27 کشته در زلزله ترکیه و یونان



زمین‌لرزه 6/6 ریشتری روز جمعه که مناطقی از ترکیه و یونان را به لرزه درآورد، تاکنون 27 کشته و بیش از 800 مصدوم بر جا گذاشته است.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این زمین‌لرزه مهیب ساعت 14 و 51 دقیقه جمعه (۹ آبان) در عمق 10 کیلومتری دریای اژه رخ داد که موجب شد در شهر ازمیر ترکیه بیش از 20 ساختمان تخریب شود و سونامی خفیفی رخ دهد که 27 تن در ترکیه و یونان جان خود را از دست دادند.
 براساس آمارها پس از این زلزله٬ 25 تن در مناطق ساحلی غرب ترکیه جان خود را از دست داده‌اند که یکی از آنان به‌دلیل غرق شدگی بوده است و در جزیره ساموس یونان نیز دو نفر به‌دلیل ریزش دیوار فوت کرده‌اند.در ترکیه حداقل ۲۰ ساختمان در منطقه ازمیر تخریب شده است.
بنا بر اعلام مرکز مدیریت و بلایای ترکیه، بیش از 800 نفر در این زلزله مصدوم شده‌اند. تعدادی از آنان توسط تیم‌های امداد و با کمک تجهیزات حفاری نجات پیدا کردند.
همچنین طبق اعلام این مرکز، در مجموع ۱۹۶ پس‌لرزه اتفاق افتاده که ۲۳ مورد آنها بیش از چهار ریشتر، بزرگی داشته‌اند. عملیات امداد و جست‌وجو در میان آوارهای ساختمان‌ها ادامه دارد که 8 ساختمان به طور کامل تخریب شده است.روز گذشته و به‌دنبال این زمین‌لرزه، تصاویری از آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب در برخی خیابان‌ها در شهر ازمیر و جزیره ساموس منتشر شد که به گفته مقامات، سونامی خفیف بوده است. مرکز لرزه‌نگاری امریکا بزرگی این زمین‌لرزه را هفت ریشتر اعلام کرده درحالیکه به گفته مقامات ترکیه، بزرگی این زلزله ۶.۶ ریشتر بوده است.
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در پیامی به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود ضمن ابراز همدردی با مردم ترکیه و خانواده‌های آسیب دیده از آمادگی ایران برای ارسال هر نوع کمک امدادی و درمانی به مناطق زلزله زده خبر داد و ابراز امیدواری کرد شرایط امن به مناطق آسیب دیده برگردد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/12/558943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها