اخبـــــار



وزیر ارتباطات :
 فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حال شبکه اینترنت کشور به‌صورت عمومی خوب است، اما فیلترینگ برکیفیت آن تأثیری سوء دارد.
به‌گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی گفت: شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور نشان می‌دهد شرایط شبکه در بسیاری از نقاط مطلوب و در چند استان، پایین‌تر از انتظار است. وی با بیان اینکه عدم مطلوبیت در برخی نقاط تراکم پایین سایت‌های آنتن‌دهی است، افزود: شبکه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسب را برای اپراتورها فراهم نمی‌کند تا آنها بتوانند خدمات مناسبی به‌کاربران خود در نقاط مختلف کشور ارائه دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سوء آن است که این اتفاق بر تجربه کاربر اثر می‌گذارد.
وی ادامه داد: روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسأله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تأثیر سوء فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.
آذری جهرمی افزود: در برخی از استان‌ها مانند مناطقی از کرمان و سیستان و بلوچستان، به‌دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات، با کندی اینترنت روبه‌رو هستیم. این افت کیفیت در مناطقی از استان تهران هم گزارش می‌شود که دلیل آن بیشتر به عدم اجازه شهروندان و شهرداری برای احداث سایت توسط اپراتورها برمی‌گردد.
مناطقی از تهران به‌دلیل متراکم بودن نیاز به احداث سایت بیشتر دارند، اما عدم صدور مجوز برای احداث سایت، کیفیت اینترنت را با چالش روبه‌رو می‌کند. هنوز برای این مسأله راه‌حلی اندیشیده نشده است.
گفتنی است کیفیت پایین اینترنت مسأله‌ای است که معمولاً در اعتراض به وزارت ارتباطات از زبان شهروندان می‌شنویم. بازیکن‌های بازی‌های رایانه‌ای، کسب‌وکارهای اینترنتی و حتی کاربرانی که روزانه دقایقی را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند، اغلب کیفیت اینترنت را مطلوب نمی‌دانند.
تازه‌ترین گزارشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرد نیز نشان می‌دهد جهشی که در بالا بردن پوشش‌دهی اینترنت در کشور داشتیم از نظر کمی جهش بی‌نظیری بوده، اما از نظر کیفیت هنوز نتوانسته تجربه دل‌نشینی را نصیب کاربران کند.

رسیدگی به شکایات اتباع در سامانه ۱۹۵

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از رسیدگی به شکایات اتباع غیرایرانی در سامانه ۱۹۵ خبر داد و گفت: اتباع غیرایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن همراه به‌ نام خود خریداری کنند.
به گزارش «ایران»، پیمان قره‌داغی گفت: اگر اتباع غیرایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارائه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس ۱۹۵.cra.ir یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند. وی افزود: به شکایات اتباع غیرایرانی در مورد عدم ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به‌صورت فوری رسیدگی می‌شود. قره‌داغی درباره تعداد سیم‌کارت‌هایی که اتباع غیرایرانی می‌توانند تهیه کنند، گفت: اتباع غیرایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه معتبر، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن همراه به‌نام خود خریداری کنند.

بهمن ماه، موعد برگزاری نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات

نخستین نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حمایت ستاد توسعه صنایع خلاق و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران موسوم به «ایران ایتکس» از اول تا ۱۰ بهمن ماه سال‌جاری میزبان علاقه‌مندان حوزه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه، علاوه بر تلاش در عرصه ایجاد و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک کشور، در حوزه شناسایی افراد و استارتاپ‌های مستعد این حوزه و برقراری ارتباط آنها با مجموعه‌های فعال در حوزه مذکور فعالیت می‌کند.
در این نمایشگاه آخرین محصولات و خدمات این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقه‌مندان عرضه می‌شود و فرصت خوبی برای تبادل نظرات و پیشنهادها برای شرکت کنندگان ایجاد می‌شود. دستاوردهای این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری‌های تجاری و فناورانه در میان دست‌اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی‌داری در تحرک بخشیدن به این حوزه‌ صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفا می‌کنند. آشنایی با طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات، امکان مقایسه بین انواع محصولات و خدمات، انتخاب کارآمدترین محصول متناسب با نیاز و بودجه موجود، صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای بازدید از نمایشگاه و عدم محدودیت زمان، از جمله مزایای حضور در این نمایشگاه مجازی است. بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، اپراتورها، اینترنت، امنیت، شبکه و ارتباطات، آموزش و مشاوره، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک و پایگاه داده و سیستم‌های هوشمند، از جمله موضوعات مورد بحث در این رخداد فناورانه خواهد بود.


مایکروسافت هشدار داد
 احراز هویت چند عاملی ناکارآمد است

یکی از مدیران مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین روش‌های احراز هویت چند عاملی هشدار داده است.
به گزارش مهر مدیر بخش امنیت هویت در مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین شیوه‌های احراز هویت چند عاملی هشدار داده است.  آلکس وینرت چندی قبل هشدار داد که پسوردها کارآمد نیستند و با دلایلی ادعا کرد حتی پسوردهای قدرتمند نیز لزوماً کارآمد نیستند.  او در این باره گفت: هنگام بررسی ترکیب و تعداد کاراکترها، پسورد اهمیت زیادی ندارد. به یاد داشته باشید هکرها تمام توجهشان معطوف سرقت پسوردها است. این یک نکته تمایز میان امنیت در وضعیت نظری و عملی است. به عبارت دیگر با وجود تمام تلاش کاربران، هکرها پسوردها را سرقت می‌کنند و حتی پسوردهای قدرتمند نیز مانعی برای مجرمان سایبری به حساب نمی‌آید. این در حالی است که به گفته این مدیر مایکروسافت شیوه‌های احراز هویت چند عاملی مبتنی بر تلفن (مانند ارسال پیامک رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنش بانکی) نیز ایمن نیست. وینرت در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: تصور می‌کنم این غیرایمن‌ترین روش احراز هویت چند عاملی باشد. هنگامی که پروتکل‌های پیامکی و صوتی توسعه یافتند، بدون رمزگذاری طراحی شده بودند. این بدان معنا است که هرکسی که دسترسی به شبکه سوییچ تلفن‌ها داشته باشد می‌تواند به آنها دسترسی بیاید. به گفته او برای این منظور می‌توان از احراز هویت مبتنی بر اپلیکیشن استفاده کرد. اپ ایمنی بیشتری دارد زیرا برای ارائه سرویس به اپراتور موبایل اتکا ندارد. کدها در اپ توسعه یافته‌اند و بسرعت منقضی می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7492/17/560481/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها