اخبار




احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران:
روز کتابگردی، نوروز کتابفروشی‌هاست

احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه روز کتاب و کتابخوانی هم سال‌هاست به هفته کتاب تبدیل شده، همچون روز تهران که به هفته تهران انجامید. پنجشنبه آخر هفته کتاب هم، روز کتابگردی است که از ابتکارات شوراست و اعضای محترم شورا از جمله رئیس محترم شورا مهندس ‌هاشمی هم در این روز بارها میهمان و میزبان خبرنگاران، ناشران و اهل کتاب و کتابخوانی بوده‌اند. روز کتابگردی به گفته برخی ناشران و کتابفروشان، نوروز کتابفروشی‌ها است.وی گفت: امسال به دلیل گسترش کرونا چنین شرایطی وجود ندارد و شعار «من هم می‌آیم» تبدیل به شعار «کتاب می‌آید» شده است.  او  اظهار داشت: ساختاری هم برای هفته کتاب طراحی و پیش‌بینی شده که با همکاری شهرداری، خانه ادبیات و کتاب ایران، بخش پست مخابرات، پیک بادپا و سایر بخش‌های خصوصی شبکه‌های توزیع کالا و خدمات اجرا می‌شود تا کتاب بویژه در روز کتابگردی در شهر تهران رایگان و در سایر نقاط با بهایی بسیار کم  به دست دوستداران کتاب برسد. در واقع بخش‌های دولتی و خصوصی متعهد شدند که کتاب را آسان و ارزان یا  بدون  هزینه به دست علاقه‌مندان برسانند. وی ضمن بیان این موضوع که خوب است شهرداری‌های سایر نقاط الگو و مدیریت شهری تهران را پیش رو داشته باشند به اجرایی نشدن برخی مصوبات شورای شهر تهران درخصوص کتاب پرداخت و گفت: می‌خواهم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مروری داشته باشم به برخی مصوباتی که پس از کتابگردی‌های پیشین در شورای شهر تصویب کردیم و اجرایی نشده است. یکی عملیاتی کردن طرح الزام شهرداری تهران به نصب راهنما برای کتابفروشی‌ها در مناطق 22 گانه است. البته برخی مناطق این کار را خودجوش انجام داده‌اند.

۴۵۹ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز 24 آبان تا ظهر روز ۲۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.
وی گفت: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۴۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید. لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستا‌ن‌ها ترخیص شده‌اند.
وی گفت: 5 هزار و 666 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون پنج میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/5/560377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها