دیگه چه خبر




پی‌گیری اخراج کارگران معترض هفت تپه

   خبر اول اینکه، دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: چهار کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، عصر چهارشنبه آزاد شدند. مصطفی نظری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این کارگران پنجشنبه هفته گذشته به اتهام اخلال در نظم شرکت نیشکر هفت‌تپه تحت تعقیب قرار گرفتند. وی افزود: این کارگران پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین به دلیل ناتوانی در تأمین وثیقه راهی زندان شدند. دادستان عمومی و انقلاب شوش اظهار داشت: این چهار کارگر با قرار وثیقه آزاد شدند. کارگران شرکت هفت تپه در روزهای اخیر اعتراضاتی در محوطه شرکت نسبت به بازداشت همکاران خود داشتند. از سوی دیگر مدیرکل اداره  تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به حواشی اخیر شرکت هفت تپه و اعلام بی‌نیازی مدیرعامل شرکت از فعالیت چند کارگر، گفت: شکایت کارگران ممنوع‌الورود به کارخانه از سوی اداره کار شهرستان شوش دنبال و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، ارسلان غمگین روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی این مسأله به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی دشمنان و معاندان، در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفت. مدیرکل اداره  تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه موضوعات کارگری باید از مسیر قانونی و به‌دور از جنجال بررسی شود، افزود: ورود مسئولان استانی به موضوع صرفاً در جهت جلوگیری از هرگونه مشکل تا بررسی دقیق زوایای مختلف آن بوده است و از اخراج کارگران نیز جلوگیری شد.به گفته وی، قطعاً اداره کار شهرستان شوش آمادگی دارد تا به شکایت کارگران مذکور در اسرع وقت رسیدگی کند.

نگرانی ترکی الفیصل از بازگشت بایدن به برجام

  خبر دیگر اینکه، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که جو بایدن متعهد است به برجام بازگردد و این مسأله مرا نگران می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از الخلیج الجدید، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت: پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا مرا نگران می‌کند زیرا او متعهد به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است. وی با حضور در نشستی در ابوظبی تأکید کرد: جو بایدن گفت که سیاست ترامپ در خاورمیانه و خروجش از برجام را نقض می‌کند. جو بایدن تأکید کرد که به برجام باز‌می‌گردد اما او شروطی برای بازگشت دارد و ما هنوز نمی‌دانیم که شرط‌های او چیست.

اظهارات حاشیه‌ساز داخلی روی موج انتخابات امریکا

  شنیدیم که، در روزهای اخیر اظهارنظر برخی سیاسیون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز و حساسیت‌برانگیز شد. اولین این اظهارنظرها مربوط به فؤاد ایزدی، تحلیلگر سیاسی منتقد دولت می‌شود که در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی با شبکه خبر گفت: مشکل امریکا نبود ولی فقیه و شورای نگهبان است که در این‌گونه موارد اعتراضی از رأی مردم صیانت بکند. این سخنان ایزدی بازتاب‌ بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. اما پس از او، یک نماینده مجلس بود که با سخنانش حاشیه‌های فضای مجازی را متوجه خود کرد؛ مجتبی رضاخواه، نماینده تهران. او بعد از ظهر پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «یکی از دلایل پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶، رأی ایالت میشیگان بود؛ اما این بار شیعیان میشیگان که چند ماه گذشته به ترور شهید سلیمانی اعتراض علنی کرده بودند، با بسیج علیه ترامپ، شکست وی در ایالت میشیگان و احتمالاً انتخابات امریکا را کلید زدند.» این نوشته خیلی زود با واکنش منفی در رسانه‌ها و حتی میان اصولگرایان مواجه شد که معتقد بودند یک نماینده مجلس نباید سطح تحلیل‌های سیاسی را تا این حد تنزل دهد. هر چند مجتبی رضاخواه خیلی زود توئیت خود را حذف کرد اما واکنش‌ها به آن پایان نپذیرفت. اما سومین اظهارنظر حاشیه‌ساز هم مربوط به روح‌الله ایزدخواه، دیگر نماینده تهران در مجلس بود که به «اصلاحات نیوز» گفت: «حتی با وجود انتخاب بایدن، مجلس انقلابی اجازه مذاکره مجدد با امریکا را نمی‌دهد.» این اظهارنظر هم بلافاصله با واکنش کاربرانی مواجه شد که معتقد بودند مسأله مهمی چون مذاکره با امریکا چیزی نیست که در سطح مجلس برای آن تعیین تکلیف نهایی شود. مصطفی‌پور محمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارزهم شکست ترامپ را امداد الهی دانسته است.

وعده‌های دلاری محسن رضایی به جوانان

  دست آخر اینکه،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰ هزار دلار باشد، گفت: هر تحول در ایران، روی زندگی ۵۰۰میلیون نفر در اطراف ایران تأثیر می‌گذارد. به گزارش فارس، محسن رضایی، در جمع جوانان عضو جمعیت گام دوم انقلاب با تبریک ایام فرخنده ماه ربیع گفت: همه چیز برای این جهش و تحول آماده است. هر تحول در ایران، روی زندگی ۵۰۰میلیون نفر در اطراف ایران تأثیر می‌گذارد به شرط آن‌که بازارهای منطقه و حوزه نفوذ فرهنگی را در اهداف خود داشته باشیم. ۱۵۰ سال پیش در شبه قاره هند و کشمیر زبان فارسی رونق داشت. هنوز هم می‌توانیم این حوزه فرهنگی را بازیابی کنیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین برنامه هفتم توسعه، که اولین برنامه در دوران گام دوم انقلاب است و ما در مجمع تدوین سیاست‌های کلی آن را آغاز کرده‌ایم، می‌توانیم یک جهش بزرگی را طرح‌ریزی کنیم. باید به جوانان خود اعتماد کنیم و از اشتباه کردن آنها نترسیم. جوانان ما می‌توانند افتخارات بزرگی را رقم بزنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7484/3/559453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها