ایران در ایران




امام جمعه آوج بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

امام جمعه آوج به علت ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی امام جمعه آوج صبح دیروز  پس از تحمل سه هفته رنج بیماری کرونا در بیمارستان بقیه‌الله تهران دار فانی را وداع گفت. وی که از شخصیت‌های انقلابی و تأثیرگذار استان قزوین و مخصوصاً منطقه محروم آوج بود بیش از دو دهه مسئولیت امامت جمعه و تبلیغ دین را در این منطقه بر عهده داشت.

افزایش محدودیت‌های اجتماعی با الزام ماسک در البرز

کرج - سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اعمال محدودیت‌های بیشتر با محور الزامی شدن استفاده از ماسک در مکان‌های خاص، ادارات و خودروهای عمومی خبر داد. به گزارش ایرنا، دکترمهرداد بابایی  گفت: پیرو مصوبه چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجرایی شدن محدودیت‌های مشترک  کرونایی تهران و البرز،  استفاده اجباری از ماسک در سه بخش اعمال می‌شود که در بخش نخست  برای مکان‌های پرخطر مانند وسایل حمل و نقل عمومی، نانوایی‌ها، پاساژها و مراکز خرید است. همچنین بخش دوم برای مکان‌های دارای خطر بالا شامل پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، بانک‌ها، رستوران‌ها و در نهایت تمام اماکن سربسته است که مردم در تمام این مکان‌ها حضور می‌یابند و باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک نیز استفاده کنند که یکسری ضمانت‌های اجتماعی نیز برای آن دیده شده است. بابایی در توضیح بیشتر این محدودیت‌ها گفت: رانندگان خودروهای عمومی تاکسی و اتوبوس اگر ماسک استفاده نکنند پلیس تا ۱۰۰هزار تومان آنان را جریمه خواهد کرد و اگر هر یک از سرنشین‌ها ماسک نزنند به ازای هر سرنشین بدون ماسک  وسیله نقلیه ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. در ادارات نیز کسی که ماسک ندارد اجازه ورود به این مکان‌ها را نخواهد داشت و حراست ادارات باید جلوگیری کنند و اگر وارد شوند کسی به آنان خدمات نمی‌دهد.

افزایش 15 برابری درآمد هر هکتار کشاورزان اردبیلی

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: اجرای شبکه پایاب سد خداآفرین از جمله اقدامات مهم دولت در منطقه است که درآمد هر هکتار از اراضی کشاورزان و زارعان را تا ۱۵ برابر افزایش داد. به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: این طرح با تبدیل اراضی دیم به آبی درآمد هر هکتار را افزایش داده و اقتصاد و اشتغال را توسعه داده و پایدار کرده است. وی تدوین الگوی کشت ویژه منطقه مغان، حمایت از سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها، استقرار مرکز تحقیقات گلخانه‌ای و همراهی لازم برای تأمین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه پایاب سد خدا آفرین را ضروری دانست. وی افزود: همچنین مرمت و بهسازی شبکه آبیاری مغان و لایروبی سد میل مغان، جذب تسهیلات لازم و تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز، ارتقای محورهای مواصلاتی و پیگیری پایانه ویژه و بارانداز ریلی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از دیگر اقداماتی است که برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای آن انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7484/11/559391/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها