پیروزی فرانسه و آلمان در لیگ ملت‌های اروپا

طلسم رونالدو و ناکامی راموس




گروه ورزش/ لیگ ملت‌های اروپا در حالی شنبه شب ادامه پیدا کرد که نتایج جالبی در آن به دست آمد. در یکی از مهم‌ترین دیدارها، فرانسه برابر پرتغال 1-0 و با گل  انگولو کانته به پیروزی رسید و این‌ هافبک چلسی بعد از ۳۶۵ روز موفق به گلزنی شد. کانته که دومین گل خود با پیراهن فرانسه را زد، آخرین بار در فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ توانست در بازی برابر منچسترسیتی گلزنی کند. خروس‌ها با این پیروزی ۱۳ امتیازی شده و اکنون برای صعود به جمع 4 تیم نهایی تنها به یک تساوی برابر سوئد نیاز دارند. دیدیه دشان، سرمربی فرانسه بعد از بازی گفت: «بسیار خوشحال کننده است که توانستیم در این دیدار به پیروزی دست پیدا کنیم. من به این بازیکنان افتخار می‌کنم. بعضی از بازیکنان با وجود آنکه در تیم باشگاهی خود مشکل دارند اما در تیم ملی خوب ظاهر می‌شوند و این خوشحال کننده است. فرانسه نشان داد که همچنان تیم خوب و باکیفیتی است.» در این بازی کریستیانو رونالدو که با 102 گل، رکورددار گلزنی در پرتغال است، بازی کرد ولی نتوانست مانع از شکست تیمش شود. این فوق ستاره تاکنون ۶ بار برابر فرانسه به میدان رفته ولی موفق به گلزنی نشده است. با این نتیجه، پرتغالی‌ها که در نخستین دوره این بازی‌ها جام قهرمانی را با پیروزی برابر سوئیس بالای سر بردند، شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را از دست دادند.
همچنین اسپانیا به مصاف سوئیس رفت که این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید. جرارد مورنو با گلزنی‌اش در دقیقه ۸۹ مانع از شکست لاروخا شد و همچنین شانس صعود تیمش را به مرحله نیمه نهایی حفظ کرد. با این حال مرد اول این بازی سرخیو راموس بود. کاپیتان لاروخا توانست رکورد جانلوئیجی بوفون را در تعداد بازی‌های ملی بشکند و برای صدوهفتاد و هفتمین بار با پیراهن اسپانیا به میدان برود. او اکنون بیشترین بازی ملی را به عنوان یک بازیکن اروپایی تجربه کرده است. ولی این شب تاریخی برای راموس خیلی شیرین نبود. مدافع رئال مادرید در دقایق ۵۷ و ۸۰ فرصت داشت از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند اما هیچ یک از ضرباتش از خط دروازه عبور نکردند. کاپیتان اسپانیا پس از ۷۳۰ روز دو ضربه را نتوانست به گل تبدیل کند. این اتفاق در حالی رخ  داد که ۲۵ پنالتی گذشته مدافع رئال مادرید وارد دروازه شده بود. این برای نخستین بار در تاریخ ۱۰۰ ساله اسپانیا بود که این تیم 2 پنالتی در یک بازی را از دست می‌دهد. نکته عجیب اینکه لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا نمی‌دانست سوئیس به خاطر اخراج الودی ۱۷ دقیقه با یک بازیکن کم‌تر بازی کرده است و زمانی که خبرنگار به انریکه گفت: «تا هنگام اخراج کار برای اسپانیا سخت شده بود» او با تعجب به سمت مدیر برنامه تیم ملی نگاه کرد و از او پرسید: «اخراج؟»
در ادامه این دیدارها، آلمان به مصاف اوکراین رفت و توانست 3-1 به پیروزی برسد. آلمان با پیروزی که در این دیدار به دست آورد ۹ امتیازی شد و با توجه به توقف اسپانیا به صدر جدول رده‌بندی این گروه صعود کرد. لروی سانه گل نخست ژرمن‌ها را در این دیدار خانگی به ثمر رساند. آخرین باری که سانه موفق به گلزنی برای تیم ملی آلمان شده بود، به ۵۲۲ روز قبل برمی‌گردد که او در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ و در دیدار برابر استونی گلزنی کرده بود. ضمن اینکه گورتسکا یکی از بهترین بازیکنان آلمان در این بازی بود. او در نیمه نخست دو پاس گل به سانه و تیمو ورنر داد. گورتسکا در ۶ دیدار اخیر خود با پیراهن آلمان روی ۸ گل تأثیرگذار بوده و توانسته ۵ گل بزند و 3 پاس گل هم بدهد. یواخیم لوو، سرمربی ژرمن‌ها در نشست خبری بعد از بازی گفت: «بازی آسانی نبود چرا که اوکراین خوب بازی می‌کند بویژه اینکه آنها در ضد حملات تیم بسیار خوبی هستند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/18/560438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها