ایران در ایران



افزایش 90 درصدی فوتی‌های مهرماه در اصفهان

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ‌گفت: به‌علت شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، آمار متوفیان شهر اصفهان در هشت ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 52 درصد رشد داشته است. به‌گزارش ایلنا احمدرضا مرادی اظهار کرد: با توجه به افزایش90 درصدی آمار متوفیان در مهر ماه سال 99 نسبت به مهرماه سال 98، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه، ساخت و آماده‌سازی قبور و ارائه خدمات در شرایط بحرانی اتخاذ شده است. وی ادامه داد: به علت شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، آمار متوفیان شهر اصفهان در هشت ماهه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 52 درصد رشد داشته در حالی که این آمار برای مدت مشابه در سال 99 نسبت به سال97، هشت درصد است. مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده، فعالیت‌های اجرایی و خدماتی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با سرعت بیشتری در حال اجرا است. وی بیان کرد: حذف پیش فروش قبور تا اطلاع ثانوی، افزایش اکیپ‌های تغسیل، تکفین و تدفین اموات، افزایش مأموریت‌های ناوگان خودروهای حمل متوفی، اضافه کردن شیفت کاری خادمان آرامستان‌ها بخشی از اقداماتی است که در شرایط بحران کنونی انجام و با جدیت در حال پیگیری است.

قطع عمدی کابل‌های فیبر نوری در سرباز توسط عوامل ناشناس

زاهدان - مدتی است کابل‌های فیبر نوری در شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان توسط عوامل ناشناس قطع می‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم منطقه برای دسترسی به اینترنت یا به شهرستان‌های نزدیک بروند یا برای دسترسی به نت زمان زیادی را در بالای کوه‌های اطراف منطقه سپری کنند. به‌گزارش ایلنا، هارون کمال زهی در این باره اظهار داشت: قطع کردن عمدی سیم‌ها و کابل‌های ارتباطی و فیبرنوری که هر ماه در شهرستان سرباز توسط عوامل ناشناس انجام می‌شود، مردم شهرستان را با ضرر و زیان مواجه کرده و باعث شده تا تمامی ارتباطات، معیشت و امور اداری مردم دچار اختلال شود که علاوه بر هزینه‌های مادی، در بسیاری از موارد مرگ‌های خاموش را نیز رقم می‌زند.
سرباز روستایی‌ترین و کوهستانی‌ترین شهرستان کشور
او افزود: شهرستان سرباز وسعت 6 هزارو 335 کیلومترمربع و جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر با تراکم ۱۴ نفر در هر کیلومتر دارد که فقط ۲۰۰۰ نفر آن در شهر کوچک سرباز کلات زندگی می‌کنند، یعنی ۹۸ درصد مردم شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند، این شهرستان با داشتن بیش از ۴۴۰ آبادی یکی از روستایی‌ترین و کوهستانی‌ترین شهرستان‌های کشور است که بیشتر روستاهای آن در زمینه امکانات و تجهیزات زیرساختی از جمله خطوط ارتباطی و اینترنت با مشکل مواجه هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/11/560400/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها