صنعت و معدن؛ دومین دریافت‌کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات



جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در پنج ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته، ۷۶.۶ درصد افزایش داشته و این بخش، بعد از بخش خدمات بیشترین سهم از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده است.
طبق این آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن با افزایش ۷۶.۶ درصدی در پنج ماهه نخست امسال، به ۱۵۵ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان رسیده است. مقدار این تسهیلات در پنج ماهه اول سال گذشته ۸۸ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان بوده است.
سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه در پنج ماهه نخست سال گذشته، ۲۹.۸ درصد بوده که امسال این رقم به ۳۰.۸ درصد رسیده است.
در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در پنج ماهه نخست امسال سهم ۳۵.۳ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده که معادل ۱۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته، ۶۴.۴ درصد افزایش داشته است.
بعد از بخش خدمات و صنعت و معدن، به ترتیب بخش بازرگانی، کشاورزی و مسکن ۲۰.۳، ۷.۴ و ۶.۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند. البته تسهیلات پرداختی به دو بخش کشاورزی و مسکن به ترتیب ۵۶.۱ و ۴۹.۲ درصد نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته افزایش داشته و به ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۳۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده است./ایسنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/7/558852/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها