گفت‌و‌گوی «ایران» با کنعانی‌زادگان که بهترین بازیکن بازی با السد شد

قهرمانی آسیا حق پرسپولیس است برایش می‌جنگیم




حامد جیرودی/ پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه‌ای ارزشمند به دست آورد و موفق شد با گل دقیقه 88 عیسی آل کثیر 1-0 السد قطر را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند. در پایان این مسابقه، محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش سرخپوشان پایتخت به‌عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی AFC انتخاب شد. کنعانی‌زادگان درخصوص بازی به خبرنگار«ایران» گفت: «خدا را شکر که بردیم و به مرحله بعد راه پیدا کردیم. بازی خیلی سختی بود که در آن 2 قدرت فوتبال آسیا برابر هم قرار گرفتند و ما با این پیروزی، به نوعی فینال غرب آسیا را بردیم. السد یک تیم خوب، پرمهره و هجومی است که از مربی سرشناسی هم بهره می‌برد. همه بازی‌های ژاوی در بارسلونا را به یاد دارند و او پس از بازی برای السد، حالا به‌عنوان سرمربی هم تیم قدرتمندی را ساخته است. اما کادرفنی ما به خوبی این تیم را آنالیز کرده بود و بچه‌ها هم واقعاً سنگ تمام گذاشتند و توانستیم دل 40 میلیون هوادار پرسپولیس را شاد کنیم. مطمئناً دعای آنها بدرقه راه ما بود و ما هم هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم تا در این مسابقه سربلند شویم. ما موقعیت‌های خوبی را هم به دست آوردیم و 2 بار توپ‌های‌مان به تیر خورد ولی در نهایت توانستیم مزد زحماتمان را بگیریم. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنیم ولی این بازی دیگر تمام شده و باید به بازی بعد فکر کنیم.»
او درباره اینکه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد هم صحبت کرد: «خوشحالم که توانستم مؤثر باشم. البته این موفقیت، فقط برای من نیست و ما یک تیم هستیم که 11 ستاره آن در زمین به میدان می‌روند. پرسپولیس تیمی است که از روی سکوها هم انرژی می‌گیرد و اگرچه هواداران کنارمان نیستند ولی دلشان با ماست. خوشبختانه در این مسابقات، همه بچه‌ها خوب کار کرده‌اند و با کمک هم توانسته‌ایم نتایج خوبی بگیریم.» کنعانی‌زادگان درباره گلزنی آل کثیر که منجر به پیروزی قرمزها شد، چنین صحبت کرد:«من از حضور عیسی در تیم‌مان بسیار خوشحالم. او یک پرسپولیسی تمام عیار است که در دوحه هم‌اتاقی من است. او بازیکنی است که بسیار زحمت می‌کشد و تمرینات خوب و متمرکزی دارد که باعث شده بهترین عملکرد را داشته باشد. همه هم از او انتظار گلزنی دارند و با اینکه او زمان کمی داشته ولی توانسته خودش را با تیم وفق دهد و با جو تیم هماهنگ شده است.»
علاوه بر آل کثیر دیگر خریدهای جدید پرسپولیس هم مؤثر بوده‌اند. از حامد لک درون دروازه که واکنش‌های بسیار خوبی داشته تا سعید آقایی، میلاد سرلک و احسان پهلوان که در ترکیب ثابت یحیی گل محمدی بوده‌اند. کنعانی‌زادگان درباره دیگر خریدهای جدید سرخپوشان هم گفت:«واقعاً بازیکنان بسیار خوبی به تیم اضافه شده‌اند و در این چند بازی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و فکر می‌کنم روند رو به رشد آنها ادامه خواهد داشت.»
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان دیروز قرعه کشی شد و پرسپولیس باید چهارشنبه شب به مصاف پاختاکور ازبکستان برود. مدافع شماره 6 پرسپولیس درباره بازی آینده تیمش گفت:«هر 4 تیمی که صعود کرده و به این مرحله رسیده‌اند تیم‌های قدرتمندی هستند که رقبای سرسختی را پشت سر گذاشته‌اند. پاختاکور هم در بازی با استقلال نشان داد که تیم بسیار خوبی است ولی ما هم تیم قدرتمندی هستیم و با آنالیزی که خواهیم داشت، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به نحو احسن بازی کنیم و در این مسابقه هم به برتری برسیم. همه سعی و تلاشمان را می‌کنیم تا دل هوادارانمان را شاد کنیم. قهرمانی آسیا کار بسیار سختی است ولی اگر همین روند را ادامه دهیم حق پرسپولیس است که به این عنوان برسد. بچه‌ها از انگیزه بسیار بالایی برخوردار هستند و خوب تمرین می‌کنند تا در این مسابقات به موفقیت برسیم.» در دقایق پایانی بازی با السد، داور کره‌ای سیامک نعمتی را با کارت قرمز از میدان اخراج کرد. هر چند تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که اخراج او اشتباه بوده است. کنعانی‌زادگان در این باره گفت: «اخراج سیامک صددرصد اشتباه بود و من خودم بارها فیلم لحظه اخراج او را دیدم. سیامک خودش هم از این تصمیم داور متعجب شد. حالا باشگاه اعتراض کرده و امیدواریم که اخراج او پاک شود. چون این اشتباه از اشتباهی که درباره مهدی بن عطیه بازیکن الدحیل هم شده و اخراج او را بخشیدند هم واضح‌تر است و امیدوارم که ما بتوانیم سیامک را در بازی با پاختاکور داشته باشیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7456/18/556037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها