توافق برای ساخت سریال حضرت موسی(ع)

حاتمی‌کیا تأیید کرد




گروه فرهنگی/ «در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت با انگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.» این عبارات اولین واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا در تأیید اخباری است که در چند روز گذشته زمزمه‌های آن شنیده می‌شد. خبر احتمال کارگردانی سریال حضرت موسی(ع) توسط این فیلمساز، حالا با تأیید خودش قطعی شده است. سریالی که در ابتدا قرار بود توسط فرج‌الله سلحشور ساخته شود، با درگذشت او جمال شورجه عهده‌دارش شد و حالا با توجه به وضعیت جسمانی شورجه کارگردانی آن به حاتمی‌کیا رسید. حاتمی‌کیا پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور عنوان کرده است.
طبق اطلاعات ارائه شده در برخی رسانه‌ها، حاتمی‌کیا در این سریال از بازیگران خارجی هم در کنار بازیگران ایرانی استفاده خواهد کرد. پیش از این اخباری در خصوص احتمال حضور مصطفی زمانی در این سریال شنیده می‌شد. جمال شورجه که در آن دوره‌ کارگردانی کار را بر عهده داشت در پاسخ به این اخبار گفته بود: «در سکانس‌های ابتدایی سریال موسی(ع) شخصیت حضرت یوسف(ع) حضور خواهند داشت. همچنان اگر مصطفی زمانی برای ایفای نقش یوسف پیامبر اعلام آمادگی کند ما هم از حضور وی استقبال می‌کنیم.» حاتمی کیا این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه است تا هرچه زودتر آن را جلوی دوربین ببرد. حال باید منتظر ماند و دید در بازنویسی نهایی این فیلمنامه چه تغییراتی اعمال خواهد شد.
دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» که در آغاز و میانه دهه هشتاد تولید شد تجربه‌های سریال‌سازی حاتمی‌کیا در تلویزیون است. حاتمی‌کیا در حالی کارگردانی این سریال تاریخی را بر عهده گرفته است که در کارنامه سینمایی‌اش اثر تاریخی دیده نمی‌شود. این پروژه که از سریال‌های الف ویژه صدا و سیماست محک جدی و البته پرریسکی برای تجربه این ژانر است. به سرانجام رسیدن پروژه تلویزیونی حضرت موسی(ع) درشرایطی این روزها با حضور حاتمی‌کیا جدی‌تر شده است که صداوسیما سریال الف ویژه «سلمان فارسی» را هم به کارگردانی داوود میرباقری در دست تولید دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/19/560441/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها