اخبار



افزایش تخلیه و بارگیری بندر چابهار با افتتاح راه آهن خواف - هرات

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افتتاح راه‌آهن خواف – هرات می تواند نقش مؤثری در توسعه ترانزیت دریایی و افزایش بهره‌وری بنادر جنوبی کشور بخصوص چابهار داشته باشد.
محمد راستاد درخصوص اهمیت پروژه ریلی خواف-هرات در توسعه ترانزیت کشور و افزایش ظرفیت بنادر جنوبی و شمالی اظهار داشت: به‌طور کلی، ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل باعث افزایش مزیت‌های کشور در زمینه توسعه ترانزیت خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده زیرساخت‌های موجود حمل و نقلی کشور در حوزه جاده‌ای است، لذا دسترسی ریلی به کشورهایی که فاقد دسترسی دریایی هستند، می‌تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت از بنادر کشورمان به آن کشورها کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افغانستان، از جمله کشورهایی است که زمینه‌های قابل توجهی برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا دارد، تصریح کرد: بدون تردید، اتصال ریلی بندر چابهار به افغانستان می‌تواند نقش مؤثری در توسعه ترانزیت، بهبود کیفیت جابه‌جایی کالا در این مسیر، افزایش رقابت پذیری، کاهش هزینه‌ها و به تبع آن افزایش بهره وری ایفا کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: در مجموع انتظار می‌رود، با افتتاح راه آهن خواف-هرات و متعاقب آن، اتصال راه آهن به بندر چابهار، شاهد تحولی جدی در زمینه ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار باشیم./مهر

حفر 13 حلقه چاه جدید در طرح توسعه میدان نفتی فروزان

مجری طرح توسعه میدان فروزان شرکت نفت فلات قاره با اشاره به نصب سکوی مسکونی جدید میدان نفتی فروزان گفت: در طرح توسعه فروزان، 13 حلقه چاه جدید حفاری خواهد شد و در نهایت 12 هزار بشکه به تولید میدان مشترک فروزان افزوده خواهد شد.
به گزارش شرکت نفت فلات قاره ایران، ابوالقاسم خدابخش، مجری طرح توسعه میدان فروزان شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: سکوی مسکونی جدید این میدان مشترک به وزن 680 تن، روز گذشته در آب‌های خلیج‌فارس نصب شد.
وی با تأکید بر اینکه در طرح توسعه فروزان، 13 حلقه چاه جدید حفاری خواهد شد که یک چاه در این محل قرار دارد، گفت: طرح توسعه فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از 33 طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت است که از سوی وزارت نفت مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته مجری طرح توسعه میدان فروزان، طرح توسعه این میدان با امضای قرارداد فاز اول حدود سه ماه پیش آغاز به کار کرده است و با اجرای این طرح ضمن تثبیت و نگهداشت تولید فعلی، در نهایت 12 هزار بشکه به تولید میدان مشترک فروزان افزوده خواهد شد.
این سکوی مسکونی با ابعاد 20 در 14 متر، در 4 طبقه ساخته شده و با نصب آن امکانات رفاهی مناسبی برای کارکنان بخش بهره‌برداری سکوی میدان نفتی فروزان، فراهم می‌شود./ فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/10/558866/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها