اخبــــار




آغاز به کار صفحه ویژه «امریکای آشفته»
در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، صفحه ویژه «امریکای آشفته» امروز در پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir آغاز به کار کرد.
«رژیم امریکا بشدت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این امپراطوری این جوری دیری نخواهد پایید؛ معلوم است که وقتی کار یک سیاست، کار یک رژیم به اینجا رسید، این دیگر خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد.» این تعابیر، بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره وضعیت آشفته و روبه انهدام امریکا در سخنرانی تلویزیونی روز ۱۳ آبان است. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir پرونده «امریکای‌آشفته» را منتشر می‌کند.

پیام تسلیت روحانی
برای درگذشت ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت عالم پارسا مرحوم ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی امام جمعه فقید اهل سنت ارومیه، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد. به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم پارسا مرحوم ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی، امام جمعه فقید اهل سنت ارومیه، موجب تأثر و تألم خاطر گردید.
این روحانی وارسته، سالیان متمادی از عمر گرانمایه خود را در سنگر مقدس امامت جمعه در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف دینی بویژه اتحاد و همدلی امت اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
اینجانب این ضایعه را به مردم قدرشناس استان آذربایجان غربی، جامعه اهل سنت و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.


در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد
آمادگی ایران برای ادامه تعامل و گفت‌وگو درباره حقوق بشر

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آزادی بیانی که موجب نفرت دیگران نشود، حمایت کرد و گفت: افزایش سخنرانی‌های نفرت‌انگیز سیاستمداران در غرب، تهدیدی جدی برای حقوق بشر است.به گزارش ایلنا، محمد زارعیان عصر پنجشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد، افزود: ایران به طور کامل به آزادی بیان اعتقاد دارد. آزادی بیان که موجب نفرت علیه دیگران نشود.وی ادامه داد: مسلمانان، جوامع مهاجر و آفریقایی‌تبارها هدف سخنان خطرناکی قرار گرفته‌اند که آشکارا سوءاستفاده از آزادی بیان است. ما همچنین نگرانی جدی خود را درباره افزایش موارد توهین به مقدسات مسلمانان در کشورهای غربی ابراز می‌کنیم.زارعیان ادامه داد: ما تعیین گزارشگر ویژه کشوری را غیرموجه، بی معنا و مخرب دانسته‌ایم. با این حال، برای اصلاح رویکرد گزارشگر، ایران به تلاش‌های خود برای ارتقای گفت‌وگو و تعامل با گزارشگر ویژه ادامه داده است.نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: ایران عزم قاطع و واقعی خود را برای برقراری گفت‌وگوهای سازنده حقوق بشری با آژانس‌های سازمان ملل از جمله رویه‌های خاص نشان داده است. وی بر آمادگی ایران برای ادامه تعامل و گفت‌وگو با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر تأکید کرد و گفت: ایران به طور سازنده با سازوکارهای معاهده‌ای حقوق بشر تعامل دارد و خواهان گفت‌وگو بر اساس تفاهم، همکاری و احترام متقابل است.

دادستان تهران: از سختگیری‌های بلاوجه در مورد اعطای مرخصی خودداری شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح پنجشنبه به همراه ۸ تن از معاونان، ۲۸ نفر از قضات اجرای احکام و ناظر زندان و همچنین جمعی از مدیران زندان از ندامتگاه شهر ری (ویژه زنان استان تهران) بازدید دسته جمعی به عمل آوردند.
به گزارش ایسنا، علی القاصی دادستان تهران پیش از برگزاری ملاقات چهره به چهره و در جمع معاونین و دادیاران ناظر بر زندان گفت: ضمن تأکید ریاست محترم قوه قضائیه بر سیاست حبس‌زدایی و با توجه به اینکه قانونگذار در رابطه با فرآیند اجرای مجازات حبس در راستای باز اجتماعی نمودن و روند اصلاحی زندانیان، سازوکار‌های خاصی را پیش‌بینی کرده است باید از این ظرفیت‌های قانونی حداکثر استفاده را جهت اصلاح مددجویان و بازگشت آنها به جامعه استفاده کنیم. خصوصاً خانم‌های زندانی که وضعیت آنها خاص و به لحاظ تبعیت‌پذیری از همسر خصوصاً در جرایم مرتبط با مواد مخدر و شرایط معیشتی و اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شوند و با اینکه واجد مسئولیت کیفری هستند ولی ایجاب می‌کند که در خصوص زنان و بالاخص زنان دارای فرزند خردسال نگاه ویژه در جهت آزادی آنها صورت گیرد.
وی در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد تا ضمن پالایش زندانیان، وضعیت بلاتکلیف‌ها، درخواست‌های آزادی مشروط‌ها، تعلیق اجرای مجازات، پابند الکترونیکی و همچنین اعطای مرخصی‌های پایان حبس مشخص شود. القاصی در جمع قضات حاضر در زندان دستور داد با عمل به قانون از سختگیری‌های بلاوجه در مورد اعطای مرخصی، آزادی مشروط و همچنین پذیرش وثایق و سایر تأسیسات ارفاقی خودداری شود.
در نتیجه این بازدید تعداد (۳۰) نفر از زندانیان زن ندامتگاه تهران با اعطای مرخصی پایان حبس آزاد شدند و با درخواست آزادی مشروط ۷۵ نفر نیز موافقت شد و ۳ نفر از محل اعتبارات خیرین آزاد شدند. همچنین ۲۵ نفر از مددجویان نیز با شیوه تعویق اجرای مجازات از زندان آزاد و دادخواست اعسار ۱۵۵ نفر نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

بازار بزرگ چین را جدی بگیریم

سفیر ایران در پکن با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی واردات چین گفت: بازار بزرگ چین را جدی بگیریم. محمد کشاورززاده، سفیر ایران در پکن روز پنجشنبه با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر، اعلام کرد: سومین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۱۵ تا ۲۰ آبانماه در شهر شانگهای برگزار می‌شود. در شرایطی که دنیا با افول اقتصادی شدیدی مواجه است این رویداد فرصت مغتنمی است. ایران امسال در دو بخش صنعتی-تکنولوژیک و صنایع دستی-فرهنگی شرکت کرده است. بازار بزرگ چین را جدی بگیریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7484/2/559451/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها