خبرهای خوش سخنگوی دولت در سیستان و بلوچستان

تهیه4 طرح در دولت برای کمک به معیشت مردم


علی ربیعی، سخنگوی دولت از طراحی و دنبال کردن حداقل 4 طرح مهم برای کمک به معیشت مردم در دولت خبر داد که بخشی از آن در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی دیگر در بودجه امسال عملیاتی می‌شود.
به گزارش ایرنا، ربیعی در ارتباط ویدئویی با استودیوی شبکه خبر با بیان اینکه دولت برای کم‌ کردن فشار بر زندگی مردم، سیاست‌هایی را به طور روزمره اتخاذ می‌کند، اتخاذ تصمیماتی برای کنترل قیمت‌ها و برنامه ریزی برای کمک به دهک‌های پایین را از جمله این سیاست ها برشمرد و گفت: در یکی از این 4 طرح مورد اشاره، مکاتبات انجام‌شده و اجازه گرفته شده که امیدوارم در یکی دو هفته جاری آن را عملیاتی کنیم.
احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه در نیک شهر
همچنین سخنگوی دولت روز گذشته به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد که در جریان این سفر، کلنگ ساخت دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه در روستای دستگرد شهرستان نیک‌شهر این استان به زمین زده شد. این مجتمع شبانه‌روزی نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی و زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع ساخته می‌شود. ربیعی در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه توسعه روستایی، از جمله گسترش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، آب، برق و گاز، اهتمام دولت نسبت به توانمندسازی بانوان را نیز جدی دانست و افزود: در سطح ملی، ۳۳ درصد پست‌های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است.  
سخنگوی دولت در ادامه با حضور در روستای زَهَک شهرستان نیک شهر، دستور احداث مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای را اعلام کرد. او گفت: اولین مجتمع گلخانه‌ای کشت هیدروپونیک سبزی و میوه‌های گرمسیری به مساحت ۵ هکتار با سرمایه ۷ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس ‌جمهوری همچنین با حضور در چابهار ضمن بازدید از مناطق حاشیه‌نشین و بازار صنایع دستی و صنایع پرورش طیور این منطقه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی دولت مبتنی بر توسعه و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد تعاونی‌ها و اجتماعات محلی، اشتغال‌های ارزان‌قیمت برای مردم منطقه و زنجیره‌کردن تولیدات روستایی است. هدف باید دستیابی به وضع بهتر برای خانواده‌ها و ارتقای کنش‌های فردی و جمعی در سطح محلی باشد.
سخنگوی دولت تأکید کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال روستایی و عشایری بوده که در این طرح بیشترین سهم به استان سیستان و بلوچستان رسیده است.
 این دومین سفر سخنگوی دولت به استان سیستان و بلوچستان در دو ماه گذشته است و هدف آن نیز «سرعت‌بخشی به برنامه‌های توسعه استان» اعلام شده است. آمارها نشان می‌دهد بودجه عمرانی دولت در ۶ سال گذشته (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸) برای استان سیستان و بلوچستان ۱.۴ برابر بیشتر از ۳۵ سال پیش از آن بوده و به ۱۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسیده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/1/559176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها