بریده جریده




تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی خاورمیانه در ساوه گشایش یافت

فاز اول بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی در خاورمیانه با حضور نخست‌وزیر و سیدمصطفی هاشمی‌طبا وزیر صنایع رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کارخانه لاستیک پارس  مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی در ایران است. عملیات ساختمانی این کارخانه از سال 1355 با حضور 100 کارشناس ایتالیایی آغاز گردید و با پیروزی انقلاب اسلامی و اخراج کارشناسان خارجی پس ‌از سه سال وقفه با دست‌های توانای کارگران و مهندسین متعهد کشورمان، کلیه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نصب شد و با سرمایه‌ای حدود یک میلیارد تومان به  مرحله تولید رسید.
این کارخانه  در فاز اول تولید خود با ظرفیت حدود 20 هزار تن در سال، 20‌ درصد نیاز لاستیک کشور را تأمین خواهد کرد و با راه‌اندازی مرحله دوم، تولید آن به 45 هزار تن در سال خواهد رسید. در حال حاضر انواع لاستیک سواری و کامیون را در 14 اندازه مختلف تولید می‌کند و واحد تیوپ‌سازی آن با ظرفیت 1500 تن در حال تکمیل است که درپایان سال 1363 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
روزنامه کیهان- سه‌شنبه 14 فروردین1363

در پی کشته شدن یک مار
۵۰۰ مار روستای «تازه کند» ماکو را محاصره کردند

به دنبال کشته شدن یک مار توسط یک مرد روستایی به‌نام مرادعلی غلامزاده در باغی نزدیک روستای «تازه کند» حدود ۵۰۰ مار دو سر، این روستا واقع در بخش پلدشت ماکو را محاصره کردند. مرادعلی غلامزاده ضمن مراجعه به جهاد سازندگی ماکو و تحویل دادن ۲۶۰ مار زنده و مرده گفت: در کنار خانه من باغی است که برای کشت و زرع به آنجا می‌رفتم، هنگامی که به باغ رسیدم ماری را دیدم که پیشاپیش من حرکت می‌کرد که من بلافاصله آن‌را کشتم و کشته او را به ده برده و به یک پیرمرد ۸۰ ساله نشان دادم. پیرمرد به محض اینکه مار را دید گفت چرا چنین کاری انجام دادی، این پادشاه مارها بوده است. سپس به اتفاق اهالی ده به باغ محل کشته شدن مار رفته و با دو تخم بزرگ مار روبه‌رو شدیم که پس از شکستن آن تخم‌ها 40 مار از آنها بیرون آمدند. تعداد مارها همچنان در این باغ زیاد می‌شود به‌طوری که تاکنون ۳۶۰ مار را گرفته و کشته یا زنده آنها را به جهاد سازند گی، کمیته کشاورزی روستای «مرجن» و بهداری ماکو تحویل داده‌ایم. بر اساس همین گزارش، از سوی جهاد سازندگی ماکو گروهی به منظور سم پاشی روستای «تازه کند» وازبین بردن مارها به آن منطقه اعزام شده‌اند.
روزنامه کیهان- پنجشنبه 30 فروردین 1363

اولین چراغ مخصوص عابرین پیاده در تهران به کار افتاد

سازمان ترافیک تهران برای اولین بار اقدام به نصب چراغ‌های راهنما مجهز به دکمه مخصوص کرده است. ساختمان این چراغ‌ها به نحوی است که عابرین می‌توانند با فشردن دکمه‌ای که روی پایه چراغ نصب گردیده آن را جهت عبور خود سبز نمایند.
اطلاعیه سازمان ترافیک تهران
سازمان ترافیک تهران در نظر دارد به جهت تأمین ایمنی هر چه بیشتر محیط گذرگاه‌های عابر پیاده در برخی از نقاط شهر نسبت به احداث «گذرگاه‌های ویژه عابر پیاده» اقدام نماید. نخستین گذرگاه ویژه عابر پیاده که به‌طور آزمایشی در خیابان دکتر شریعتی (بالاتر از تقاطع استاد مطهری) مقابل کوچه کلانتری سوار احداث شده، از بامداد یکشنبه ۱۳ خرداد 1363 مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تفاوت گذرگاه ویژه عابر پیاده با سایر گذرگاه‌های همسطح در این است که گذرگاه‌های ویژه علاوه بر خط کشی و تابلو، مجهز به چراغ‌های راهنما نیز می‌باشند. این چراغ‌ها مجهز به دکمه‌ای است که روی پایه چراغ نصب گردیده و عابرین می‌توانند با فشردن دکمه به هنگام مواجه شدن با چراغ قرمز عابر پیاده پس از مدت زمانی کوتاه، چراغ مربوطه را سبز نمایند. بدیهی است در اینصورت چراغ برای عبور وسایط نقلیه عبوری قرمز خواهد شد.
چراغ مذکور به نحوی برنامه‌ریزی گردیده که پس از گذشت مدت زمانی لازم برای عبور عابر از عرض خیابان، مجدداً به حالت اول باز می‌گردد.
سازمان ترافیک تهران از رانندگان وسایط نقلیه تقاضا دارد به هنگام عبور از محل فوق الذکر با رعایت احتیاط از خیابان عبور نمایند. از عابرین پیاده نیز درخواست می‌گردد فقط هنگامی که چراغ مخصوص عابرین پیاده سبز است، از روی خط کشی مخصوص عابرین عبور نمایند.
روزنامه کیهان- یکشنبه 13 خرداد

گشت امر به معروف و نهی از منکر آغاز به کار کرد

با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری وزیر کشور، مهندس حسین طاهری استاندار تهران، حجت‌الاسلام مرتضی مقتدایی عضو و سخنگوی شورایعالی قضایی، محمد نبی حبیبی شهردار تهران، دادستان عمومی تهران، فرماندهان کمیته‌های ۱4گانه تهران و شهرستان‌های استان و حجت‌الاسلام جواد الهی سرپرست کمیته انقلاب اسلامی استان تهران و سرپرست دایره امر به معروف و نهی از منکر، واحد‌های مبارزه با منکرات کمیته انقلاب اسلامی در سطح شهر تهران (خواهران مستقلاً و برادران مستقلاً) از مقابل پایگاه این ستاد در خیابان شهید خالد استانبولی، کار خود را آغاز کردند.
روزنامه کیهان- شنبه 26 خرداد 1363 1363


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7484/16/559377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها