قاتلی که از زندان کلاهبرداری می کرد




گروه حوادث /  زندانی متهم به قتل که با تشکیل یک باند 9 نفره و هدایت آن از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتای تهران بزرگ شناسائی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرقانونی از حسابش آغاز شد. وی در توضیح این ماجرا گفت: شخصی ناشناس از شماره‌ای مشخص با من تماس گرفت و عنوان کرد که شما به خاطر خوش حسابی در قرعه‌کشی رادیو جوان برنده کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفندی مرا به مقابل عابربانک کشاند و با فریبم توانست 100 میلیون تومان از حسابم  برداشت کند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران در این باره گفت: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی  مشخص شد متهم یک زندانی بوده و از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری کرده و تاکنون از حساب بیش از 100 نفر دیگر با همین روش سرقت کرده‌ است.
این مقام انتظامی افزود: به دلیل گسترده بودن فعالیت این باند، مأموران این پلیس پس از اقدامات پیچیده سایبری و شناسایی تمامی اعضای باند در قالب چندین تیم عملیاتی، متهمان را غافلگیر و دستگیر کردند، در بازرسی از محل اختفای متهمین بیش از 180 فقره سیمکارت، تعداد زیادی تلفن همراه و دیگر آلات و ادوات مجرمانه کشف و به همراه متهمان به پلیس فتا منتقل شد، همچنین میزان سرقت‌ها یک میلیارد و 250 میلیون تومان بوده که کماکان سایر اقدامات برای شناسایی شاکی‌ها ادامه دارد.
 طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد رئیس باند به جرم قتل عمد، سرقت مسلحانه و ... در زندان بوده و در اعترافاتش عنوان کرده که با یکی از دوستانم در زندان نقشه کلاهبرداری تلفنی را مطرح و با همکاری 7 نفر از نزدیکان خود در خارج از زندان آن را عملی کردیم و از طریق ورود به اینترنت بانک قربانیان حساب بانکی آنها را سرقت می‌کردیم.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/12/559507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها