انتقاد از طرح‌های خلق‌الساعه در مجلس



گروه سیاسی/ نمایندگان مجلس جلسه روز دوشنبه خود را با بررسی سه طرح به پایان رساندند. آنان با فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای 5 دهک پایین جامعه موافقت نکردند، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب کردند و در ادامه یک فوریت، طرح اقدام فوری برای لغو تحریم‌ها را از تصویب گذراندند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان با بررسی دوفوریتی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه مخالفت کردند و در ادامه یک فوریت طرح هم رأی نیاورد. نمایندگان در حالی تقاضای دو فوریت و در ادامه یک فوریت این طرح را داشتند که به تازگی کلیات طرح مشابهی با عنوان پرداخت یارانه به مردم برای تأمین کالاهای اساسی به تصویب مجلس رسیده است. بر همین اساس نماینده شازند در مخالفت با آن از طرح‌های خلق‌الساعه همکارانش در بهارستان انتقاد کرد.
احمدی بیغش گفت: نباید به دنبال طرح‌های خلق‌الساعه و رفتار احساسی باشیم، نمی‌شود هر ناهنجاری در جامعه را با طرح دو فوریتی حل کرد. ما در یکی دو ماه آینده لایحه بودجه را داریم. اگر قرار است چنین کاری کنیم می‌توانیم در بودجه جایی برایش در نظر بگیریم. وی با بیان اینکه وضع اقتصادی موجود جوابگوی طرح‌های خلق‌الساعه نیست، اظهار کرد: نمی‌توانیم طرح‌هایی بیاوریم که نیاز به بودجه‌های کلان دارد.
طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هم در دستور کار روز دوشنبه نمایندگان مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۹۴ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع با آن موافقت کردند.
جلال محمود‌زاده نماینده مهاباد در مخالف این طرح گفت: برای تعالی جمعیت باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کرد و کشور اکنون در بخش بهداشت، امکانات رفاهی و تفریح، ورزشی، توسعه فرهنگی، توسعه مدارس و ارتقای آموزش و پرورش دچار مشکلات زیادی است و آیا می‌شود در این شرایط اقتصادی بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و امکانات به دنبال افزایش جمعیت باشیم. اما زهره الهیان نماینده تهران به عنوان نماینده موافق گفت: طبق هشدار سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع ویروس کرونا جمعیت ایران دچار مشکل خواهد شد. بر اساس آمارهای جهانی سریع‌ترین کاهش رشد جمعیت در ایران وجود دارد و در سال ۲۱۰۰ جمعیت ایران به ۳۰ میلیون می‌رسد که نیمی از آن سالمند خواهد بود.
نمایندگان مجلس همچنین با ۱۹۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس طرح اقدام فوری برای لغو تحریم‌ها یک فوریت این طرح را تصویب کردند. پس از تصویب یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، نمایندگان شعار مرگ بر امریکا سر دادند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/3/559195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها