ایران در ایران



مشارکت پزشکان و محققان مازندرانی در تدوین اطلس جهانی ‌ام اس ۲۰۲۰

ساری - خبرنگار «ایران»: نایب رئیس انجمن‌ ام‌اس استان مازندران از انتشار اطلس جدید بیماری‌ ام‌اس در سال ۲۰۲۰ توسط فدراسیون بین‌المللی‌ ام‌اس با مشارکت گروه بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گروه مطالعاتی مشترک انجمن‌ ام‌اس مازندران به‌عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در تدوین این اطلس جهانی خبر داد.
 دکتر رضا حبیبی ساروی گفت: این گروه در تحلیل داده‌ها و تولید نقشه‌های همه‌گیری شناسی در بخش منطقه خاورمیانه این اطلس در حوزه مرتبط با ایران نقش مؤثری داشته‌اند.
مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن‌ ام‌اس استان مازندران بر نقش کاربردی اطلاعات این اطلس در سیاستگذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های حوزه سلامت برای بیماران‌ ام‌اس در نقاط مختلف جهان تأکید کرد.
گفتنی است، دکتر رضا حبیبی ساروی، دکتر سیدمحمد باغبانیان، دکتر محمود عابدینی، دکتر حامد چراغمکانی و فریبا قاسمی همدانی از اعضای هیأت علمی و مدرسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اعضای گروه همکار از ایران در تدوین اطلس جهانی‌ ام‌اس هستند.

تأکید بر پیگیری و رفع مشکلات شهر فردوسیه

محمود غلامی - غرب استان تهران: در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار بر پیگیری و رفع مشکلات شهر فردوسیه با همکاری دستگاه‌های اجرایی تأکید شد.
نورالله طاهری فرماندار شهریار در این جلسه با انتقاد از تأخیر و بلاتکلیفی اجرای پروژه مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی آب شرب گفت: شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی طرح در این خصوص کوتاهی کرده و لازم است برای جلوگیری از بحران کم آبی هرچه سریع‌تر با تأمین اعتبار نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند.
وی جذب سرمایه‌گذار برای  اجرای پروژه‌های شهری از جمله احداث فرهنگسرا و اماکن فرهنگی و هنری را بسیار ضروری دانست. وی انتقال هرگونه فاضلاب محله امیریه و وحیدیه را نیز به حوزه فردوسیه رد کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، انتقال آب‌های سطحی در فصول پاییز و زمستان است.
محمدرضا عبدالعلی، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهریار نیز در این جلسه بر اجرای مصوبات درخصوص تملک و بازگشایی محور ورود شهر توسط شهرداری شهریار، رفع مشکل فاضلاب مسکن مهر شهرک ثامن‌الائمه، تکمیل مدرسه شهرک ثامن‌الائمه و اجرایی شدن توافقنامه درخصوص مدرسه باهنر و صدور اسناد مالکیت تأکید کرد. وی صدور اسناد مالکیت را موجب توسعه پایدار و عمران و آبادانی شهری برشمرد.
علیرضا اسدی، شهردار فردوسیه نیز بازنگری در حریم قانونی شهر فردوسیه و درخواست تثبیت محدوده قانونی شهر طبق پلاک‌های ثبتی را از مشکلات ریشه‌ای  و عمیق برشمرد.
شهر فردوسیه با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر در شهرستان شهریار واقع شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7462/6/556733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها