ایران در ایران



ساکنان مناطق مرزی از حضور در نزدیکی نوار مرزی خودداری کنند

اردبیل- فرمانداری شهرستان اصلاندوز با اشاره به درگیری‌های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان با صدور اطلاعیه‌ای، از اهالی منطقه خواست از حضور در نزدیکی نوار مرزی اکیداً خودداری کنند.
فرمانداری شهرستان اصلاندوز با صدور اطلاعیه‌ای، با اشاره به اصابت چندین گلوله، راکت و خمپاره جنگی در جریان درگیری‌های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آنسوی مرز، از اهالی منطقه خواست تا از حضور در نزدیکی نوار مرزی اکیداً خودداری کنند.
در این اطلاعیه که پس از تشکیل جلسه شورای تأمین این شهرستان صادر شد، آمده است: روزهای یکشنبه و دوشنبه بر اثر اشتباه محاسباتی طرفین درگیری چند راکت به اراضی دیم و کشاورزی شهرستان اصلاندوز اصابت کرده است که در این زمینه از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به طرفین درگیر تذکرات لازم داده شده است.
فرمانداری شهرستان اصلاندوز با اشاره به برقراری امنیت کامل در مرزهای کشورمان در منطقه درگیری، از اهالی این شهرستان خواسته است تا آرامش خود را حفظ کرده، از حضور و تجمع در مرز خودداری کرده و از دامن زدن به هرگونه شایعات بپرهیزند.
در این حال سرهنگ اسمعیلی، فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت مرزنشین‌های استان بویژه اهالی شهرستان اصلاندوز صدای بعضی از انفجارها و شلیک توپ ها را می‌شنوند که ناشی از درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان است، مرزبانان ایران اسلامی با هوشیاری، اقتدار و صلابت کامل در مناطق مرزی به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و مأموریت‌های ذاتی خود را انجام می‌دهند و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مورد خاصی وجود ندارد و هیچ گونه تهدیدی متوجه کشور ایران و مرزنشینان استان اردبیل نیست.با شدت گرفتن درگیری‌های دوطرف، سردار جلال ستاره، جانشین مرزبانی ایران عصر دیروز با حضور در شهرستان اصلاندوز از نوار مرزی و محل‌های برخورد گلوله‌ها و راکتها بازدید کرد. استان اردبیل دارای ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است، از روز گذشته در پی درگیری بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آن سوی رود ارس و در ضلع شمالی مرزهای شهرستان اصلاندوز، چندین گلوله جنگی به مناطق مرزی، اراضی کشاورزی و مناطق غیرمسکونی شمال استان اردبیل اصابت کرده است.آثار درگیری شدید دوطرف از جمله صدای انفجار گلوله‌های جنگی و نیز دود ناشی از انفجارها از شهر اصلاندوز و روستاهای نوار مرزی این شهرستان با چشم غیرمسلح براحتی قابل مشاهده است.

خطر آمیختگی آلودگی هوا با ویروس کرونا در کمین اصفهانی‌ها

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر بکارگیری راهکارهای پیشگیرانه و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه فصل سرما و بروز آلودگی هوا و گره خوردن این مقوله با کرونا تأکید کرد.
منصور شیشه‌فروش در جلسه مدیریت بحران استان گفت: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان مبنی بر پایداری هوا در فصل پاییز، بارش‌های کمتر از حد نرمال و فراهم بودن شرایط برای افزایش بروز پدیده اینورژن (وارونگی دما) در استان و شرایط نامطلوب فعلی شیوع کرونا لازم است تا دستورالعمل‌های بهداشتی با تأکید و نظارت بیشتری اجرا شود. وی ادامه داد: براین اساس آموزش اضطراری رابطان سلامت و بهداشت که از سوی ادارات و شهرداری‌ها معرفی می‌شوند، در دستورکار قرار گرفته است تا سیاست‌های بهداشت و درمان را در قالب رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و دیگر موارد در ادارات و نهادها مورد تأکید قرار دهند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل‌ونقل عمومی، اصناف و مراکز پرتردد شامل بانک‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر اماکن تجمعی، از دیگر موارد ضروری و مورد تأکید ستاد استانی مقابله با کروناست.

52 درصد معادن سمنان غیر فعالند

سمنان - به گفته مسئولان استان سمنان تنها در چهار ماهه اول امسال 95 معدن استان سمنان تعطیل و به معادن غیرفعال استان افزوده شدند.
 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان 7 مهرماه در جلسه مولدسازی معادن استان از افزایش معادن غیرفعال دراین استان خبر داد و اظهار کرد: براساس آمار تا پایان سال 98، در مجموع از ۶۱۰‌ معدن موجود استان ۲۷۱ معدن غیرفعال بودند که این رقم در چهار ماهه اول امسال به ۳۶۶ معدن غیرفعال افزایش یافته است.
سلامتی افزود: براساس این‌ گزارش میزان‌ معادن غیرفعال استان از ۴۴.۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است. وی با اشاره به لزوم فعال‌سازی معادن استان ادامه داد: استان سمنان جزو استان‌هایی است که درصد و نرخ معادن غیرفعال آن نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. سلامتی با اشاره به دلایل غیرفعال بودن بخش زیادی از معادن استان گفت: تعطیلی و غیرفعال بودن این معادن دلایل مختلف و گوناگونی دارد.وی ادامه داد: با آسیب شناسی صورت گرفته، ۳.۵ درصد معادن غیرفعال این استان با مشکل مخالفت دستگاه ها و معارضین محلی روبه‌رو هستند، ۴ درصد با مشکل نبود زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی و ۱.۴ درصد آنها نیز به‌دلیل مشکل نبود ایمنی، غیرفعال شدند. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: همچنین نیم درصد این معادن با مشکل فوت بهره بردار، ۳درصد با مشکل انقضای پروانه بهره‌بردار و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پایین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و از همین رو تعطیل و غیرفعال شدند. همچنین از این‌ میزان ۳.۷ درصد معادن پشتیبان بوده و ۱.۴ درصد نیز در حالت تعطیلی موقت قرار دارند.

روزی بدون فوتی کرونا در هرمزگان

 بندرعباس- مردم هرمزگان از ابتدای شروع اپیدمی کرونا، هیچ روزی را بدون فوت همشهریانشان بر اثر ابتلا به این بیماری، سپری نکرده اند؛ اما پس از مدت‌های بسیار، روز ششم مهرماه، نخستین روز بدون فوتی کرونا در این استان اعلام شد.
به گزارش ایرنا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار افراد بستری با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های هرمزگان را ۱۹۳ نفر اعلام کرد.دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی کرونا در هرمزگان ثبت نشده و پس از چهار ماه شاهد اولین روز بدون فوتی کرونا در استان هستیم. وی خاطرنشان کرد: از شمار افراد بستری در بیمارستان‌های هرمزگان ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7456/6/556029/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها