اخبار




بازی مرگبار با اسلحه شکاری

گروه حوادث/ نوجوان ۱۴ ساله روستایی هنگام بازی با تفنگ شکاری پدرش، جان باخت.
احمد ملایری فرماندار میامی در این باره گفت: این پسر نوجوان که اهل روستای دشت شاد از توابع بخش کالپوش میامی بود در حال بازی با تفنگ شکاری پدرش بود که به‌دلیل فشردن ماشه تفنگ شکاری، گلوله شلیک شد و به سر او اصابت کرد. بر اثر این حادثه پسر نوجوان جان باخت. با اعلام موضوع به پلیس و حضور مأموران در محل، تحقیقات پلیسی قضایی درباره این حادثه ادامه دارد.

زن خدمتکارسارق  ظروف نقره یک میلیاردی بود

گروه حوادث/ زن خدمتکار با همدستی شوهرش ظروف نقره یک میلیارد تومانی صاحبکارش را پس از سرقت 35 میلیون تومان فروخت.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه در کلانتری 123 نیاوران تشکیل شد و به‌همراه دو متهم به‌نام‌های سمیرا و مالک برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.
شاکی درتشریح ماجرا گفت: حدود 9 ماه پیش از طریق یکی از بستگانم، سمیرا به من معرفی شد تا برای انجام نظافت و امور منزل و محل کارم مشغول به کار شود. بعد از گذشت5 ماه از حضور او متوجه شدم تعداد 11 قلم از ظروف نقره منزلم به ارزش یک میلیارد تومان به سرقت رفته و از محل کارم نیز یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقت شده است و با توجه به اینکه هیچگونه مراسمی در خانه برگزار نکردیم و تنها کسی که به منزلم رفت و آمد داشته سمیرا بود به او ظنین شدم.
بادریافت پرونده و تحقیقات مقدماتی از متهمان آنها منکر هرگونه سرقتی شدند اما با تناقض گویی‌های متعدد شک کارآگاهان برانگیخته شد و گزارش تحقیقات به نظر دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 15 تهران رسید و متهمان با قرار صادره برای ادامه بازجویی و کشف جرم در اختیار این پلیس قرار گرفت.
در ادامه سمیرا وقتی با اسناد و مدارک پلیسی علیه خودش روبه‌رو شد چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و گفت: از حدود 5 ماه پیش با توجه به اینکه شاکی بیمار بود و خانواده او درگیر بیماری‌اش بودند با همدستی همسرم از فرصت استفاده کردیم و ظروف نقره و مقداری دلار را از خانه او طی چندین نوبت سرقت کردیم و در بازار به مبلغ 35 میلیون تومان فروختیم.
با اعتراف صریح سمیرا از همسرش به‌نام مالک نیز بازجویی شد و او هم لب به اعتراف گشود و اعلام داشت که اموال را به مغازه‌ای در بازار نقره فروش‌های تهران فروخته و پول حاصله را برای خوشگذرانی خرج کرده است.
سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: پس از دریافت دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان با هدایت و راهنمایی متهم به مغازه مالخر مراجعه کردند و در نهایت منجر به دستگیری خریدار اموال مسروقه به‌نام سعید و کشف تعداد سه قلم از اموال مسروقه شاکی به ارزش 150 میلیون تومان شدند که در تحقیقات از متهم وی به خرید اموال مسروقه اعتراف و اعلام کرد که مابقی اموال را به آبکار داده‌ام و آب شده است اما رضایت مالباخته را جلب می‌کنم.
سرهنگ مجیدی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان و دستگیری تمامی مرتبطان پرونده هر 3 متهم با قرار صادره به زندان معرفی و اموال مکشوفه طی صورتجلسه‌ای تحویل شاکی شد.

رهایی قاتل از مجازات مرگ

گروه حوادث/ قاتلی که از 6 سال قبل در انتظار اجرای حکم قصاص بود باتلاش ستاد تألیف قلوب استان کرمانشاه و رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.
به‌ گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در این باره گفت: در سال ۱۳۹۳ در پی گزارش مأموران نیروی انتظامی، جسدی کشف شد که براثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود؛ در همان ابتدای کار تشکیل پرونده و کالبد شکافی انجام و تحقیقات آغاز شد و با درایت تیم تحقیق پرونده و اطلاعات کشف شده در گوشی تلفن همراه مقتول و سرنخ‌های اولیه، قاتل شناسایی شد و به قتل اعتراف کرد.
تجری اظهارداشت: طبق شواهد و مدارک پرونده، این قتل اتفاقی و به‌ صورت غیرعمدی رخ داده بود که بعد از طی تشریفات قانونی، از سوی مراجع قضایی حکم بر قصاص صادر شد؛ در ادامه این پرونده با دستور دادستان وقت و پیگیری‌های خانواده مقتول، پرونده قصاص به شعبه ۴۵ ستاد تألیف قلوب استان کرمانشاه (ویژه قتل) ارجاع شد.
به‌ گفته او، در جریان رسیدگی این پرونده با زحمات و تلاش‌های شبانه روزی اعضا، دبیران و نیز ریش سفیدان و متنفذان محلی سرانجام رضایت بی‌قید و شرط از اولیای دم گرفته و پرونده مختومه شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/20/560671/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها