ایران در ایران




بازگشت بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به دستور رئیس قوه قضائیه و با حکم دیوان عالی کشور «سبلان پارچه» بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی‌اش بازگشت.
ناصر عتباتی با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از بازگشت کشت و صنعت مغان با دستور ویژه‌ای که ریاست قوه قضائیه در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرده بود، دیوان عالی موضوع را رسیدگی و هم اکنون با حکم دیوان کارخانه به مالک اصلی باز می‌گردد و بانک نیز در این روند مشارکت خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در کمتر از دو ماه از سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، در راستای تعطیل شدن کارخانه به‌دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش پس از تملیک کارخانه و طرح شکایت مدیران و کارگران این مجموعه عظیم تولیدی و صنعتی به دستگاه قضا، دادگستری استان اردبیل خواستار اعمال ماده ۴۷۷ و بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه شد که مورد موافقت رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت ورود دستگاه قضا به مشکل کارخانه سبلان پارچه گفت: در این زمینه دو جلسه در تهران با حضور مسئولان عالی قوه قضائیه، مدیرعامل بانک تجارت، تعدادی از اعضای هیأت مدیره و مسئولان قضایی استان برگزار شده است.
رئیس دادگستری استان اردبیل پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با شرکت «کشت و صنعت مغان» نیز اظهار کرد: پس از سفر ریاست قوه قضائیه و صدور ۶ دستور برای تعیین‌تکلیف «کشت و صنعت مغان»، با رأی هیأت داوری این واگذاری ابطال شد و در این میان تمام تلاش مجموعه دادگستری استان اردبیل این است که امور روزمره شرکت و اقداماتی که باید انجام شود، تعطیل نشود. عتباتی بیان کرد: همه امور شرکت از قبیل انجام کشت، برداشت و فروش محصول، ایفای تعهدات، اجرای قراردادها و پرداخت حقوق کارگران از سوی تیم ویژه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی تشکیل داده و نماینده‌ای از دادگستری استان هم در آن حضور دارد، تحت کنترل است و دستگاه قضایی مستقیماً بر این امور نظارت می‌کند. رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در مهرماه هم هیچگونه مشکلی در پرداخت حقوق وجود نداشت و حتی برخلاف ماه‌های قبل، حقوق تمامی کارکنان به‌صورت کامل چند روز زودتر پرداخت شد.

6 مجلس عروسی در بیجار تعطیل شد

سنندج - فرماندار شهرستان بیجار گفت: در شرایط بحرانی کرونایی بیجار، ۶ مجلس عروسی و ۲ مجلس ختم در این شهرستان تعطیل شد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی با بیان اینکه این شهرستان در شرایط بحرانی کرونایی قرار داد و برگزاری چنین مراسمی غیر‌قانونی است اظهار داشت: شرایط بحرانی کرونایی بیجار مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم و بازاریان ایجاد کرده است اما تعدادی از خانواده‌ها با برگزاری چنین مراسمی بر مشکلات می‌افزایند.
وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا در شهرستان با کسی تعارف ندارد و در چند هفته اخیر بارها از طریق پیام‌های صوتی در سطح شهر و نشر در فضای مجازی، محدودیت‌های کرونایی اعلام شده است و بی‌خبری دیگر توجیه‌پذیر نیست. فرماندار بیجار افزود: در شب و روز گذشته ۶ مجلس عروسی که از گروه‌های نوازنده نیز دعوت کرده بودند تعطیل و به برگزار‌کنندگان اخطار و تذکر داده شد و ۲ مجلس ختم که میهمانان زیادی هم داشتند نیز با حضور بموقع متوقف و تعطیل شد. وی تصریح کرد: میهمان‌پذیری بیجاری‌ها موجب خواهد شد که این شرایط بحرانی ادامه داشته باشد و مشکلات اقتصادی افزایش یابد.
شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار جزو ۴۳ شهرستان بحرانی کرونایی کشور است که در سومین هفته تعطیلی اماکن و بازار تعطیل به سر می‌برد که در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اجرای طرح پرورش ماهی بدون تعویض آب در یزد برای اولین بار در کشور

یزد -  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: با هدف مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و افزایش تولید آبزیان، برای نخستین بار در کشور طرح پرورش ماهی تیلاپیا بدون نیاز به تعویض آب در استان یزد به مرحله اجرا درآمد. «سیّد جمال سجادی پور» با اشاره به این که طی چند سال اخیر اقدامات مؤثر و خوبی در این استان جهت تولید و پرورش ماهی تیلاپیا اتفاق افتاده است، افزود: در حال حاضر ۱۷ مجوز تأسیس و موافقت اصولی جهت تولید ماهی تیلاپیا با ظرفیت تولید سالیانه ۱۷ هزار تن در کشور صادر شده است. وی افزود: در طرح پرورش ماهی بدون نیاز به تعویض آب (بیوفلوگ) با استفاده از روش‌های علمی و مدیریت شده، نیاز غذایی ماهی از طریق ساخت باکتری‌های موجود در آب استخر تأمین شده و لذا دیگر احتیاجی به تخلیه آب و هدررفت آن نخواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مزایای ماهی تیلاپیا را رشد سریع و قدرت تولید مثل بالا، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها، پایین بودن هزینه تولید و قابلیت پرورش در هرگونه فضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، تیلاپیا بهترین گزینه برای تولید آبزیان در مناطق کم آبی مانند یزد به شمار می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7484/6/559387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها