اخبـــار




پیام رهبرمعظم انقلاب به خانواده شهید فهمیده

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید محمد حسین فهمیده پیامی به خانواده این شهید ارسال کردند. به گزارش ایرنا، در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: چهلمین سال شهادت حماسه‌ساز شهید فهمیده و برادرش شهیدش یاد آن شهیدان و پدر گرامی و مادر صبور آنان را که در چند ماه اخیر به عزیزان والامقام خود پیوستند گرامی می‌داریم و غفران الهی و حشر با اولیاء‌الله را برای آنان مسألت می‌کنم و سعادت و موفقیت برای بازماندگان آنان از خداوند می‌طلبم. آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز که حامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود با اشاره به بینش و شجاعت شهید فهمیده گفت: شهید فهمیده در زمان خودش با سن کم خود بصیرت و آگاهی داشته و اقدام بموقع ایشان افتخار بزرگی است. چنین شهدایی باید الگوی جوانان امروز باشند تا در سایه ولایت از موانع و مشکلات امروزی عبور کنیم. گفتنی است که 8 آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی محمدحسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

روحانی میلاد پیامبر اسلام(ص) را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به سران کشورهای اسلامی فرا رسیدن میلاد خجسته خاتم‌الانبیاء حضرت محمد (ص)، پیامبر صلح و دوستی و اسوه پاکی را تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیام با تأکید بر اینکه سیره رسول گرامی اسلام(ص) همواره روشنی‌بخش مسیر بشر در تاریکی و هدایتگر آن به سوی افق‌های والای معنوی و نورانی انسانیت بوده است، خاطرنشان کرد: پیروی از راه و رسم رسول اکرم(ص) و استعانت از قرآن و معجزه آسمانی ایشان، می‌تواند راهگشای انسان‌ها در مواجهه با انواع مشکلات، اختلافات و ناملایمات موجود در جهان باشد. در پیام تبریک رئیس جمهوری آمده است: پیامبر مکرم اسلام، اسوه اخلاق و رحمة للعالمین است و توهین به چنین شخصیت بزرگواری، توهین به ارزش‌ها، اخلاق و آزادی می‌باشد و حمایت از توهین‌ کنندگان، حمایت از رذالت، پلیدی و حرمت‌شکنی و حمایت از افراط‌گری خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران چنین عملی را قویاً محکوم می‌نماید و انتظار ما از کشورهای اسلامی نیز محکوم کردن این‌گونه اقدامات نابخردانه است. روحانی در این پیام همچنین ابراز امیدواری کرده است که به یمن و برکت این میلاد فرخنده بتوانیم روند مبارزه با ویروس کووید19 را تسریع بخشیده و شاهد ریشه‌کن شدن و درمان بیماری کرونا در سراسر جهان باشیم. رئیس جمهوری در پیام خود افزوده است: اطمینان دارم به کمک یکدیگر روزهای سختی که این بیماری ویرانگر و خانمان‌سوز نصیب جهانیان نموده بزودی سپری خواهد شد و مجدداً سلامتی و رونق زندگی به تمامی بشریت و مخصوصاً مردم کشورهای اسلامی بازخواهد گشت.

ایران حمله تروریستی اتریش را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی اخیر در اتریش را محکوم کرد و گفت: تعامل و تشریک مساعی جامعه بین‌المللی در مقابله ریشه‌ای با تروریسم امری ضروری است. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شب گذشته در اتریش، با ملت و دولت این کشور و همچنین خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. او تأکید کرد: تروریسم در هر شکل آن محکوم است و حادثه تأسف بار وین، بار دیگر نشان می‌دهد که تروریسم و افراط‌‌ گرایی مرز نمی‌شناسد و جایگزین شدن عقلانیت با نفرت‌پراکنی و تحریک موجب تولید دور باطلی می‌شود که تنها فضا را برای گسترش گرایش‌های افراطی و خشونت‌طلبانه مهیا می‌کند. خطیب‌زاده تعامل و تشریک مساعی جامعه بین‌المللی در مقابله با ریشه‌های تروریسم را امری ضروری دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بخشی از این تلاش‌ها خواهد بود.

پایان موفقیت‌آمیز رزمایش
اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقایافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم خلبان فرهاد گودرزی، سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله از رزمایش، هواپیمای بمب افکن اف۴ با شلیک بمب‌های نقطه‌زن، هوشمند، هدایت شونده و دورایستای یاسین اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کرد. وی افزود: همچنین هواپیمای میگ ۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه شده هوا به هوا، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد. همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش پس از پایان مرحله اصلی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه در این رزمایش، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش بار دیگر ثابت کردند که این نیرو مثل همیشه برای انجام همه‌ مأموریت‌ها آماده و پا در رکاب است، گفت: همه‌ برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش با اقتدار، دقت کامل و مهارت خلبانان عزیز و کارکنان نیروی هوایی با موفقیت به سرانجام رسید. سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به استفاده از تجهیزات و مهمات ساخت ایران در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان اسلام، اظهار کرد: در این رزمایش برخی از پرنده‌های حاضر ساخته شده در داخل کشور و برخی دیگر ارتقایافته و کاملاً بهبود یافته هواپیماهای قدیمی بودند که برای شرایط امروز ما متحول شدند و تغییرات زیادی در آنها انجام شده است. همچنین از صفر تا صد کار ساخت بمب‌ها و موشک‌ها و راکت‌های رها شده و شلیک شده و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین حاضر و استفاده شده در رزمایش، همه توسط صنایع دفاعی کشور و ساخت نیروی هوایی ارتش و مجتمع اوج این نیرو بوده و خلبانانی که آموزش دیده خودمان هستند با اقتدار در رزمایش شرکت داشتند.

توصیه‌های انتخاباتی کدخدایی به مدیران استانی

جلسه مدیران استانی شورای نگهبان عصر دوشنبه با حضور سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان،  عباسعلی کدخدایی سخنگو و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان برگزار شد.  به گزارش ایسنا، کدخدایی در این نشست با اشاره به انتخابات پیش رو (ریاست جمهوری ۱۴۰۰) گفت: در انتخابات پیش‌رو مدیران مراکز استانی و همچنین کارمندان و عوامل شورای نگهبان باید سعی کنند بدون جهت‌گیری سیاسی، با بی‌طرفی و بر مبنای عدالت به وظیفه مهم و خطیر نظارت بر انتخابات به نحو احسن عمل کنند تا شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و سلامت باشیم. سخنگوی شورای نگهبان افزود: برای انتخابات آینده که شاید هنوز با کرونا درگیر باشیم بعضی از پیش‌بینی‌ها و اقدامات باید انجام شود تا شاهد یک انتخابات خوب و صحیح باشیم و بار کرونا را کم‌تر کنیم. کدخدایی درباره احتمالات مطرح شده از برگزاری تمام مراحل ۲۵گانه انتخابات ۱۴۰۰ به صورت الکترونیک گفت: درخصوص بحث انتخابات الکترونیکی مسائلی مطرح شده که باید در این باره هم تصمیم‌گیری شود تا انتخاباتی سالم را شاهد باشیم و هم سلامتی مردم رعایت شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/2/559191/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها