4 استقلالی به ایران برنگشتند

درگیری آبی‌ها در فرودگاه دوحه




گروه ورزش/ کاروان استقلال پس از شکست مقابل پاختاکور و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، بامداد دوشنبه به ایران بازگشت. البته بازگشت استقلالی‌ها از دوحه قطر با حواشی همراه بود. در ابتدا خبرهایی مبنی بر درگیری روزبه چشمی منتشر شد اما بلافاصله این مدافع آبی‌ها واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. چشمی تأکید کرد در هتل حضور داشته و چطور می‌توانسته در فرودگاه با کسی درگیر شود. در این میان روایت دیگری منتشر شد؛ اینکه صحبت‌های کاوه ستوده پزشک استقلال که گفته بود با معاینات انجام شده مشخص شد دنده سیدحسین حسینی شکسته نشده، به مذاق این دروازه‌بان خوش نیامده و باعث ناراحتی او شده است. سیدحسین گفته که چرا پزشک تیم باید چنین مصاحبه‌ای انجام دهد و به نوعی مصدومیتش را زیر سؤال ببرد و به همین دلیل هنگام بازگشت در فروگاه دوحه اعتراض شدیدی به دکتر ستوده می‌کند. به گزارش تسنیم، این اعتراض باعث درگیری لفظی بین طرفین شده و در حالی که یکی از عوامل تیم پزشکی به حمایت از ستوده وارد ماجرا می‌شود، یکی دو بازیکن استقلال نیز در نقش حامی حسینی ظاهر می‌شوند. پلیس قطر نیز با مشاهده درگیر‌ی‌ها وارد ماجرا می‌شود ولی مسئولان استقلال از جمله احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه که در فرودگاه حضور داشتند، پس از گفت‌وگو با پلیس قطر و رایزنی موفق شدند بازیکنان را سوار هواپیما کرده و به ایران بازگردانند. این اتفاقات در شرایطی برای نماینده ایران افتاده که پیش از این هم استقلالی‌ها پس از فینال جام حذفی و بازگشت از مشهد در فرودگاه مهرآباد با هواداران معترض درگیری فیزیکی پیدا کردند و یک نفر از مسئولان استقلال در آنجا حضور نداشت تا ماجرا را مدیریت کند. در سفر استقلال به قطر نیز چند بازیکن به همراه سرپرست و دیگر عوامل تیم به دلیل مشکلات‌شان در صدور ویزا، دیرتر به تیم اضافه شدند. پاسپورت احمد مددی، معاون باشگاه استقلال نیز در فرودگاه امام خمینی(ره) گم شد و او در این رقابت‌ها کنار تیم حضور نداشت. سفر سعادتمند به قطر نیز با حاشیه همراه بود چرا که مدیرعامل استقلال همراه خود ارز زیادی برد در حالی که از بانک مرکزی مجوز نگرفته بود. پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) نیز مدیرعامل استقلال را به همراه معاونش به اتاق بازجویی برد. سعادتمند با رایزنی به قطر سفر کرد اما معاونش چند ساعت‌ در بازداشت بود و در نهایت با قید وثیقه 3 میلیارد تومانی آزاد شد. علاوه بر اتفاقات فرودگاه، خبرهای حاشیه‌ای دیگری هم منتشر شد؛ از جمله انتشار چت‌های خصوصی محمد دانشگر مدافع استقلال با یکی از ادمین‌‌های کانال‌های هواداری. در این چت‌ها از الفاظ رکیک استفاده شده و مدافع استقلال به انتقاد از واکنش کانال‌های هواداران به عملکردش در دیدار با پاختاکور ازبکستان پرداخته است.
استقلال در شرایطی از قطر بازگشت که شیخ دیاباته، علی کریمی، روزبه چشمی و هرویه میلیچ به همراه این تیم به تهران بازنگشتند. 2 بازیکن خارجی استقلال طبعا به دلیل پایان فصل و لزوم بازگشت به خانه، استقلال را همراهی نکردند اما کریمی و چشمی در شرایطی به تهران نیامدند که به نظر می‌رسد قصد دارند در فصل آینده در لیگ ستارگان قطر به کار خود ادامه دهند. برخی منابع خبری مدعی شدند موضوع بازنگشتن چشمی به توافق اولیه او با ام‌صلال مربوط می‌شود و اگر او به ایران بازمی‌گشت، برای حضور مجدد به قطر باید پروسه قرنطینه دو هفته‌ای را طی می‌کرد که این مسأله ممکن بود توافق او با ام‌صلال را برهم بزند. چرا که اگر چشمی این مدت زمان را در قرنطینه به سر می‌برد، عملاً فصل نقل و انتقالاتی فوتبال قطر به پایان می‌رسید. کریمی هم برای مذاکره با تیم‌های خواهانش، از قطر راهی استانبول ترکیه شد. تمام اینها در شرایطی است که گفته می‌شود احتمال جدایی مهدی قائدی نیز وجود دارد و در صورت جدایی این 5 بازیکن، سعادتمند که با شدیدترین انتقادهای هواداران استقلال رو‌به‌روست، شرایط سختی خواهد داشت.
در این میان امیر ارسلان مطهری گلزن استقلالی ها با انتشار یک استوری عجیب نشان داد اوضاع در استقلال نابسامان‌تر از آن چیزی است که هواداران تصور می کنند و هیچ همدلی بین بازیکنان و کادر فنی وجود نداشته است. ارسلان نوشت: «سکوت کردم و باز هم سکوت می‌کنم اما به خاطر کارهایی که با من کردید هیچ‌وقت شما را نمی‌بخشم.»  هنوز منظور دقیق مطهری مشخص نیست اما به واسطه تگ شدن مجید نامجو مطلق و صالح مصطفوی و تعویض شدن ارسلان در دقیقه‌53 بازی حساس مقابل پاختاکور به نظر می‌رسد اتفاقاتی بین او و کادر فنی رخ داده است.
دیروز مدیرعامل استقلال از اعضای هیأت مدیره این باشگاه درخواست نشست اضطراری کرد. این در حالی است که هنوز تکلیف سرمربی استقلال برای فصل آینده مشخص نیست و باید دید مدیرعامل این باشگاه چه تصمیمی دارد که خواستار برگزاری جلسه شده است. البته شایعاتی نیز وجود داشت که شاید این نشست منجر به استعفای سعادتمند و انتخاب اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان سرپرست موقت باشگاه شود. از سویی دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه بار دیگر مذاکرات با الکساندر نوری برای سپردن هدایت آبی‌پوشان به این مربی از سر گرفته شده است. نوری که سابقه هدایت تیم‌های وردربرمن و هرتابرلین آلمان را دارد، شروطی برای بستن قرارداد دارد که طرفین در این زمینه در حال مذاکره هستند. این مربی که در آلمان زندگی می‌کند به دلیل اینکه دورگه ایرانی - آلمانی است، مشکلی برای حضور در فوتبال ایران ندارد اما موضوع این است که خواهان دریافت پولش به دلار است در حالی که استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند قرارداد ریالی می‌بندند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7456/18/556038/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها