اخبــــار




ماینرها با تجمع مقابل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار شدند
مشکلات ماینینگ بخش خصوصی را حل کنید

روز گذشته تعدادی از ماینرها (استخراج کنندگان رمزارز) جلوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجمع کرده و خواستار رفع موانع پیش روی این صنعت شدند. به‌گزارش «ایران»، امید علوی فعال حوزه ماینر درباره این تجمع گفت: تقریباً 4 ماه از مصوبه هیأت دولت مبنی بر تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینر می گذرد اما خبری از اجرایی شدن این دستورالعمل نیست و همچنان این صنعت و فعالانش درگیر احکام تعزیراتی و از بین رفتن زندگی و سرمایه شان هستند. وی افزود: 4 ماه پیش دولت در مصوبه خود به وزارت صمت دستور داد ظرف یک ماه، سامانه‌ای جهت خوداظهاری دستگاه‌های ماینر طراحی کند همین مهلت یک ماهه برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تبیین دستورالعمل اجرایی نیز بود اما خبر‌ها از ستاد نشان می‌دهد این دستورالعمل بیش از یک ماه است که در انتظار تصویب در جلسه اعضای اصلی است و همین تأخیر باعث شده تعزیرات احکام خود را صادر و اجرا کند.این عضو انجمن ماینرها در ادامه گفت: ماینر‌ها بیش از یک سال و نیم است در تلاش هستند تا موانع موجود بر سر راه این صنعت رفع شود اما در این راه یا جریمه شده‌اند یا دستگاه هایشان در توقیف تعزیرات، ارزش خود را از دست داده است.
وی افزود: استخراج کنندگان رمز ارز تقاضا دارند وزیر کشور یا رئیس جمهوری هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری جلسه اعضای اصلی ستاد اقدام کنند تا مشکلات این بخش رفع شود.

با ادامه تحریم ها ی آمریکا
فروش گوشی‌های هواوی کاهش یافت

فروش گوشی‌های هواوی در سه ماهه سوم امسال با ادامه تحریم‌های امریکا علیه این غول فناوری چینی کاهش پیدا کرد و شیائومی موفق شد از این موقعیت به نفع خود استفاده کند.
به گزارش ایسنا، گزارش شرکت کانالیز نشان داد هواوی در مدت سه ماه تا پایان سپتامبر ۵۱.۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده که ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. شرکت کانترپوینت ریسرچ پیش از این گزارش کرده بود که هواوی ۵۰.۹ میلیون گوشی هوشمند در بازار فروخته که ۲۴ درصد کاهش سالانه داشته است. سهم این شرکت چینی از بازار تلفن هوشمند از ۱۸ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به ۱۴ درصد در سه ماهه سوم امسال کاهش پیدا کرد. طبق گزارش کانالیز، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه سوم به ۳۴۸ میلیون دستگاه رسید که یک درصد کاهش سالانه داشت اما ۲۲ درصد بالاتر از سه ماهه دوم بود.
هواوی که در سه ماهه دوم امسال بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان شده بود، در سه ماهه سوم این جایگاه را به سامسونگ واگذار کرد که مجموعاً ۸۰.۲ میلیون گوشی فروخت و فروشش دو درصد رشد سالانه داشت. امریکا جنگی را علیه هواوی به راه انداخته که کسب و کار این شرکت را متأثر کرده است. هواوی سال گذشته در لیست سیاه امریکا قرار گرفت که همکاری‌های تجاری شرکت‌های امریکایی با این غول چینی را محدود کرد. اکنون هواوی اجازه استفاده از نرم افزار اندروید تحت مجوز گوگل در تلفن‌های هوشمند خود را ندارد.این مسأله در چین که سرویس‌های گوگل مسدود شده‌اند، اهمیت چندانی ندارد اما در بازارهای بین‌المللی که برای برنامه‌های رشد هواوی حیاتی هستند و مصرف کنندگان به استفاده از اپلیکیشن های گوگل عادت کرده‌اند این مسأله به فروش محصولات این شرکت لطمه زده است. طبق گزارش شرکت IDC، کاهش فروش در بازارهای بین‌المللی برای هواوی ادامه دارد.
ابهامات بیشتر پیرامون آینده کسب و کار تلفن هوشمند هواوی به قوت خود باقی مانده است. واشنگتن در ماه مه به بازبینی مقرراتی پرداخت که هدف آن قطع دسترسی هواوی به تراشه‌های کلیدی بود. شرکت تایوانی TSMC که تراشه‌های تلفن هوشمند هواوی را تولید می‌کند، دیگر اجازه ندارد این تراشه‌ها را به این شرکت عرضه کند. در این بین، شیائومی برای تصرف بازار هواوی خیز برداشته است. در حالی که فروش شیائومی ۱۴.۵ میلیون دستگاه افزایش یافت، فروش هواوی ۱۵.۱ میلیون دستگاه کاهش یافت. در اروپا که بازار مهمی به شمار می‌رود، فروش هواوی ۲۵ درصد کاهش یافت و در مقابل، شیائومی ۸۸ درصد افزایش فروش داشت.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7480/17/558949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها