دیگه چه خبر




پاسخ ایران به دزدی دریایی امریکا

   خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی به بیانیه اخیر وزارت دادگستری امریکا و ادعای توقیف محموله نفتی ایران و فروش آن به قیمت 40 میلیون دلار واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده عصر  جمعه در صفحه توئیتر خود در این زمینه با تشبیه رفتار دولت امریکا به دزدان دریایی نوشت: «دزدان دریایی کاراییب علنا با آنچه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند. فقط یک نکته، همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم ،این محموله متعلق به ما نبوده است، اما در هرصورت قطعاً نفت شخص دیگری به سرقت رفته است و هیچ متمدنی، به دزدی افتخار نمی‌کند». خطیب‌زاده در ادامه نوشت: «خطاب به رژیم یاغی ایالات متحده: [برخلاف ادعاهایتان] ابزار‌های اعمال فشار شما هر روز در حال محدودتر شدن هستند. این در حالی‌ است که در مورد انتخاب‌های ایران کاملاً برعکس است. کافی است از مشاور امنیت ملی رابرت اوبراین بپرسید» بر اساس گزارش خبرگزاری «فرانس ۲۴» ایالات متحده در ماه اوت ۱.۱ میلیون بشکه از نفت خام را با این بهانه که متعلق به ایران است و به سمت ونزوئلا می‌رود، توقیف کرد. حال آن‌که همان زمان در اولین واکنش‌ها سفیر ایران در ونزوئلا آن خبر را جنگ روانی امریکا توصیف  و اعلام کرده بود که نه کشتی‌های توقیف شده ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. حالا امریکا اعلام کرده که این محموله را فروخته و می‌خواهد پول آن را به خانواده‌های قربانیان تروریستی بدهد.

پیش‌بینی رد طرح مجلس در شورای نگهبان

  خبر دیگر اینکه، بسیاری از کارشناسان همچون نمایندگان دولت پیش‌بینی می‌کنند طرح مجلس برای پرداخت یارانه به مردم برای تأمین کالاهای اساسی در شورای نگهبان رد می‌شود. کلیات این طرح در جلسه چهارشنبه بهارستان تصویب شد اما بسیاری معتقدند از آنجا که این طرح برای دولت بار مالی ایجاد می‌کند و منابع تأمین آن هم مشخص نیست در شورای نگهبان با ایراد روبه‌رو می‌شود. غلامرضا کاتب نماینده مجلس دهم و نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در همین باره به ایرنا گفت: طرح مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی بار مالی دارد و شورای نگهبان صددرصد این طرح را رد می‌کند. وی افزود: برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند که منابع این طرح از جدول منابع درآمدی تبصره ۱۴ قانون بودجه، منابع تأمین خواهد شد اما واقعیت این است که کلیات درآمد و هزینه در این تبصره کاملاً مشخص است و درآمدی نیست که محل مصرف آن از قبل مشخص نشده باشد. کاتب با بیان اینکه تبصره ۱۴ و تبصره ۲ قانون بودجه این امکان را ندارند که بخواهیم دوباره از ردیف آنها پول برداریم، گفت: اصلاً محل هزینه تمام منابع درآمدی بودجه در قانون بودجه مشخص است و فضای مانوری برای تراشیدن هزینه جدید برای این منابع وجود ندارد.

کناره‌گیری زودهنگام جامعه مدرسین از انتخابات 1400

  دست آخر اینکه،  نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد که این تشکل اصولگرا بنا ندارد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دخالت کند. به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مرتضی مقتدایی درارتباط با نقش «جامعتین» در هدایت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آتی تأکید کرد که تصمیم تشکل سیاسی متبوعش بر عدم دخالت در انتخابات سال ۱۴۰۰ قطعی است و در موضوع معرفی کاندیدا، نقشی نخواهد داشت. او در عین حال تأکید کرد که جامعه مدرسین تمام تلاش خود را برای تشویق مردم در زمینه مشارکت در امر انتخابات به کار خواهد بست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/3/558913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها