اخبار




برقراری دوباره پروازهای تهران-استانبول به صورت محدود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری دوباره  پروازهای ایران و ترکیه به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام کرد: پس از لغو مجوز پرواز ایرلاین‌های داخلی از سوی مسئولان ترکیه ما نیز به آن‌ها اعلام کردیم در این صورت مجوز ترکیه را برای پرواز ترکیش‌ایر لغو می‌کنیم و نهایتاً آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروازهای تهران استانبول را مجدداً و به صورت محدود برقرار کنند.
وی افزود: در این راستا، مقرر شد تا در هر روز یک پرواز از سوی ایرلاین‌های ایرانی و یک پرواز از سوی هواپیمایی ترکیه در این مسیر پروازی انجام شود که البته با همان پروتکل‌های توافق شده قبلی این اتفاق می‌افتد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌های داخلی و برای بازگرداندن مسافران از استانبول به تهران به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: گرچه نرخ پروازهای خارجی دامنه مشخصی ندارد اما این نرخ‌ها با برقراری دوباره پروازها شکسته می‌شود و این مسأله را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از قطع پروازهای ایرلاین العراقیه از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد که دلیل آن تخلف از مقررات است. دهقانی زنگنه با اشاره به توافق‌های انجام شده بین ایران و عراق در زمینه انجام پروازهای یک‌سویه بین دو کشور به‌ منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: مطابق این توافق‌ها، مقرر شد که ایرلاین‌های هر کشور، فقط دیپلمات‌ها و اتباع مقیم کشور خود را جابه‌جا کنند. وی گفت: شرکت هواپیمایی العراقیه بدون در نظر گرفتن توافق‌ها، اقدام به جابه‌جایی مسافرانی که دارای ویزا از یک شرکت بودند کرد و این موضوع تخلف محسوب شده و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای مجوز پروازهای این ایرلاین عراقی را لغو کرد. رئیس سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی العراقیه از ۱۳ مهر لغو شده و تا اطلاع ثانوی این امر ادامه خواهد داشت./ایسنا

احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک در صدر برنامه‌ها

خداداد غریب‌پور، رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، گفت: این سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه‌اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده است.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه تأکید کرد: طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس که در صدر مأموریت‌های ایمیدرو قرار گرفته است نیز در این استان دنبال می‌شود. در این زمینه بررسی معادن کرومیت، منگنز، هماتیت و دولومیت با پایش ۴۰ معدن انجام شد که منجر به معرفی هشت بلوک شد. در این طرح تاکنون ۵۱ معدن غیرفعال و فعال قابل توسعه به صورت موردی و استانی شناسایی شده است.
وی افزود: اقدام کلینیکی روی ۵۰ معدن و احیا، فعال‌سازی و توسعه ۲۵ معدن (فعال سازی چهار معدن کرومیت توسط بخش خصوصی و دو معدن متروکه و غیرفعال منگنز توسط بخش خصوصی در سال جاری) انجام شده است. هدفگذاری ما در اجرای این طرح (در استان فارس)، فعال‌سازی ۲۱ معدن و احداث دو واحد فرآوری است./ایسنا

تکمیل سامانه جامع اطلاعات تجارت کشور

مدیر سامانه جامع تجارت ایران از آمادگی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای بهره برداری سامانه جامع اطلاعات تجارت کشور خبر داد. محمد شیرازیان گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهره‌برداری سامانه جامع اطلاعات تجارت کشور آماده است. مدیر سامانه جامع تجارت ایران افزود: سامانه جامع اطلاعات تجارت کشور در حوزه تجارت خارجی از سال ۹۵ بهره‌برداری خود را آغاز کرده و اگر گمرک کشور همکاری لازم ایجاد کند، امسال این سامانه به بهره برداری کامل می‌رسد.
وی ادامه داد: رصد و پیگیری کالا تا حد عرضه محصول به عنوان یک موضوع مهم و اولویت‌دار یاد می‌شود که در این راستا، درخصوص کالای تایر سنگین، اختلاف نرخ کالا نسبت به بازار آزاد به ۵ درصد رسیده و این در حالی است که افزایش نرخ ارز بیش از این رقم بوده است.
شیرازیان، از آمادگی کامل زیرساخت‌های این سامانه خبر داد و افزود: اگر دیگر ارگان‌ها همکاری لازم ایجاد کنند، شاهد بهره برداری‌های مثبت و اثرگذار فراوانی در صحنه تجارت خواهیم بود./مهر

ترخیص۲۸۰ هزار حلقه لاستیک سنگین با ارز دولتی

غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در جلسه بررسی مسائل مربوط به رانندگان تأکید کرد:  به‌رغم شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا، با کمک انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل و خود رانندگان، در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، گندم، چغندرقند و تره بار عملکرد خوبی داشته باشیم. وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دنبال حل مشکل کمبود لاستیک است، گفت: با تلاش این سازمان و به منظور حل مشکل لاستیک خودروهای سنگین، قرار است ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک پس از ترخیص با ارز مصوب در اختیار رانندگان قرار گیرد که انجمن‌های صنفی نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص تلاش مضاعفی داشته باشند./مهر

کاهش ۳۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور

گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد در پایان سال آبی ۹۹-۹۸ میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در پایان سال آبی ۹۹-۹۸، مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده ۵۴ درصد پرشدگی مخازن است.
بر این اساس، با توجه به میزان بارش‌ها، حجم ورودی آب طی سال آبی ۹۹-۹۸ برابر با ۵۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۸۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۳۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.
این گزارش حاکی است، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی 98-97 دارای 4 درصد کاهش است.
بر اساس این آمار، به تبع کاهش میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها نیز با کاهش مواجه بوده و در این مدت ۵۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۲۹ درصدی برخوردار بوده است./ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7462/10/556750/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها