برد بوسنی نشان داد که از آنها خیلی بهتر عمل کردیم

اسکوچیچ: دنبال استفاده از تاکتیک‌های متنوعی هستم



تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه گذشته موفق شد 2-0 بوسنی و هرزگوین را در سارایوو شکست دهد. این دومین دیداری بود که دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ایران را برعهده داشت و در آن به پیروزی رسید. سرمربی کروات تیم ملی در مصاحبه با سایت «sportske» کرواسی درباره برد تیم ملی ایران برابر بوسنی چنین صحبت کرد:«رسانه‌ها و خبرنگاران از پیروزی ما مقابل بوسنی تعجب کردند. البته من به آنها می‌گویم فراموش نکنید ایران در رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست و نهم قرار دارد و بالاتر از بوسنی در این رده‌بندی هستیم. ایران در کنار ژاپن بهترین تیم‌های آسیا هستند. طبیعی بود که دنبال برد باشیم و برای آن تلاش کنیم. برد مقابل بوسنی هم به ما نشان داد که از آنها خیلی بهتر عمل کردیم. از بازی و نتیجه آن لذت بردم. قبل از برگزاری بازی با بوسنی احساس خوبی داشتم چون می‌دانستم تیمی که به زمین می‌فرستم خوب کار خواهد کرد. ما فشار روی دروازه بوسنی را از زمین حریف شروع کردیم. احترام زیادی برای بوسنی قائل هستم اما باید بگویم آنها را در زمین خودشان تحت فشار شدید قرار دادیم. البته در این بازی سردار آزمون و مهدی طارمی نبودند. من علیرضا بیرانوند را هم نداشتم. ۶-۷ بازیکن  را که سابقه جام جهانی دارند در اختیار نداشتم. آنها بازیکنان مهمی هستند.»
اسکوچیچ در ادامه به خاطرات دوران بازی اشاره کرد و یادآور شد: «بوسنی یکی از بهترین تیم‌های اروپایی است. خاطرات زیادی با همبازیان خود که بوسنیایی بودند دارم. چند نفر از آنها بازیکنان فوق‌العاده‌ای بودند. اکنون هم بوسنیایی‌ها ستاره‌ای همچون میرالم پیانیچ را دارند که یکی از بهترین‌های جهان است.»
او درباره تاکتیک تیم ملی ایران که در دو بازی دوستانه اخیر خود تغییر کرده چنین توضیح داد: «در بازی با ازبکستان با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی کردیم اما در این بازی ۱-۲-۴-۳ وارد میدان شدیم. می‌خواهم روش‌های متنوعی را به کار بگیرم تا به بهترین سیستم برسم. چند تاکتیک دیگر هم در ادامه خواهم داشت تا به مناسب‌ترین و بهترین گزینه برسیم.»
اسکوچیچ درباره برنامه‌ها بعدی تیم ملی ایران همچنین نظر داد:«به‌دنبال برگزاری اردوهای دیگر هستم اما واقعاً به‌خاطر شرایط کرونا نمی‌دانم چه زمانی می‌توانیم آن را عملی کنیم. امیدوارم در بازی‌های تدارکاتی آینده حریفانی مثل بوسنی داشته باشیم تا عملکرد تیم تقویت شود. هدف من این است که تیم ملی ایران را به جام جهانی 2022 برسانم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/18/560439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها