رئیس جمهور کرونایی امریکا با خودرو به جمع هوادارانش رفت

قرنطینه‌ستیزی ترامپ؛ این بار در بیمارستان




«چیزهای زیادی از کووید 19 آموخته‌ام که می‌خواهم آنها را با این کشور (امریکا)، به اشتراک بگذارم»، اینها جملاتی بود که ترامپ روز یکشنبه در ویدیویی که از بیمارستان برای هواداران خود منتشر کرد، گفت. اما ساعتی پس از آن همچون همه چند ماه گذشته که با توصیه‌های مقامات مختلف درمانی و سیاسی برای اعمال قرنطینه مخالف بود، دستور پزشکان بیمارستان نظامی «والتر رید» برای رعایت قرنطینه و ماندن در بیمارستان را نادیده گرفت و با خودرو به جمع هوادارانش در محوطه بیرون بیمارستان پیوست تا جدیدترین نمایش انتخاباتی‌اش را اجرا کند.
به گزارش سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، تصاویر نمایش «دونالد ترامپ»، آشکارترین دلیل بر چرایی نشستن امریکا در رتبه اول ابتلا به کرونا است. رئیس جمهوری امریکا که از روز نخست، ورود ویروس کرونا به این کشور را مخفی نگه داشت و با کوچک نشان دادن آن باعث انتشار بیشتر ویروس شد، اکنون نیز میزان ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کند و قوانینی را که برای بیماران کرونایی وضع می‌شود نادیده
می گیرد. او دیروز  قرنطینه خود را زیر پا گذاشت و سوار بر خودرویی شد که طوری ساخته و پرداخته شده است که اگر بمب شیمیایی نیز در اطراف آن منفجر شود، به داخل خودرو نفوذ نمی‌کند. همین ویژگی می‌تواند، احتمال ابتلای راننده و محافظانی را که سوار بر خودرو بودند افزایش دهد. در همین ارتباط دکتر «جیمز فیلیپس»، یکی از پزشکان بیمارستانی که «ترامپ» در آن بستری است، در توئیتی نوشت: «هر فردی که در خودرو رئیس جمهوری بوده است، باید 14 روز قرنطینه شود. آنها ممکن است، بیمار شده باشند و حتی ممکن است، به‌خاطر نمایش سیاسی ترامپ، جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند. این یک دیوانگی محض بود.»

شاگرد تنبل کلاس کرونا
«دونالد ترامپ» در حالی دست به این نمایش زد که پیش از آن در ویدیویی که منتشر کرده بود، گفته بود: «این (بیمارستان) یک مدرسه واقعی است. این به این معنی نیست که بیا بریم کتاب مدرسه بخوانیم. نه من اینجا چیزهای زیادی درباره کرونا یاد گرفتم و دیگر آن را کاملاً درک می‌کنم.» اما رفتار بعدی او نشان داد، در این مدرسه چیز زیادی نیاموخته است، زیرا در غیر این صورت می‌دانست نباید قانون شکنی کند و از قرنطینه خارج شود و یا با رعایت نکردن فاصله اجتماعی دیگران را در معرض ابتلا قرار دهد. البته او قبلاً هم این کار را کرده و روز پنجشنبه با اینکه گفته می‌شود، از ابتلای خود به کرونا اطلاع داشته به کمپین‌اش در نیوجرسی رفته بود. این در حالی است که قانون گریزی «دونالد ترامپ» برخلاف آنچه که وی در نظر داشت، باعث شده است، فاصله او با رقیب دموکراتش در نظرسنجی‌ها بیشتر شود. در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، 72 درصد امریکایی‌ها معتقدند، «ترامپ» پاندمی کرونا را جدی نگرفته است. جدیدترین نظرسنجی شبکه خبری «ان بی‌سی» و «وال استریت ژورنال» نشان می‌دهد، 53 درصد امریکایی‌ها دروضعیت فعلی ترجیح می‌دهند به «جو بایدن» رأی دهند. در حالی که 39 درصد متمایل به رأی دادن به «دونالد ترامپ» هستند. البته در نظرسنجی دیگری که شبکه خبری «سی بی‌اس» انجام داده است، «بایدن» با 7 درصد بیشتر پیشتاز است.  این نظر سنجی‌ها زمانی قابل تأمل می‌شود که توجه داشته باشیم تنها 27 روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده و اگر بیماری «دونالد ترامپ» بزودی بهبود نیابد، او که همیشه بر سلامتی خود تأکید می‌کرد و رقیبش را به لحاظ توانایی جسمی ضعیف می‌دانست، قادر نخواهد بود، کمپین‌هایش را هدایت کند. با این حال همان طور که روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» نوشته است، ارقامی که در نظرسنجی‌ها منتشر می‌شود، لزوماً در نتایج نهایی انتخابات تکرار نمی‌شود. در انتخابات 2016 نیز تنها 12 روز مانده به انتخابات «هیلاری کلینتون» در نظرسنجی‌ها 14 درصد جلوتر از «دونالد ترامپ» بود. اما در نهایت فرد برنده، با اتکا به آرای الکترال، رئیس جمهوری کنونی امریکا بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7462/4/556828/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها