تأکید عراقچی بر نقش ایران و ترکیه در صلح و ثبات منطقه



معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای‌اش در پیامی به نقش مهم ایران و ترکیه در صلح و ثبات منطقه تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی که به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ پس از مذاکره با مقامات جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان به ترکیه سفر کرده بود، در پیامی توئیتری درباره این سفر نوشت: در آنکارا مذاکراتی صریح و ثمربخش با «سدات اونال» معاون وزیر امور خارجه ترکیه داشتم. ایران و ترکیه از مهمترین کشورها با نقشی غیرقابل انکار در صلح و ثبات منطقه هستند.
فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران - به منظور ارائه طرح صلح و پایان دادن به جنگ قره‌باغ پیش از سفر به ترکیه با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات ارمنستان ملاقات کرد. عراقچی پس از پایان این گفت‌وگوها گفت: مذاکرات بسیار مفید و سازنده بود و باعث شد ما به درک عمیق‌تری از نگرانی‌های طرفین، چالش‌های موجود و راه‌حل‌ها برسیم و هم‌اکنون یک چشم‌انداز بهتری در مقابل ما وجود دارد.  وی افزود: این ‌اصل مورد تأکید قرار گرفت که در هر راه‌حلی باید حقوق اقلیت ارامنه در مناطق مورد مناقشه حفظ شود و باید راه‌حل‌ها مسیر را به سمت صلح پایدار ببرند، نه به سمت آتش‌بس‌های موقتی.
این دیپلمـات ارشد کشورمان، تأکیــد کرد: در مجموع به تفاهم خوبی با مقامات ارمنستانی رسیدیم، مذاکرات بسیار مفید و سازنده بود   و امیدواریم که این تفاهم‌ها به صلح در منطقه بینجامد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/2/558907/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها