نماینده دادستان در دادگاه پرونده بانک سرمایه:

آقای امامی از خودتان دفاع کنید، بازیگری نکنید



نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و سایر متهمان بانک سرمایه، بار دیگر با اعتراض نماینده دادستان به اقدامات اطرافیان متهم اصلی پرونده همراه بود.
رسول قهرمانی که در این دور از رسیدگی‌ها به پرونده بانک سرمایه در هر جلسه‌ای نه تنها با انتقاد متهم از او بلکه با طرح شکایتش روبه‌رو است، دیروز وقت جلسه را به دفاع از خود اختصاص داد.
رسول قهرمانی در جایگاه قرار گرفت و درباره کلیپ‌های پخش شده از تیم رسانه‌ای امامی در فضای مجازی، گفت: در چند روز گذشته مطالبی منتشر شده که لازم است پاسخ دهم. در ابتدا این سؤال مطرح می‌شود که چگونه جلسات دادگاه از طرف برخی افراد ضبط می‌شود.
برداشت از مستندات این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای که دیگران نوشته‌اند را اجرا می‌کند و آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ بعد از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند. قهرمانی ادامه داد: در کجای کیفرخواست آمده است که امامی به خانم شیخی رشوه داده است که آنان در کلیپ آن را منتشر کرده‌اند؟ همچنین در این کلیپ آمده است که امامی به توسلی رشوه داده است در کجای کیفرخواست چنین کلمه‌ای وجود دارد؟ حتی سازمان بازرسی هم این را نگفته است.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، نماینده دادستان خطاب به متهم امامی گفت: آقای امامی شما درباره رشوه‌هایی که به زاهدی داده‌اید توضیح دهید. امامی حرف‌هایی را به ما منتسب می‌کند بعد می‌روند جواب حرف‌های انتسابی امامی به ما را در کلیپ می‌دهند.
او ادامه داد: در ردیابی‌های پول متوجه شدیم که پول‌ها به‌حساب عاشوری رفته است، بعد به ما می‌گویند شما می‌دانید عاشوری کیست؛ عاشوری هرکه می‌خواهد باشد. امامی به جای اینکه دفاع از پرونده داشته باشد، کارهای بازیگری انجام می‌دهد.
قاضی مسعودی مقام در واکنش به قهرمانی گفت: ما به این کلیپ‌ها توجه نداریم. آزادند هرکاری می‌خواهند بکنند. دادگستری وارد این مقوله‌ها نمی‌شود، متهم یا وکیل اگر توانایی دفاع داشته باشند، مهم است، حواشی مهم نیست. آزادند علیه من همه حرفی بزنند.
در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: در پاسخ به صحبت‌های وکیل فرزان یکی از متهمان پرونده که در ابتدای جلسه دادگاه گفته بود: «می‌گویند چمدان‌های پول از ایران خارج و تحویل فرزان راد شده است و در نهایت او با پیامک گفته است که پول را به فلان کارگردان و فلان بازیگر منتقل کنید این را موضوعی برای تفهیم اتهام نمی‌دانم»، باید بگویم تسهیلاتی که از بانک‌های سرمایه، رفاه و مسکن گرفته شده‌اند، در هیچکدام صلاحیت وجود نداشته و در جاهایی سند مردم آورده شده است.
به‌عنوان مثال سند برای بنیاد شهید بوده است جعل کردند و آن را به بانک دادند و تسهیلات گرفتند یا در جای دیگر سندی به‌نام آقای الف بوده است به‌نام آقای ب جعل کردند و تسهیلات گرفتند. این فعالیت اقتصادی نیست.
در ادامه قاضی از متهم مهدی محمدی خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام، از او خواست توضیحات خود را بیان کند. او پس از ارائه توضیحات مفصلی در خصوص املاک و خودروهایی که خرید و فروش می‌کرده و آن را به امامی تحویل می‌داده با این واکنش نماینده دادستان روبه شد که گفت: محمدی شفاف صحبت نکرد و آن‌طور که قبلاً اظهار کرده بود الان نگفت.
او خودروهای لوکس را می‌فروخت و آن را به برخی از مدیران بانکی و هنرپیشه‌ها داده و پول آن را از امامی گرفته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/3/558911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها