اخبار




کشاورزان برای تأمین نهاده و کود، «کشاورز کارت» می‌گیرند

وزیر جهاد کشاورزی از ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان برای خرید نهاده و کود خبر داد.
کاظم خاوازی با اشاره به ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان گفت: در بخش اول این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.
وی ادامه داد: از ۳ میلیون تن کود مورد نیاز سالانه کشاورزان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما سایر کودهای وارداتی به دلیل تغییر قیمت ارز از ترجیحی به نیمایی افزایش قیمت داشته است.
خاوازی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان، طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک مرکزی ایران و بانک کشاورزی تهیه کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را بموقع تأمین کنند و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه نکات بسیار‌ریزی در این کارت دیده شده است، یادآور شد: بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت طراحی خوبی برای این کارت داشته‌اند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و بوروکراسی‌های معمولی بانک، سریعاً به این منابع مالی دست یابند.
وی با بیان اینکه طرح کشاورز کارت یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم، تصریح کرد: با تأثیرگذاری که کود در تولیدات کشاورزی دارد در گام اول این محصول انتخاب شد و در گام دوم آفت‌کش‌ها هستند و ما از منابع مختلف اعتباری لازم را برای آن تجهیز می‌کنیم./مهر

پیگیری سازمان توسعه تجارت برای عملیاتی شدن تهاتر با ۱۰ کشور

معاون وزیر صمت گفت: باید به دنبال بازنگری و اصلاح بسته سیاستی بانک مرکزی باشیم تا از تمامی ظرفیت‌های صادرات برای کشور و در جهت تأمین نیازهای ارزی استفاده شود.
حمید زادبوم با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای اجرای تهاتر کالا با کالا با ۱۰ کشور منتخب از سوی این سازمان انجام می‌شود، اظهار داشت: با تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گشایش خوبی در مسیر صادرات کالاها و تأمین نیازهای کشور بویژه واحدهای تولیدی ایجاد خواهد شد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: باید به دنبال بازنگری و اصلاح بسته سیاستی بانک مرکزی باشیم تا از تمامی ظرفیت‌های صادرات برای کشور و در جهت تأمین نیازهای ارزی استفاده شود.
وی افزود: با هدف فراوانی کالا در داخل کشور در سامانه جامع تجارت حداکثر تسهیل برای انجام عملیات واردات در مقابل صادرات در حال انجام است.
معاون وزیر صمت تأکید کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی در‌خصوص موضوع تهاتر کالا - کالا و تبادل فهرست کالاها قبل از هرگونه اقدامی با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی کنند./مهر


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/8/558861/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها