معاون سیاسی وزارت کشور:

11 اسفند تقویم انتخابات 1400 ورق می‌خورد


گروه سیاسی/ معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، یازدهم و دوازدهم اسفندماه امسال با دستور وزیر کشور آغاز به کار می‌کند و ثبت‌نام از نامزدها و فرآیند تعیین صلاحیت و سایر مسائل انتخاباتی سال آینده انجام خواهد شد.
جمال عرف در حاشیه نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی در پاسخ به ایرنا اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دو میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و در واقع اکنون در تقویم برنامه میان‌دوره‌ای مجلس هستیم. عرف عنوان کرد: از اسفندماه تقویم انتخابات شروع خواهد شد و وزارت کشور در حال آماده کردن همه تمهیدات لازم در این زمینه است و ‌شاید مهمترین مسأله این دوره نسبت به دوره‌های دیگر بحث کرونا و پروتکل‌های مربوطه است.
معاون سیاسی وزیر کشور درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: مصوبه مجلس هنوز به دولت ابلاغ نشده و تا این لحظه، کار بر‌اساس قانون گذشته در حال انجام است.
عرف تصریح کرد: اگر طرح مجلس به قانون تبدیل شود و در زمان لازم به دولت ابلاغ شود، در تقویم انتخاباتی تغییراتی اتفاق خواهد افتاد و سه ماه احتمالاً باید جلوتر بیاییم؛ یک سری تمهیدات از حیث استعفاها است که باید انجام دهیم ولی هنوز مبنا همان قانون قبلی است.
وی گفت: از همه تجارب کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی در انتخابات پارلمان، روسیه در انتخابات همه‌پرسی و اخیراً امریکا در انتخابات ریاست جمهوری استفاده خواهیم کرد زیرا آنچه برای ما مهم است بحث‌های تکنیکال پروتکل‌ها است تا مردم با خیال راحت بتوانند یک انتخاب خوب داشته باشند و با خیال راحت پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
رایزنی با شورای نگهبان درباره الکترونیکی شدن انتخابات
وی گفت: اینکه در موقع انتخابات بسته به زمان و نوع رأی‌گیری، انتخابات الکترونیکی شود یا نشود بحث‌هایی است که داریم با شورای نگهبان دنبال می‌کنیم تا به جمع بندی برسیم که احتمال الکترونیکی شدن یکی از این موارد است و همین هفته جلسه‌ای در این خصوص داریم و مباحث فنی بررسی می‌شود تا به نتیجه برسیم. گفتنی است انتخابات یاد شده در تاریخ جمعه 28 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
تزریق ناامیدی به جامعه، خیانت است
روز گذشته با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، حمید ملانوری استاندار جدید خراسان جنوبی معارفه و از خدمات محمدصادق معتمدیان استاندار سابق قدردانی شد.
جمال عرف در این مراسم گفت: در حال حاضر که سخت‌ترین شرایط را در کشور داریم، هر کس که به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای، روزنه‌های امید را روی مردم ببندد و ناامیدی پمپاژ کند، خیانت کرده است. در این شرایط سخت، آنچه باعث توانمندی می‌شود، امیدواری است. معاون وزیر کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور بر سه اولویت مهم اقتصاد، امنیت و فرهنگ تأکید کرده‌اند. شخص رئیس جمهوری نیز بر سه اولویت مهم کاری اقتصاد، امنیت و سلامت جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا، تأکید داشته‌اند لذا همه استانداران باید در همین مسیر حرکت کرده و با توجه به این اولویت‌ها فعالیت نمایند.
وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، وضعیت موجود کشور را خطیر خواند و ادامه داد: در این شرایط خطیر، آن چه به کارگزاران نظام در همه سطوح مربوط می‌شود، این است که وحدت و انسجام را حفظ کنند. به گفته عرف، افتخار ما این است که سوار بر کشتی انقلاب با ناخدایی رهبر معظم انقلاب در حرکت هستیم و برای پیش بردن این کشتی در دریای مواج و ناآرام موجود، محکوم به انسجام و وحدت و هم افزایی هستیم.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه سال آینده هم شاهد انتقال قدرت خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این وظیفه ما است که فضا را با آرامش و امنیت توأم کنیم و مردم را با امید، ترغیب به حضور در پای صندوق رأی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات معتمدیان در زمان تصدی پست استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: همین که مردم استان از خدمات ایشان راضی هستند، نشان‌دهنده توفیقشان در انجام وظیفه است. ریل‌گذاری‌هایی را که استاندار سابق خراسان جنوبی انجام داده است، تغییر نخواهد کرد و استاندار جدید نیز همین برنامه‌ها را پیش خواهند برد.
عرف با اشاره به همجواری دو استان خراسان جنوبی و رضوی، راه‌اندازی تفکر کار منطقه‌ای را مطرح کرد و گفت: استانداران سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی می‌توانند با همفکری و هم‌اندیشی برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برنامه‌ریزی کنند. پرهیز از اقدامات و تفکرات جزیره‌ای به کارها سرعت می‌بخشد و در توسعه منطقه نیز تأثیرگذار است.
در این مراسم از خدمات محمدصادق معتمدیان، استاندار سابق در ۲۲ ماه حضورش در خراسان جنوبی تقدیر و حمید ملانوری شمسی به عنوان هشتمین استاندار این استان معرفی شد. ملانوری که سال‌ها سابقه فعالیت را در سطوح مختلف صف و ستاد وزارت کشور در پیشینه خود ثبت کرده است، پیش از این به عنوان مدیر کل سیاسی وزارت کشور در حال خدمت بود و در پی انتخاب وی به عنوان استاندار خراسان جنوبی، حمزه امرایی، به عنوان سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور تعیین شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/3/559565/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها