دیگه چه خبر




پیام شفاهی نخست‌وزیر عراق برای روحانی

   خبر اول اینکه، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فؤاد حسین در سفر اخیر خود به تهران پیام شفاهی نخست‌وزیر این کشور را به رئیس جمهوری ایران رسانده است.
به گزارش ایسنا در این بیانیه وزارت خارجه عراق با اشاره به دیدارهای فؤاد حسین با مقامات عالی‌رتبه کشورمان آمده است: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق پیام شفاهی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور در رابطه با آخرین تحولات منطقه، بررسی مهم‌ترین تحولات احتمالی و بازتاب‌هایی که ممکن است به دنبال داشته باشند را به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران رساند.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که در این دیدار دو طرف در مورد روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بحث و رایزنی کردند و فؤاد حسین از مواضع تهران در رابطه با عراق تقدیر و تشکر کرد. در این بیانیه همچنین به دیدارهای فؤاد حسین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اشاره شده است.

دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران

  خبر دیگر اینکه، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران، از دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران از جمله لواسان، شهریار و رودهن در ایام اخیر خبر داد و گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌‌خواری می‌شوند و از این‌رو عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب این آسیب‌ها می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و رسانه‌ دادگستری کل استان تهران، وی ادامه داد: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از جرایمی که اتفاق می‌افتد باید انجام شود. حشمتی همچنین علت اصلی جرائم اتفاق افتاده را زیاده‌خواهی مقامات اثرگذار در نهادهای شهری دانست و گفت: نظارت شوراهای شهر و فرمانداران باید بیشتر شود تا شاهد این قبیل مسائل نباشیم.

برخورد ۲ راکت دیگر به ایران در جریان درگیری‌های قره‌باغ

  شنیدیم که، در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد. به گزارش ایرنا، علی امیری‌‌راد فرماندار خداآفرین روز گذشته گفت: یکی از این راکت‌ها در زمین‌های کشاورزی روستای شرفه و دیگری در مراتع نزدیک میله 50 مرزی فرود آمده و خسارت مالی و جانی بر جا نگذاشته‌اند.
او با بیان اینکه روز یکشنبه نیز یک راکت خمپاره عمل نشده به اراضی مرتعی روستای خلف بیگلو بین روستای شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، افزود: با توجه به احتمال اصابت راکت‌های دیگر به منطقه مردم و روستاییان از تجمع و حضور در مناطق مرزی خودداری کنند. فرماندار خداآفرین، گفت: جلسه شورای تأمین با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار و مقرر شده است به طرفین مناقشه تذکر و هشدار جدی داده شود تا احتیاط‌‌های لازم را برای اصابت نکردن راکت و خمپاره به مرزهای این شهرستان انجام دهند.

کلیه مرزهای کشور با عراق مسدود است

  دست آخر اینکه،  ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرده کماکان کلیه مرزهای کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرزها  یا اماکن مقدسه ممنوع  است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین آمده است: علیرغم صدور اطلاعیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مبنی بر مخالفت دولت عراق و همچنین ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هرگونه سفر به کشور مذکور؛ متأسفانه عده‌ای تلاش دارند با سوء‌استفاده از نیات پاک عاشقان و سرسپردگان به بارگاه حسینی(ع) با درج آگهی در درگاه‌های اینترنتی ناشناس و غیرمجاز یا تحریک مؤمنین در برخی از اجتماعات آنان را به سوی مرزهای غرب و جنوب غرب کشور رهسپار کنند.
لذا بدینوسیله مجدداً به اطلاع مردم شریف و عزیز می‌رساند کماکان کلیه مرزهای کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرزها  یا اماکن مقدسه ممنوع است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7456/3/556052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها