تپه‌های زباله در شرایط قرمز کرونایی در آبادان



آبادان - انباشته شدن زباله در آبادان، همزمان با وضعیت قرمز کرونایی این شهر، سلامتی شهروندان را در معرض خطر مضاعف قرار داده است.
به گزارش ایرنا، آبادان با جمعیتی بیش از ۲۵۰ هزار نفر روزانه بیش از ۱۶۰ تن انواع زباله خانگی و نخاله ساختمانی تولید می‌کند که جمع‌آوری نشدن بموقع برخی از آنها باعث انتشار بوی نامطبوع در فضای شهری و نازیبا جلوه کردن منظر شهری شده است.از سویی انباشت زباله شهری در باکس‌های زباله در مناطق مختلف شهر موجب شده تا با وزش باد زباله‌ها در محیط شهری پراکنده شوند که آلودگی زیست محیطی را در پی داشته است.
انباشت زباله و نخاله ساختمانی در مناطق حاشیه شهر آبادان از جمله ذوالفقاری، شطیط، جمشیدآباد، سده، کفیشه و فیه آبادان بیشتر نمایان بوده و نارضایتی اهالی این مناطق را در پی داشته، و بوی تعفن ناشی از انباشت زباله در این مناطق چهره این شهر را نیز زشت کرده است.
برخی شهروندان آبادانی بر این باورند که سیستم ضعیف و نامنظم خدمات شهری بویژه در حوزه جمع‌آوری زباله شهرداری این شهر باعث بروز مشکلات و نگرانی‌هایی شده است. سالیان سال است که مسئولان آبادان جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها در سطح این شهر را نوید می‌دهند ولی تاکنون نتیجه مطلوبی در این زمینه حاصل نشده و مردم همچنان از وضعیت ساماندهی آن ناراضی هستند. یکی از ساکنان منطقه ۲۰ متری سده آبادان گفت: برخی از شهروندان بی‌توجه به اینکه نخاله‌های ساختمانی به دلیل وجود فلز و سایر ناخالصی‌ها خطر آفرین بوده و برای ساکنان محل مشکل ایجاد می‌کنند، پس از پایان کار ساختمانی، آنها را در همان محل رها می‌کنند.
عباس سامری بیان کرد: متأسفانه شهرداری در جمع‌آوری نخاله در منطقه سده آبادان ضعیف عمل کرده و روزانه شاهد انباشته شدن این نخاله‌ها در کوچه پس کوچه‌های این منطقه هستیم. رئیس شورای اسلامی شهر آبادان هم گفت: با آمدن شهردار جدید نه وضعیت چاله چوله‌های این شهر درست شد و نه تکلیف سگ‌های ولگرد تعیین شد ولی وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها بهتر شد.
عبداله کعبی افزود: انباشت نخاله‌ها، نبود نظارت کافی و کمبود نیروی انسانی، نبود باکس‌ زباله، جمع‌آوری نشدن بموقع زباله‌ها، ساماندهی نشدن دستفروشان با هدف رفع سد معبر و سیمای بد شهری مواردی است که مورد انتقاد شهروندان آبادانی است.وی با اشاره به گلایه‌ها و انتقادات مردمی از وضعیت نابسامان شهری، انجام کارهای اساسی و زیربنایی به جای اقدامات مقطعی را از سوی شهرداری، از خواسته‌های پر شمار مردم آبادان خواند و خواستار توجه بیشتر شهردار به موارد یاد شده و اقدام در این باره شد.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان نیز با اشاره به افزایش تولید زباله در آبادان گفت: مشارکت و همراهی مردم برای کاهش میزان بالای زباله لازم است.  محمدحسین عبیات بیان کرد: جمع‌آوری زباله در شهر آبادان روزانه و به صورت مرتب انجام می‌گیرد ولی برخی شهروندان زباله را در ساعت مقرر به بیرون از منزل انتقال نمی‌دهند با وجود این شهرداری روزانه ۲ تا سه بار جمع‌آوری زباله را در مناطق مختلف انجام می‌دهد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/11/559501/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها