تست کرونای ۴ شمشیرباز مثبت شد


در حالی که  قرار بود اردوهای تیم ملی شمشیربازان برگزار شود، دیروز پس از انجام تست pcr توسط فدراسیون شمشیربازی از ورزشکاران اسلحه سابر مشخص شد چهارنفر از ورزشکاران این رشته مبتلا به ویروس کووید۱۹ هستند که همین موضوع باعث لغو اردوی تیم ملی شد.  فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در این باره به فارس گفت: «برنامه ما این بود که قبل از آغاز اردو از بچه‌ها تست بگیریم و نفراتی که دعوت شده بودند از شهرهای مختلف آمدند. صبح روز شنبه تست‌ها را گرفتیم اما وقتی جواب تست‌ها آمد چهار نفر از بچه‌ها کرونایشان مثبت بود. آنها از شهرهای مختلف آمده بودند و هیچ ارتباطی هم با هم نداشتند، اما نمی‌دانم چطور هر چهار نفر به کرونا مبتلا شده بودند.»
او ادامه داد: «پس از این اتفاق آنها را در خوابگاه سالن کلاهدوز قرنطینه کردیم و اجازه خروج ندادیم تا دوره را سپری کنند. همان‌طور که گفتم آنها هیچ علائمی ندارند اما به خاطر اینکه احتمال می‌رود ناقل باشند، باید چند روزی را در قرنطینه بمانند. وقتی جواب تست‌ها آمد خودشان هم باورشان نمی‌شد که کرونا داشته باشند و می‌گفتند که ما در سلامت کامل هستیم، اما به هر حال جواب تست‌ها برای ما ملاک است. ما برای این اردو همه پروتکل‌ها را رعایت کرده بودیم. سالن و خوابگاه ضدعفونی شده بود و بچه‌ها هم که قبل از شروع اردو تست دادند، اما به هر حال فعلاً این اردو تعطیل شده تا ببینیم وضعیت بچه‌ها چه می‌شود.» باقرزاده در مورد وضعیت مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی گفت: «مجتبی به دلیل اینکه کتفش درد می‌کرد اصلاً به اردو نیامد اما باید از او هم جداگانه تست بگیریم.»
واکنش فخری به مثبت شدن کرونای ۴ سابریست
پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی درباره ابتلای چهار ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر به ویروس کرونا و لغو اردوی تیم ملی به ایسنا گفت: «قبل از اینکه ملی پوشان تست بدهند با آنها صحبت کردیم و در مورد وضعیتشان سؤال کردیم اما نه مشکلی داشتند و نه در این مدت با بیمار مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند. از این رو زمانی که تست کرونای آنها مثبت شد هم برای ما و هم برای  ملی پوشان شوکه کننده بود. مسئول آزمایشگاه به ما اعلام کرد چون خود آنها هم متعجب شده بودند، دو بار آزمایش بر روی تست ها انجام داده اند و پزشک به من اعلام کرد با توجه به بررسی ها احتمالاً آنها اوج بیماری را پشت سر گذاشته اند و در اواخر آن هستند. از این رو قرار است یک هفته در قرنطینه بمانند و دوباره تست بدهند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/18/560436/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها