وزیر کشور در نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد

افزایش وسعت حوزه غربالگری و تشخیص کرونا




وزیر کشور اعلام کرد: نویدی که در دو تا سه روز آینده به ملت ایران می‌دهیم؛ وسعت حوزه غربالگری و تشخیص در برابر ویروس کروناست.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: با بسیج عمومی‌تر امکانات و نیرو‌های انسانی امیدواریم گام‌ها با شتاب بیشتری در مقابله با کرونا برداشته شود چرا که مردم انتظار دارند و انتظار بحقی است. وزیر کشور گفت: امیدواریم با کاری که شروع کردیم و با تمرکز در اجرا و با اختیارات لازم و همکاری‌های صمیمی‌تر بین دستگاه‌های مختلف بتوانیم این مرحله را با گام‌های بلند‌تر و مطمئن‌تر و با موفقیت بیشتری برداریم.
رحمانی فضلی افزود: خدمتگزاران کادر درمان از روز ابتدایی با وزارت کشور همکاری کردند و اگر امروز قرارگاهی ایجاد شده برای تجمع و هماهنگی همه مسئولیت‌ها و وظایف و مأموریت‌ها برای پشتیبانی بیشتر است و همکاران ما در وزارت بهداشت در خط مقدم هستند و عملیات را انجام می‌دهند و ما در وزارت کشور پشتیبانی را انجام می‌دهیم  همچنین وزیر بهداشت نیز گفت: ساخت واکسن کرونا در دنیا ابهامات زیادی دارد که یکی از ابهامات، تغییرات و جهش ژنتیکی کووید ۱۹ است.  به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که از نخستین روزهای شیوع ویروس با کادر درمان همراه بودند، اظهار کرد: پس از اتفاق مبارک و میمونی که در محضر رهبر معظم انقلاب افتاد و دستورات قاطع و تقسیم کار از سوی ایشان در ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد ملی، رئیس‌جمهوری یکی از بهترین گزینه‌‌های ممکن یعنی وزیر کشور را به‌عنوان فرمانده قرارگاه تعیین کرد که این امر برای ما بسیار خوشحال کننده بود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری‌های قبلی وزارت کشور با وزارت بهداشت، ادامه داد: وزیر کشور در کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری و همراهی خوبی داشت و این قرارگاه حتماً کار را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
دکتر نمکی در پاسخ به سؤالی درخصوص شایعاتی مبنی بر تبعیض قائل شدن در درمان بیماران مبتلا به کرونا، ضمن غیرمنصفانه خواندن این جمله که «مسئولان مبتلا به کرونا درمان می‌‌شوند اما مردم عادی جان خود را از دست می‌‌دهند»، تصریح کرد: من در نظام سلامت سردارانی را از دست داده‌ام که خودشان آگاه‌ترین افراد به دانش روز بودند. هفته گذشته سه عزیز در نظام سلامت از دست دادیم. اما متأسفانه برخی از مبتلایان به کرونا بسیار دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. یکی از گرفتاری‌های ما در آمار مرگ و میر این است که برخی از افراد سهل‌انگارانه و ساده ‌انگارانه با بیماری برخورد می‌‌کنند، اما مسئولان و پزشکان به محض ابتلا به مراکز درمانی مراجعه می‌‌کنند. اودرباره طرح جامع خانواده محور نیز افزود: این طرح با کمک سازمان بسیج، ‌هلال احمر و سایر سازمان‌‌های مردم نهاد دنبال می‌شود تا از ظرفیت خانواده‌‌ها استفاده کنیم.
 دکتر نمکی درخصوص ساخت واکسن کرونا در ایران گفت: ساخت واکسن کرونا در دنیا ابهامات زیادی دارد که یکی از ابهامات، تغییرات و جهش ژنتیکی کووید ۱۹ است. وزیر بهداشت افزود: پاستور و رازی ۲ مجموعه واکسن ساز قدیمی هستند که همگام با آنها، چند شرکت دانش بنیان و مجموعه برکت، کمیته ملی واکسن را تشکیل دادند و از بین ۱۲ گروه تولید واکسن، سه گروه اقدام خوبی داشتند و  دو گروه مدل‌های حیوانی را پاس کردند و به سمت مدل انسانی می‌‌روند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/1/559178/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها