ایران در ایران




درخواست دامپزشکی گلستان
برای گزارش تلفات غیرعادی پرندگان

گرگان - مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به اینکه طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان در حال انجام است، گفت: اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان آمادگی کامل به‌منظور مواجهه با هرگونه وقوع بیماری احتمالی را دارند.
غلامرضا محرابی اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه‌های پر فشار و سرد در استان به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با فصل سرما بویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت‌های مرغ مادر تخم‌گذار و پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی صنعتی طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می‌شود، ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی گرفته و بلافاصله هرگونه تلفات غیرعادی طیور را گزارش دهند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است اما برای پیشگیری لازم است تمامی پرورش‌دهندگان طیور در سراسر استان با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، نسبت به محافظت گله‌های خود اقدام کنند.مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: کارشناسان دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های پایش آنفلوانزای پرندگان تمامی مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی، تالاب‌ها و آب بندان‌های سراسر استان را به‌صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند. وی گفت: به مردم اکیداً توصیه می‌شود به‌طور جدی از خرید طیور زنده از بازارهای محلی خودداری کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.

احداث پل معلق روی دره اژدها

کرمانشاه - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اولین پل معلق کابلی غرب کشور روی دره اژدها در شهرستان دالاهو احداث می‌شود.
اصغر رشنو از ورود یک شرکت سرمایه‌گذاری برای احداث اولین پل معلق غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد و اظهارکرد: این شرکت که مجری و سازنده پروژه پل‌های معلق ایران است و تاکنون چنین پروژه‌ای را در شهرستان مشکین شهر اردبیل و دره انار شیراز اجرا کرده، در نظر دارد اولین پل معلق غرب کشور را هم روی دره اژدها در شهرستان دالاهو احداث کند. معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان با اشاره به حمایت‌های خوبی که استاندار کرمانشاه از سرمایه‌گذاران دارد، عنوان کرد: این شرکت با توجه به شرایط مساعدی که اکنون برای حمایت از سرمایه‌گذاران در استان وجود دارد، پای کار آمده و قصد اجرایی کردن این پروژه را دارد. وی اضافه کرد: کلیات اجرای پروژه پل معلق دره اژدها چندی پیش با حضور استاندار مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مجوزهای مورد نیاز هم برای اجرای این پروژه صادر شده است. رشنو با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا کمی روند کارها را با کندی مواجه کرده، گفت: با وجود این فعالیت‌های مقدماتی برای اجرای این پروژه درحال انجام است و کارها بخوبی پیش می‌رود. وی در ادامه حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم 85 میلیارد تومان آورده شرکت مجری خواهد بود و 15 میلیارد تومان هم به این پروژه تسهیلات اعطا می‌شود.

۱۷۳ روستای سیستان و بلوچستان تا پایان سال به آب پایدار می‌رسند

زاهدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برنامه تأمین آب پایدار ۱۷۳ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر در این استان تا پایان سال مالی ۹۹ در دستور کار این شرکت قرار دارد.
به گزارش ایرنا علیرضا قاسمی اظهار داشت: در سال‌ جاری از محل اعتبارات متمرکز ملی برای سیستان و بلوچستان، ۱۵۶ میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده که با تخصیص کامل اعتبارات، آب پایدار ۱۷۳ روستا در این استان تأمین می‌شود. وی ادامه داد: به منظور توسعه آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان تفاهمنامه‌ای در مرحله بررسی و ابلاغ است که با اجرایی شدن آن میزان اعتبارات استان به ۱۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و با این اعتبار تعداد ۶۰۸ روستای فاقد شبکه آبرسانی با جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر دارای آب پایدار شده و ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر ارتقای کیفی و کمی خواهند یافت و شاخص بهره‌مندی استان از ۶۸ درصد تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به حدود ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت. وی درباره اقداماتی در زمینه برنامه تأمین آب حوزه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی روستایی بزرگ و مهمی در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک، قصرقند و نیکشهر شامل ۵۹۸ روستا با جمعیت ۲۴۶ هزار نفر که اغلب فاقد شبکه آب آشامیدنی و بهداشتی بوده یا تأسیسات و منابع آبی آنها به‌ طور کامل از بین رفته‌اند در دست اجرا قرار گرفته است.

نیمی از ظرفیت سدهای مازندران پر شد

ساری - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران برخی نگرانی‌ها درباره کاهش بارندگی پاییزی و خالی ماندن مخازن سدهای استان را رد کرد و گفت که در حال حاضر ۵۲ درصد از ظرفیت ذخیره سدهای استان پر شده است.
به گزارش ایرنا ابراهیم یخشکی افزود که میزان آب موجود در پشت سدهای مازندران همانند روزهای مشابه سال گذشته است. وی توضیح داد: در حال حاضر در سد شهید رجایی ۹۵ میلیون و سد البرز ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که در مقایسه با چنین روزهایی در سال گذشته هر یک از این دو سد مهم مازندران به طور میانگین حدود چهار میلیون مترمکعب آب بیشتری دارند. یخکشی گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۹میلیون متر مکعب آب پشت هشت سد بزرگ و کوچک استان ذخیره شده در حالی که سال قبل در چنین روزی ۲۳۱ میلیون مترمکعب آب داشتند. استان مازندران دارای دو سد بزرگ شهید رجایی ساری و البرز در سوادکوه و ۶ سد کوچک با ظرفیت ذخیره ۳۵۰ میلیون مترمکعب است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یکی از اقدامات مهم برای ذخیره‌سازی مناسب آب پشت سدها و افزایش میزان بهره‌وری آب در استان را لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها بر شمرد و گفت که از سال ۹۲ تاکنون ۸۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/6/559478/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها