هنر زبان ماندگاری است




رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه اجرای موسیقی نمایش «علمدار» در گفت‌و‌گو با «ایران» بیان کرد: هنر زبان ماندگاری است و شاید آنجا که از حضرت زینب(س) می‌پرسند چه چیزی دیدی؟ و در پاسخ می‌گوید هیچ چیزی ندیدم جز زیبایی، به نوعی هنر این فرصت را فراهم می‌کند که این زیبایی‌ها را ماندگار و جاودانه کند.
محمدجواد حق‌شناس افزود: اینجا موسیقی، نمایش، نقاشی وتئاتر این توانایی را دارند و این فرصت را ایجاد می‌کنند که یک اتفاق و رویداد بسیار عظیم بتواند پس از 1400 سال در ذهن‌ها به خوبی بنشیند و اثر خود را بگذارد و به نوعی این رابطه را انسانی که امروز به عنوان یک تماشاچی نشسته و مراسم را مشاهده می‌کند، می‌تواند به 1400 سال پیش ببرد و کسی که به عنوان عنصر حاضر قرار گرفته است را به درون آن رزمگاه منتقل کند. به عقیده من موسیقی نمایش «علمدار» اثری بسیار ارزشمند بود و از تمام دست‌اندرکاران این پروژه تشکر می‌کنم.
او درباره حمایت شورای شهر از این‌گونه آثار آیینی و نمایشی گفت: یکی از اتفاقاتی که شاید پیوندی جدی با این مسأله داشته باشد هویت‌بخشی به مکان و موقعیتی است که تالار وحدت در آن قرار دارد. احیا و بازآفرینی هویت پهنه رودکی یکی از دستورات جدی بود که دراین سه سال گذشته با جدیت پیگیری شد و شما امروز فضای محوطه تالار وحدت و رودکی را ملاحظه می‌فرمایید. این فضا فرصتی است برای افرادی که برای شنیدن و دیدن آثار فاخر به این تالار می‌آیند. آنها حداقل فرصتی نیز برای ملاقات با یکدیگر پیدا می‌کنند و خوشحالیم که این موقعیت فراهم شده و امیدواریم که این پهنه بتواند همچنان آرام آرام هویت اصلی خودش را بازپیدا کند و مردمان شهر برای ملاقات با هنرمندان و یکدیگر و صاحبان هنر بتوانند در این پهنه حضور پیدا کنند و این پهنه میعادگاهی برای عاشقان فرهنگ و هنر شهرمان تهران باشد.
محمدجواد حق‌شناس در پایان گفت: تلاش می‌کنیم که از این رویدادها حمایت شود و در رابطه با تکریم آیین‌های عاشورایی و همینطور برنامه‌هایی که در شهر بتواند همین فرصت را برای مردم فراهم کند، تلاش شده و امیدوارم که به نتیجه نیز برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7456/19/556077/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها