وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی:

اخباررسانه‌های خارجی با قصد تحریک مردم و نشان دادن ناکارآمدی است




وزیر کشور با اشاره به درگیری آذربایجان و ارمنستان گفت: برخی گلوله ها به صورت خمپاره و توپ به مناطقی از کشورمان اصابت کرده و خواستیم که کنترل کنند و چنانچه ادامه یابد تذکرات قوی‌تری خواهیم داد.
به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه از نظر وزارت کشور، امنیت داخلی که از مرزها تا اقصی نقاط کشور است اولویت بالایی دارد و نیروهای مسلح و انتظامی ما دقیق مناطق مرزی را کنترل می‌کنند، گفت: به کشورهای همجوار توصیه کردیم و تذکر دادیم که به هیچ وجه نا امنی و دخالت و هر اقدامی را که بخواهد وضع امنیت مردم ما در آن مناطق را دچار خدشه کند تحمل نمی‌کنیم و امیدواریم با رعایت قوانین و روند جاری اجرای قوانین بین‌المللی که احترام به حاکمیت ملی و حقوق کشورهاست این مسأله حل شود.
رحمانی فضلی با یادآوری اینکه در ابتدای این جریان، رسانه‌های خارجی می‌خواستند عواطف مردم را تحریک و تهییج کنند تا منجر به برخی تجمعات و خدای ناکرده تنش‌ها شود، تصریح کرد:  از مردم خوب‌مان در استان های آذربایجان‌های شرقی و غربی و استان اردبیل و زنجان و بویژه هموطنانمان در مناطق مرزی شمالی به‌خاطر همراهی در تقویت و حفظ امنیت کشور و همراهی با مسئولان در ابراز عواطف و احساسات تشکر می‌کنیم که عاقلانه و منطقی برخورد کردند.
وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جلسه دیروز و بررسی فعالیت رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد اطلاعات و اخبار و تبلیغات رسانه‌های خارجی در ابعاد منفی اقتصادی کشور با قصد تهییج و تحریک مردم با نشان دادن ناکارآمدی است که عموم آن غیرکارشناسی و غیرمنصفانه بوده است.این رقم در داخل هم هرچند حدود ۵۰ درصد بوده ولی رسانه‌ها در مباحثی که در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود، شرایط حاکم بر کشور و اقتصاد جهانی را در نظر داشته باشند.
رحمانی فضلی از رکود جهانی و تحریم های ظالمانه به عنوان مسائل مؤثر در اقتصاد کشور نام برد و با تأکید بر اینکه نمی‌توان سختی‌ها، مشکلات و نارسایی‌های ناشی از تحریم را نادیده گرفت، بیان داشت: نادیده نگرفتن به معنای یأس و انفعال و سستی نیست و بلکه باید بیشتر کار کرد و مقاومت را تقویت کرد و همدلی داشت تا این مسأله را حل کنیم. مسأله دیگر کرونا است که در حوزه اقتصادی اثرات بسیار زیادی داشته و در اقتصاد ما هم تأثیر آن در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کاملا مشهود است.
رحمانی فضلی  در اشاره به سیاست های اتخاذ شده در جلسه اخیر معاون اول رئیس جمهور در حوزه ترخیص کالاها و بر طرف کردن نگرانی های جامعه افزود: : با توجه به اینکه قاچاق سوخت در مرزهای شرقی اتفاق می‌افتاد، توافق خوبی بین وزارتخانه‌های نفت، کشور و صمت انجام شده و امیدواریم مسیر قاچاق سوخت را به مسیر قانونی آن با در نظر گرفتن سهم مناسبی برای مردم آن منطقه داشته باشیم تا مردم منطقه بتوانند از این موهبت استفاده کنند و طرح خوبی است و از وزارت نفت تشکر می‌کنیم که با ما همراهی کردند.
وزیر کشور اظهار داشت: در حوزه واردات کالا از مرزهای غربی و جنوبی که بعضاً به عنوان کوله‌بری از آنان یاد می‌شود، با پیگیری‌های مستمر وزارت کشور، صمت و بانک مرکزی تا مسأله پیگیری شود، قبل از تحریم‌ها به توافق خوبی رسیده بودیم ولی با تحریم‌ها و کرونا با کاهش امکان واردات به اشکالات زیادی رسیدیم و واردات بیش از ۱۵۰۰ قلم کالا ممنوع شد و امکان واردات آن نبود. او  در این‌باره تأکید کرد: قرار شد بیش از ۱۰۰ قلم کالا را از این طریق وارد کنیم که مستلزم برخی هماهنگی ها و برخی مصوبات در دولت است و امیدواریم بتوانیم شرایط مرزها و مردم این مناطق را درک کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7462/2/556825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها