دیگه چه خبر




بازداشت اعضای یک تور گردشگری در قم

   خبر اول اینکه،  معاون دادستان قم با اشاره به بازداشت اعضای یک تور گردشگری با اعمال مجرمانه متعدد در این استان گفت: برخورد قانونی و قاطع در انتظار تورهای ناهنجار و غیرمجازی خواهد بود که از مبدأ قم یا عبور از مسیر قم قصد عزیمت به شهرهای مجاور را داشته باشند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری با اشاره به اجرای طرح‌های هدفمند درخصوص شناسایی و برخورد با ریشه‌های ترویج ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه اظهار داشت: طرح ساماندهی تورهای گردشگری در دستور کار کارشناسان قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم قرار دارد.وی بیان داشت: در همین راستا طی رصد و پایش مستمر انجام شده از سوی کارشناسان قرارگاه دادسرای قم و انجام اقدام‌های فنی و اطلاعاتی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تور ناهنجار و غیرمجاز به مقصد کویر مرنجاب شناسایی و با عوامل آن برخورد شد.تحریری با اشاره به اینکه عوامل این تور دارای سوابق متعدد برگزاری تورهای هنجارشکن بودند، افزود: در بستر این تور اعمال مجرمانه‌ای از قبیل رقص مختلط، کشف حجاب، نزاع و دیگر موارد خلاف شرع و قانون به‌وقوع پیوسته که اتوبوس با صدور دستورهای قضایی توسط پلیس امنیت اخلاقی توقیف و برای مدت قابل توجهی به پارکینگ منتقل و برای مسئول تور به همراه ۱۸ تن از شرکت‌کنندگانی که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند نیز پرونده قضایی تشکیل و همگی روانه زندان شدند.

هیچ فیلمی مبنی بر تأیید خودکشی قاضی منصوری در پرونده نیست

  خبر دیگر اینکه، وکیل خانواده غلامرضا منصوری یکی از متهمان پرونده فساد اکبر طبری که گفته شده در رومانی خودکشی کرده، گفت: هیچ فیلمی مبنی بر تأیید خودکشی در پرونده نیست.
به گزارش ایلنا، سید محمود علیزاده طباطبایی افزود:از دادستانی رومانی درخواست کردیم که تمامی مدارک را مستقیماً برای خانواده بفرستند تا ببینیم وصیت‌نامه یا مدرک خاصی به همراه غلامرضا منصوری بوده است یا خیر، اما هنوز هیچ مدرکی به دست ما نرسیده است.وی ادامه داد: آنچه خانواده معتقد هستند و شواهد و قرائن نیز نشان می‌دهد، این است که دلیلی برای خودکشی وجود نداشته اما گزارشی که به ما ارائه شده است، بیان می‌دارد که قاضی منصوری خودکشی کرده‌ است، در مجموع ما منتظر هستیم تا همه ابعاد پرونده روشن شود.طباطبایی گفت: هیچ فیلمی مبنی بر تأیید موضوع خودکشی در پرونده نیست و تنها گزارشی که از دادستانی رومانی در پرونده وجود دارد اعلام شده غلامرضا منصوری خودکشی کرده که حتی به ما اجازه داده نشد رونوشتی از آن گزارش برداریم و تنها اجازه خواندن آن گزارش را به ما دادند.

رئیسی و قالیباف نباید کاندیدای 1400 شوند

  شنیدیم که، یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بنده مخالف ورود رئیسی و قالیباف به انتخابات 1400 هستم. به گزارش برنا، حجت‌الاسلام «احمد سالک»، در پاسخ به این سؤال که آیا جریان اصولگرایی، کاندیدایی که هم برنامه‌های اقتصادی قوی و هم توانایی دیپلماسی و مذاکره داشته باشد دارد یا خیر؟ عنوان کرد: به هر حال کسی که مدیریت کشور را در اختیار بگیرد باید از اقتصاد، فرهنگ، ارتباطات کشور اطلاع داشته باشد. چه بهتر که از تخصص لازم برخوردار باشد. توانایی مذاکره درست نیست باید گفت قدرت انعطاف در مقابل سیاست‌های بین‌المللی در راستای اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و حفظ منافع ملی را داشته باشد، در واقع مذاکره معنای دیگری دارد. او در این باره که برخی منتظرند ببینند رئیسی یا قالیباف وارد انتخابات خواهند شد یا خیر؟ تصریح کرد: بنده مخالف ورود این دو نفر هستم؛ رئیسی، کارش را در قوه قضائیه آغاز کرده، قالیباف هم در مجلس. خالی کردن صحنه، بدین معنا که فرد یا افراد دیگری هست درست نیست. این دو نفر باید به کار و وظیفه خود بپردازند هنوز مجلس به یک سال خود نرسیده کجا می‌خواهند بروند؟!

توقیف کشتی حامل شش ایرانی در سواحل یمن

  دست آخر اینکه،   نیروهای گارد ساحلی استان «المهره» واقع در شرق یمن با هماهنگی ائتلاف سعودی اقدام به توقیف یک کشتی حامل شش دریانورد ایرانی و یک پاکستانی کردند.به گزارش تابناک، یک منبع امنیتی وابسته به ائتلاف سعودی مدعی شد که این افراد قصد داشتند ۷۳۰ کیلوگرم مواد مخدر را از راه دریایی به استان المهره قاچاق کنند.منبع مذکور تأکید کرد که پرونده ۷ دریانورد (۶ ایرانی و یک پاکستانی) به منظور انجام تحقیقات و بازجویی از آنها به دادستانی استان المهره ارجاع داده شد.«فهد کفاین» وزیر شیلات دولت مستعفی یمن نیز روز چهارشنبه گذشته در توئیتی مدعی شد که یک فروند کشتی ماهیگیری متعلق به ایران به‌دلیل صید غیرقانونی در حریم آبی این کشور توقیف شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/3/560423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها