رئیس قوه قضائیه در آیین پایانی سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

سبک زندگی نبوی بهترین زندگی برای انسان معاصر است




رئیس قوه قضائیه گفت: اگر شخصیت پیامبر(ص) شناخته و پرچمداری او برای ارائه دین و سعادت انسان خوب معرفی شود، حقیقتاً انسان راه نجات را یافته است و در میانه‌ همه آفت‌ها و تهدیدها می‌تواند خود را حفظ کند.
به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) جلوه اخلاق و مهرورزی و همه ارزش‌های انسانی است، گفت: دینی که او برای بشر آورده است، می‌تواند تمام شئون زندگی انسان معاصر را اداره کند و امر دین، دنیا، آخرت، مادیات، معنویات و در یک کلمه سعادت انسان را در دنیا و آخرت رقم بزند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سبک زندگی نبوی بهترین زندگی برای انسان معاصر است، به برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و نقش آن در تلاش برای تبیین مسأله وحدت اشاره کرد و گفت: باید اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد و با استفاده از همه صاحبنظران و صاحبان اندیشه و خرد کار دنبال شود.
رئیسی با اشاره به قدرت اسلام در ایستادگی در برابر نظام استکباری و نظام سلطه امریکا و صهیونیسم گفت: اینها در اتاق‌های فکر خود موضوع مقابله با قدرت اسلام را بررسی کردند و به فکر یافتن راهکارهایی برای این کار افتادند که هر کدام از این راهکارها حلقه‌های یک زنجیره است.
رئیس قوه قضائیه با تشریح حلقه‌های این زنجیره گفت: آنها به این فکر افتادند که در کشورهای اسلامی، نظام‌های مسلط را وابسته کنند و در این خصوص بسیار تلاش کردند. همچنین به‌دنبال آن افتادند که گروه‌های تکفیری را تشکیل دهند و تأسیس و تشکیل گروه‌های تکفیری و مسلح کردن آنها به سلاح‌های جدید و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی آنها از دیگر حلقه‌های این زنجیره است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: این وحدت و یکپارچگی باید توسط همه اندیشمندان، خردمندان و صاحبنظران و صاحب بصران به رسمیت شناخته شود.
هر کس دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته در میان امت اسلامی تفرقه ایجاد و در جهت خلاف وحدت حرکت کند، حتماً در جهت راهبرد دشمن است و هر کس که با قلم و بیان خود، با تمام وجود خود در جهت وحدت امت اسلامی گام بردارد، در مسیر این راهبرد اصلی و اساسی امت اسلامی حرکت کرده است.
نبیه بری: عادی‌سازی روابط، تلاش شیطانی برای به حاشیه راندن مسأله فلسطین
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، هم در پیامی به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: باید به تلاش‌های پیگیر جمهوری اسلامی ایران برای گردآوردن اجزای پراکنده امت و کنار زدن دست‌های سوء‌استفاده کنندگانی که با شعارهای منحرف سعی در ایجاد تفرقه دارند، اعتراف کنیم.  وی با بیان اینکه، بر همه ما لازم است که از نزدیک به موضوع وحدت بپردازیم، گفت: آنچه که همگی ما را تهدید می‌کند باید با اراده‌ای محکم روبه‌رو شود؛ زیرا تلاش‌هایی با هدف به حاشیه راندن مسأله فلسطین به لحاظ سرزمینی، مردمی و ارزشی صورت می‌گیرد، این اهداف باری با سیاست عادی‌سازی و بار دیگر با سیاست جنگ‌های فرسایشی داخلی و خارجی دنبال می‌شود. این تلاش‌ها توسط کسانی در اتاق‌های سیاه اندیشه شیطانی اجرا می‌شود تا کشور را به آتش بکشند. اگر دیرهنگام بجنبیم هیچ سودی نخواهد داشت. رئیس مجلس لبنان و رئیس جنبش امل تأکید کرد: به کسی که روی آسیب زدن به مقاومت حساب کرده است می‌گوییم؛ مقاومت باقی است، باقی است، باقی است؛ و به کسانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند می‌گوییم، به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که مذاکرات مربوط به تعیین مرزها به گفت‌و‌گوهای عادی‌سازی منجر شود؛ زیرا این موضوع هیچ جایگاهی ندارد مگر در مخیله احمقانی که تاریخ و جغرافیا و قلم دانشمندان و خون شهیدان را نادیده می‌گیرند.

برش
سایت ویکی وحدت رونمایی شد

در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی همچنین  از سایت «ویکی وحدت»  رونمایی شد. ویکی‌ تقریب مذاهب دانشنامه‌ای مجازی است که هدف آن بیان مفاهیم، واژگان، اصطلاحات، شخصیت‌ها، مؤسسات، کتب و ... در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و به دیگر عبارت متکفل تمامی تراث تولید شده در این زمینه است. در این راستا، واژگانی نیز که برای فهم این هدف لازم هستند در این دانشنامه یاد خواهند شد. آدرس اینترنتی سایت ویکی وحدت عبارت است از: www.wikivahdat.com


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/2/559189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها