش زنده نگه دارد اما این مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد تا زردپوشان اصفهانی دومین تیم حذف شده ایرانی لقب بگیرند و دیدار آخرشان مقابل السد تشریفاتی شود. در هر حال محرم نویدکیا بعد از 2 باخت، نخستین امتیاز خود را به عنوان سرمربی سپاهان به دست آورد. سپاهان با این تساوی 4 امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند. العین نیز با این تک امتیاز، 2 امتیازی شد تا در پله آخر جدول جا خوش کند. از این گروه النصر با 11 و السد با 9 امتیاز به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کردند.
کار سخت آبی‌ها برای صعود
این رقابت‌ها امروز با برگزاری چند دیدار دیگر ادامه می‌یابد که در تنها بازی گروه A ، استقلال در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از ساعت 18:30 در ورزشگاه الجنوب دوحه به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت. شاگردان مجید نامجومطلق در بازی قبل مقابل الشرطه عراق به تساوی 1-1 رسیدند تا کارشان برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی به روز آخر و بازی سخت و حساس مقابل الاهلی عربستان کشیده شود. استقلال در نیمه دوم بازی مقابل الشرطه مانند نیمه دوم فینال جام حذفی یک تیم منسجم بود اما باز هم در رسیدن به هدف نهایی یعنی برد ناکام ماند. استقلالی‌ها اگر می‌خواهند به جمع 16 تیم برتر آسیا راه یابند، باید ترتیبی اتخاذ کنند که از همان ابتدا تنها برای غلبه بر الاهلی تلاش کنند. در این مسابقه، برتری یک بر صفر هم می‌تواند حکم به صعود آبی‌ها بدهد ولی این نتیجه با دشواری‌هایی همراه است. چرا که استقلال با این نتیجه در امتیاز 5 و تفاضل گل با الشرطه برابر می‌شود و کار صعود تیم دوم گروه به شمارش کارت‌های زرد و قرمز می‌رسد و هر چند وضعیت استقلال در گرفتن کارت (شامل زرد و قرمز) بهتر است ولی نمی توان خیلی روی این موضوع ریسک کرد و آبی پوشان باید بیش از یک گل به الاهلی بزنند  یا نتیجه‌ای مانند 2-1 یا 3-2 به دست آورند تا از نظر گل زده بالاتر از الشرطه قرار بگیرند. در این شرایط خبر بدی هم از اردوی آبی‌پوشان منتشر شد مبنی بر اینکه زانوی وریا غفوری بهنگام کار در سالن وزنه متورم شده و حضور او در بازی با الاهلی در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از سویی شیخ دیاباته مهاجم استقلال و آقای گل لیگ برتر هم مدتی است دچار افت شده و مانند سابق زهردار نیست. او در 3 بازی اخیر استقلال برابر پرسپولیس، تراکتور و الشرطه نتوانسته گلزنی کند. هر چند که دیگر مهاجم این تیم یعنی امیر ارسلان مطهری هر وقت به میدان آمده، مؤثر ظاهر شده و در بازی با الشرطه هم گل تساوی آبی‌ها را دقایقی پس از ورود خود به زمین به ثمر رساند. در این میان باید به نقش تأثیرگذار علی کریمی هم اشاره کرد؛ او نیمه دوم بازی با الشرطه به زمین آمد و قدرت استقلال در میانه میدان را به طرز ملموسی ارتقا داد. در سمت مقابل اگرچه الاهلی تیم قدرتمندی است ولی شکست ناپذیر نیست. این تیم که هدایتش را یک مربی صرب به نام ولادان میلوسویچ برعهده دارد، در بازی قبل خود مقابل الشرطه هم 2 -1 بازنده شد. نکته حائز اهمیت اینکه الاهلی با 6 امتیاز صعود خود را مسجل کرده و نیازی به 3 امتیاز بازی با استقلال ندارد که خود را به آب و آتش بزند. از سویی کانون هواداران الاهلی هم خبر داده 6 بازیکن این تیم یعنی عبدالباسط هندی، عبدالله حسون، لوکاس لیما، علی الاسمری، سلمان المؤشر و محمد المجحد در دیدار با استقلال با احتمال محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند و در صورت دریافت کارت زرد، بازی مرحله حذفی یک هشتم نهایی را از دست می‌دهند. برای همین ممکن است تعدادی از آنها مقابل استقلال نیمکت‌نشین شوند. با این حال استقلالی‌ها هم می‌خواهند شکست 2-1 بازی رفت را جبران کنند و هم به عنوان تیم دوم از گروه صعود کنند.
شهرخودرو با برد می‌رود؟
در بازی‌های گروه B لیگ قهرمانان هم 2 بازی همزمان برگزار می‌شود که طی آن و از ساعت 21:30، الهلال عربستان 11 امتیازی که صعود خود را قطعی کرده به مصاف الشباب الاهلی امارات می‌رود که با 7 امتیاز به دنبال صعود به عنوان تیم دوم است. در دیگر دیدار این گروه، شهرخودرو در ورزشگاه الجنوب دوحه برابر پاختاکور ازبکستان قرار می‌گیرد. شهر خودرو در بازی قبل خود برابر الهلال کرونا زده اولین امتیاز آسیایی‌اش را گرفت تا دست خالی جام را ترک نکند ولی این تیم حذف شده و بازی امشب‌اش تشریفاتی است. اما پاختاکور 8 امتیازی که در رده دوم جدول قرار دارد، برای صعود قطعی به پیروزی مقابل شهرخودرو نیاز دارد و برای برد به میدان می‌آید و حالا باید دید شاگردان سیدمهدی رحمتی در دیدار آخر خود چه عملکردی را به نمایش می‌گذارند و با برد می‌توانند از آسیا خداحافظی کنند یا خیر؟

نامجومطلق: از بازی قبل درس می‌گیریم

مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با الاهلی عربستان اظهار داشت: «بازی سرنوشت‌سازی داریم. آنالیز خوبی از الاهلی داشته‌ایم و محکوم به برد هستیم. تیم ما از شرایط بازی دور بود و به خاطر همین بازیکنان نیمه اول خوبی مقابل الشرطه نداشتند ولی نیمه دوم شرایط عوض شد و می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. از بازی گذشته درس می‌گیریم و تلاش می کنیم الاهلی را ببریم.» فرشید اسماعیلی هافبک استقلال نیز گفت:‌ «در بازی قبل هواداران ناراحت بودند. ما از شرایط بازی دور بودیم و این در کیفیت کار ما تأثیر منفی گذاشت. الاهلی تیم بسیار خوبی است و بازیکنان خوبی دارد. حریف را آنالیز و نقاط ضعف و قوت‌شان را بررسی کردیم. ما استقلال هستیم؛ یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا. کاری به نتایج قبل نداریم و امیدوارم با پیروزی مقابل حریف دل هواداران را به دست بیاوریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/1/555481/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها