دیگه چه خبر




رشد مثبت اقتصادی از اسفندماه

   خبر اول اینکه،سعید لیلاز کارشناس اقتصادی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که رشد اقتصادی ایران از اسفندماه سال جاری مثبت خواهد شد.او در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با خبرآنلاین، گفته: واقعیت این است که دولت اختیارات نامحدود و تمام و کمالی در کشور ندارد، در عین حال دو بحران بسیار بزرگ یعنی تحریم و کرونا از بیرون بر کشور تحمیل شده. به گفته لیلاز تحریمی که اکنون ۳۱ ماه از آن گذشته حتی طولانی‌تر از تحریمی است که زمان مرحوم محمد مصدق تحمل کردیم. با این حال از پاییز ۱۳۹۸ بخش اصلی آثار تحریم را پشت سر گذاشتیم و اقتصاد ایران در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات وارد رشد شد اما درست در نقطه آغاز رشد اقتصادی و خنثی کردن آثار تحریم‌ها با مسأله شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم. وی تأکید کرد: میزان صادرات نفتی و غیرنفتی ما بدتر از سال قبل نخواهد شد و تحریم‌های اخیر علیه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن هم فقط تأکیدی بر تحریم‌های قبلی بوده و تأثیر جدیدی روی عملکرد آنها نخواهد داشت. بنابراین رشد اقتصادی کشور از اسفندماه امسال در همه بخش‌ها مثبت خواهد شد.

چهره نزدیک به قالیباف: ترامپ بهتر است

  خبر دیگر اینکه، مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا و نزدیک به محمد باقر قالیباف، درباره انتخابات امریکا و اینکه رئیس جمهور شدن کدام‌یک از کاندیداها به نفع ایران است، به خبرآنلاین گفت: فرقی بین ترامپ و بایدن برای جمهوری اسلامی نیست و نظام کل امریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی دارد. این تصور وجود داشت که اوباما بهترین رفتار را داشته درحالی که مشخص شد که بیشترین خباثت، دشمنی و کینه‌ورزی را اوباما با ایران انجام داد و بیشترین تحریم‌های اثرگذار را او برای کشور فراهم و اجرایی کرد. وی ادامه داد: عده‌ای طوری فضاسازی کردند که اگر بایدن روی کار بیاید، مشکلات کشور حل خواهد شد و به برجام باز می‌گردد. درحالی که اگر ترامپ بیاید بهتر است. ترامپ با ایران دشمنی دارد و رو بازی می‌کند. تمام خصوصیات، رفتارها و برخورد‌های ترامپ شناخته شده است و ایران می‌تواند سیاست‌های خود را به راحتی در برابر او اعمال کند. در صورت روی کار آمدن بایدن، کشور دچار یک تفاوت نظر در اعمال سیاست‌های خارجی نسبت به امریکا می‌شود.

نامه محرمانه کمیسیون امنیت ملی درباره خرابکاری نطنز

  دست آخر اینکه،  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید در خصوص حادثه نطنز نامه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تهیه کردیم و به ‌صورت محرمانه برای سران قوا و دستگاه‌های مرتبط مثل شورای‌عالی امنیت ملی ارسال کردیم. به گزارش تابناک، ابوالفضل عمویی افزود: در گزارش‌های اولیه که جمع‌آوری شد، خیلی از جزئیات ماجرا روشن شده، ولی ابعاد دیگری از این ماجرا هنوز قابل اظهارنظر نیست و انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه خودشان اطلاع‌رسانی کنند. برای ما روشن شد که حادثه از خارج مجموعه رخ نداده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7482/3/559196/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها