اخبــــار




صالحی‌امیری: باید افراد صاحب صلاحیت به فوتبال بیایند

رئیس کمیته المپیک درباره وضعیت کرونا و مسابقات کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: «همه کشورها از جمله ایران دچار خسارت شدیم چون ما در اوج اردوها بودیم. این شرایط کرونا باعث شوک شد اما تمهیدات لازم از سوی فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گرفت؛ به این صورت که ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات خود را داشتند؛ برای ورزشکاران تجهیزاتی تهیه و به منزل آنها فرستاده و برای برخی هم سالن تخصصی در نظر گرفته شد.» سیدرضا صالحی‌امیری درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه قرار است انتخابات بزودی برگزار شود، خاطرنشان کرد: «آنچه اهمیت دارد این است که فیفا با این مسأله و واقعیت‌های ایران برخورد منطقی کرد؛ اینکه فدراسیون فوتبال یک هویت خصوصی - مدنی دارد  یا عمومی؟ در دنیا نهاد عمومی غیردولتی خیلی معمول نیست. 15 نهاد در ایران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی معرفی شده‌اند که فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال شامل این قانون است که خوشبختانه مقامات بین‌المللی آن را پذیرفته‌اند، بقیه مربوط به سن و موارد جزئی است که حل می‌شود.» او با اشاره به صحبت‌هایی که با دبیر فدراسیون فوتبال داشته، به رادیو تهران گفت: «با آقای نبی، دبیر فدراسیون فوتبال صحبت کردم و او تمهیدات لازم را برای انتخابات فراهم می‌کند؛ قرار است آذرماه انتخابات برگزار و تا قبل از پایان سال‌ جاری میلادی پرونده انتخابات بسته شود. ما در حال حاضر احساس خطر نمی‌کنیم. حداکثر با تأخیر اگر انتخابات آذر برگزار نشود، دی‌ماه این اتفاق رخ خواهد داد. باید افراد صاحب صلاحیت به فوتبال بیایند.»

غیبت عجیب نادری پیش از بازی با مس

خبر ابتلای محمد نادری، مدافع تازه وارد آبی‌ها به ویروس کرونا در حالی دیروز منتشر شد که مهدی سیاهپوش، پزشک استقلال این موضوع را تکذیب کرد. این در شرایطی است که مدافع سابق پرسپولیس روز گذشته پیش از دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان در اردوی آبی‌ها حضور نداشت. نادری ظاهراً دو بار تست کرونا داده که جواب تست او منفی اعلام شد و این موضوع باعث شد تا غیبت نادری در بازی با مس رفسنجان عجیب به نظر برسد. زهره هراتیان، رئیس ایفمارک درخصوص شرایط پیش آمده و اینکه به طور کلی ایفمارک چگونه بر باشگاه‌ها در این شرایط کنترل دارد، به فارس گفت: «ما طبق پروتکل گام دوم با شروع مسابقات تست‌های متمرکز را از تیم‌ها گرفتیم. همچنین هر روز بازیکنان و اعضای تیم باید فرم‌های خود اظهاری را پر کنند. اگر بازیکنی علامتی از کرونا نداشته باشد مانعی برای حضور در تمرینات و بازی ندارد اما ممکن است تست بازیکنی منفی باشد اما در فرم خود اظهاری خود اعلام کرده باشد با فرد یا افراد مبتلا روبرو شده پزشک وظیفه دارد این موضوع را اطلاع دهد و بازیکن هم به قرنطینه برود.» وی تأکید کرد: «ما در ایفمارک از تیم‌ها طبق ضوابط 72 ساعت قبل از مسابقات تست می‌گیریم اما برای کنترل کرونا صداقت بازیکنان در پر کردن فرم‌های خوداظهاری مهم است. در واقع نقش صداقت پزشکان و بازیکنان در این خصوص پررنگ‌تر از تست‌های ما هست. این موضوع رو هم به طور کلی در مورد همه تیم‌ها می‌گویم.»

تکذیب رقابت با رژیم صهیونیستی در ورزش‌های الکترونیک

در روزهای گذشته اخباری در خصوص حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های الکترونیک که قرار است فوریه ۲۰۲۱ در سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی برگزار شود، مطرح شد. در این میان دیروز فدراسیون ورزش‌های همگانی این خبر را تکذیب کرد و در بخشی از متن تکذیبیه‌اش نوشت:«با توجه به برتری نمایندگان کشورمان در برابر حریفان خود در سطح منطقه، برخی رسانه‌های خارجی مدعی شده بودند نمایندگان کشورمان در مرحله نهایی که قرار است در ماه فوریه در سرزمین های فلسطین اشغالی برگزار شود، شرکت خواهد کرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی هیچ ورزشکار یا نماینده‌ای در این مسابقات ندارد و خبر منتشره صرفاً یک شیطنت رسانه‌ای با هدف سوء‌استفاده از ورزش برای توجیه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای معلوم الحال با رژیم صهیونیستی و تعمیم آن به سایر کشورهاست که این اقدام ناصواب به کرات ازسوی جامعه ورزش و ورزشکاران کشورمان محکوم و نقض شده است.»

حضور تماشاگران در دربی شهر حلب در ایام کرونا!

دربی شهر حلب سوریه میان الاتحاد و الحریه روز جمعه برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. نکته عجیب حضور پرتعداد تماشاگران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه بود. نشریه «استاد الدوحه» قطر در واکنش به این اقدام تماشاچیان اعلام کرد که با وجود شیوع کرونا هواداران فوتبال سوریه ورزشگاه را در دربی شهر حلب پرکردند.

پرسپولیس خواهان لغو کارت قرمز کامیابی‌نیا شد

باشگاه پرسپولیس در پایان بازی با سایپا، اعتراض خود به کارت زرد دوم کمال کامیابی‌نیا که منجر به اخراج او از زمین شد را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرد و خواستار لغو کارت قرمز او شد.

رسن بهترین هافبک غرب آسیا شد

براساس اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس در نظرسنجی کسب عنوان بهترین هافبک غرب آسیا در رقابت با کمال کامیابی نیا و مهدی قائدی به عنوان بهترین هافبک غرب آسیا انتخاب شد.

دعوت از 23 بازیکن به تیم ملی فوتبال

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فهرست ملی پوشان برای حضور در اردوی آبان ماه و دیدار دوستانه مقابل بوسنی و هرزگوین را اعلام کرد. بر این اساس، محمد رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند (دروازه‌بان‌ها) میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی گنجی و سید مجید حسینی (مدافعان)، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، اکبر ایمانی، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی (هافبک‌ها) و کریم انصاری فرد، مهدی قائدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری (مهاجمان) دعوت شده به تیم ملی هستند. در این اردو انصاری‌فرد، عزت‌اللهی و پورعلی گنجی نسبت به اردوی قبل به تیم ملی دعوت شدند. ضمن آنکه نفراتی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون (به دلیل بیماری) و سامان قدوس به همراه علی کریمی  دعوت نشده‌اند. ضمن اینکه باز هم رامین رضاییان، وریا غفوری و علیرضا بیرانوند به اردو فراخوانده نشدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/18/559535/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها