حوادث جهان




نجات دختر 4 ساله از زیر آوار زلزله

با گذشت پنج روز از  زلزله ترکیه نیروهای امدادگر هنوز هم از زیر آوار ساختمان‌ها اجساد قربانیان این حادثه را بیرون می‌کشند اما در این میان برخی از مصدومان به شکل معجزه آسایی زنده مانده‌اند و نجات پیدا می‌کنند.
مقامات ترکیه اعلام کردند: نیروهای امدادگر یک دختر 4 ساله به‌ نام « آیدا قزگین»را پس از 91 ساعت از میان آوار به جا مانده از ساختمانی در شهر ازمیر نجات داده‌اند؛ این در حالی است که روز دوشنبه نیز دختر بچه سه ساله ای به نام «الیف»  از زیر آوار نجات پیدا کرده بود. به نوشته روزنامه گاردین، دو خواهر و یک برادر الیف نیز به همراه مادرشان روز شنبه زنده از زیر آوار خارج شدند اما یکی از کودکان ساعاتی بعد به‌ دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.در پی زلزله اخیر که ترکیه و یونان را لرزاند تاکنون 102 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
عملیات امداد و نجات در هشت ساختمان تخریب شده در شهر ازمیر ادامه دارد؛ در جزیره ساموس در یونان نیز دو نوجوان بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مرکز مدیریت بحران و بلایا در ترکیه، بیش از ۳۵۰۰ چادر و ۱۳ هزار تخت برای تأمین سرپناه موقت اختصاص داده شده است. تاکنون 994 نفر در جریان این حادثه مصدوم شده‌اند و بیش از ۷۴۰ نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دم نهنگ، جان راننده را نجات داد

مجسمه نهنگ در هلند مانع از وقوع سانحه ریلی و سقوط چند واگن قطار از ارتفاع شد.به‌ گزارش یورونیوز، در این حادثه یک قطار خطوط متروی حومه شهر روتردام، از محدوده توقف ممنوع ایستگاه «دی آکر» در منطقه «اسپیکنیسه» از ریل خارج شد اما دم مجسمه نهنگی که در آن محل بود نگذاشت تا واگن‌ها به زمین بیفتند و اولین واگن‌ که واگن راننده بود، درست روی دم نهنگ از حرکت ایستاد.به گفته مقام‌های متروی روتردام، این حادثه روز دوشنبه رخ داده است. اگر مجسمه مانع توقف قطار نمی‌شد، واگن‌ها از ارتفاع ۱۰ متری به پایین سقوط می‌کردند.
دلیل اصلی از خط خارج شدنِ این قطار هنوز مشخص نیست اما مسئولان می‌گویند در زمان وقوع این سانحه واگن‌ها خالی بودند و فقط جان لوکوموتیوران در خطر بوده است که این مجسمه باعث شده به او هم آسیبی وارد نشود. البته به نیمی از واگن‌های قطار که روی سطح مجسمه متوقف شده‌اند، آسیب‌های شدیدی وارد شده است.
 پلیس هلند اعلام کرد که راننده قطار بازداشت شده و درباره این سانحه بازجویی می‌شود.

مرگ رئیس پلیس در حمله خروس عصبانی

رئیس پلیس محلی در فیلیپین که قصد جمع‌آوری یک تجمع خروس بازی را داشت بر اثر حمله یکی از خروس‌ها جانش را از دست داد.به‌ گزارش آژانس خبری فیلیپین نیوز، این اتفاق عجیب و باورنکردنی در دهکده مادوگانگ واقع در شمال استان سامار فیلیپین رخ داد.مأموران پلیس پس‌ از دریافت گزارشی مبنی بر راه‌اندازی جنگ خروس‌ها و نگرانی از تجمع افراد با وجود شیوع کرونا در این روستا در محل حاضر شدند.
هنگامی که ستوان «کریستین بولوک»، افسر ایستگاه پلیس شهرداری سن خوزه به‌همراه همکارانش قصد کنترل این تجمع را داشتند او به‌طور تصادفی جان باخت. برخورد تیغه فلزی متصل به پرنده به ران پای این افسر پلیس و پاره شدن شریان اصلی آن مرگ وی را رقم زد. افراد محلی برای افزایش جذابیت نبرد خروس‌ها اقدام به بستن تیغه‌های فلزی به بدن این پرنده‌ها کرده بودند.
 این افسر ۳۰ ساله در حال مصادره یکی از خروس‌ها بود که دچار این حادثه شد. او پس از این حادثه به یک بیمارستان محلی منتقل شد، اما بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد. پس ‌از این حادثه پلیس ۳ فرد محلی را در این رابطه دستگیر کرد.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/12/559162/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها