انتخاب استاندار جدید کرمان قانونی بوده است




وزارت کشور استقلال قوا را از  چارچوب‌های اولیه مردم‌سالاری دینی در الگوی جمهوری اسلامی ایران اعلام و تأکید کرد: نماینده عالی دولت در استان نه بر پایه سلایق و جهت‌گیری‌های خاص، بلکه بر اساس موازین مشخص قانونی انتخاب می‌شود که همه این موازین در انتخاب استاندار جدید کرمان مورد توجه بوده است.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور در اطلاعیه‌ای درخصوص برخی اظهارات و ابهامات درباره انتصاب استاندار کرمان آورده است: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان نه بر پایه سلایق و جهت‌گیری‌های خاص، بلکه بر اساس موازین مشخص قانونی انتخاب  می‌شود که همه این موازین در انتخاب استاندار جدید کرمان مورد توجه بوده است. این اطلاعیه همچنین ضمن احترام بر دیدگاه‌های نمایندگان استان، تأکید کرده است: بر اساس موازین قانونی یادشده، انتظار می‌رود نمایندگان از چارچوب وظایف قانونی خود در عرصه تقنین و نظارت خارج نشده و اختیار قانونی دولت در انتصابات را به عنوان یک مصداق بدیهی از امر اجرا که بر اساس قانون اساسی، قوه مجریه متکفل آن است، به رسمیت بشناسند.
گفتنی است در روزهای اخیر برخی از نمایندگان استان کرمان فرآیند انتخاب استاندار و عدم اعلام نظر خود در این موضوع را توهین به مردم خوانده بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/2/560473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها